![]() |
Is inburgeren wel zo gemakkelijk als je denkt?
Citaat:
Stel nu, je wordt hier geboren en je hebt een iets bruinere huid, en meer zuiderse trekken. Je gaat naar de kleuterklas en van de andere kindertjes hoor je "wat ziet die er raar uit" en "daar speel ik niet mee" , je wordt gepest en krijgt scheldnamen als "strontje." na een tijdje maak je natuurlijk wel vriendjes, maar toch, dat blijft bij je. na een paar jaar ga je naar het secundair, daar kom je weer andere tegen die je niet kent en het pesten begint opnieuw, soms gespeeld, soms gemeend. Met opgroeiende pubers kan dit soms wel erge vormen aannemen. na de school, zoek je werk, en nog steeds wordt je vaak met de nek aangekeken, enkel en alleen omdat je marrocaanse of turkse trekken hebt. Werk zoeken wordt veel lastiger, etc etc. dit is een scenario van iemand die compleet is ingeburgerd... Andere scenario's houden in dat je naar België komt als je een kind of puber bent en de taal (nog) niet kent. en nu hebben we het geloof er nog niet bij, met andere gewoontes en cultuur. Het is zeker niet zo gemakkelijk als je denkt om je "in te burgeren" als je met heel veel met minachting en weerzin wordt behandeld. zo kan ik dus ook die criminele jongeren begrijpen waarom zo zo handelen (en nee ik keur dat niet goed). ze handelen niet crimineel doordat ze moslim zijn, maar omdat ze crimineel worden behandeld door hun onverdraagzame omgeving. ze vormen onderlinge 'groepen', en gaan andere sociale gebeurtenissen uit de weg, juist omdat ze het beu zijn om met minachting te worden bekeken. Nu beweren er hier veel dat hun criminaliteit word ingegeven door hun "macho" geloof (islam). dat is juist een omkering van oorzaak en gevolg, ze zouden beter eerst in eigen boezem kijken, en een beetje meer verdraagzaam zijn tegenover andere culturen. of in het engels zeggen ze wel : you reap what you sow |
Citaat:
Citaat:
En daar schuilt veel waarheid in. Onverantwoorde politici hebben decennia lang met hun open deur-beleid de kiemen gezaaid, en binnen hooguit één generatie zal de bevolking daarvan de wrange vruchten mogen oogsten in de vorm van etnische onlusten. Om op de titel van dit topic terug te komen: Ja, inburgeren, integreren en assimileren is inderdaad heel makkelijk zolang je zelf als inburgeraar het principe "si fueris Romae, Romano vivito more; si fueris alibi, vivito sicut ibi" (als je in Rome bent, leef als de Romeinen; ben je elders, leef zoals ze daar leven) huldigt en blijft huldigen. |
Citaat:
Dikke zever. In dikke pakskes. Aanpassen (en niet op mijn kosten!) of ophoepelen. Beter nog: niet binnenkomen. |
Als kaaskoppen haddden mijn broer, zus en ik het zwaar te verduren in de lagere school. Telkens in't begin van't schooljaar vroeg de nieuwe leraar/lerares hetzelfde "zijn er niet Belgen in de klas". En dat was weer goed voor het volgende jaar-rondje kaaskopje pesten.
Toch zijn mijn broer, zus en vader goed ingeburgerde mensen. |
Citaat:
Proficiat indien u zich goed ingeburgerd heeft (naar uw maatstaven, en ik hoop ook naar 'onze' maatstaven ;-)). |
Citaat:
Zelfs �*k kan 't en ben óók 'anders' dan de plaatselijke bevolking! De kinderen van mijn Nederlandse, Belgische, Russische, Tsjechische, Braziliaanse, Dominicaanse, Engelse, Duitse, Franse, Argentijnse (e.a. Zuid Amerikaanse) etc...kennissen kúnnen 't. Zònder ál die faciliteiten die geboden worden/werden aan die éne bepaalde groep met - toevallig - dezelfde 'religie/ideologie'. Hoe verklaar je dat? |
Citaat:
Ja het is gemakkelijk. Je moet het enkel willen, al de rest zijn uitvluchten. |
[quote=Sywen;5554655.
Nu beweren er hier veel dat hun criminaliteit word ingegeven door hun "macho" geloof (islam). dat is juist een omkering van oorzaak en gevolg, ze zouden beter eerst in eigen boezem kijken, en een beetje meer verdraagzaam zijn tegenover andere culturen. of in het engels zeggen ze wel : you reap what you sow[/QUOTE] Tja, precies wat ik denk als ik in het Midden-Oosten ben. Van Marokko tot Indonesie zie je samenlevingen vol geweld, onverdraagzaamheid, uitbuiting, racisme, verkrachting van minderheden, uitzichtsloosheid, hypocrisie, sectaire spanningen, gebrek aan creativiteit, autoritarisme,familiaal geweld tegen kinderen. |
Citaat:
Het begon inderdaad toen ik kleuter was. Ik herinner me dat er een Ahmed in de klas zat en we hebben die met de andere Vlaemsche kleuters zoveel mogelijk gepest. Hoe meer Ahmed weende, hoe leuker het was. Na de kleuterschool verdween hij naar een andere school, maar gelukkig kregen we in het eerste leerjaar een nieuw slachtoffer: Mustafa. Ik hoef je niet te vertellen dat dat dolle pret was, temeer omdat de juffrouwen en meesters graag een oogje dichtknepen als we Mustafa weer eens schopten, sloegen, aan de haren trokken, zijn kleren kapottrokken,... Jongens, dat was een mooie tijd. In het middelbaar hadden we dubbel geluk: 2 vreemdelingen in de klas. Man, hebben die afgezien door onze racistische aanvallen. Weerom hebben wij, blanke Vlaamse scholieren, ons rot geamuseerd. En natuurlijk geen haarbreed in de weg gelegd door het Vlaemsche lerarenkorps. Op de univ was het minder leuk: geen turken of marokkanen. Maar nadien, in de werkomgeving was het weer van dattum: met de Vlaemsche collega's het werk van de marokkaanse poetsvrouw verknoeien, zodat ze op haar donder krijgt. En iedereen doet eraan mee, van de laagste arbeider tot de hoogste directeur. Man, want vinden wij dat leuk, vreemdelingetje-sarren. Ik heb het gevoel dat het een nationale Vlaemsche sport is. Dat is ook logisch: men moet daarvoor immers bekrompen, kleinburgerlijk, enggeestig en afgestompt zijn, vier eigenschappen waar de Vlaeming in uitblinkt, toch? |
Al eens gekeken naar de inburgering van Westerlingen op het Arabische schiereiland ?
In een compound gaan wonen... |
Citaat:
Ook zou ik graag willen weten of de Westerlingen daar dezelfde rechten als de rest van de bevolking genieten. Kunnen zij aanspraak maken op een riante uitkering bijvoorbeeld? Mogen zij onroerend goed bezitten? |
De meesten hebben niet echt de bedoeling zich daar permanent te vestigen, maar ik ken er die al twintig jaar zeggen dat het maar voor eventjes is...
Qua rechten is het een moeilijke zaak : op sommige vlakken mogen ze wat meer (een sjaaltje volstaat voor een Westerse vrouw, het hoeft niet gezichtsbedekkend te zijn) op sommige wat minder. Vergelijken met ons systeem gaat niet op. Uitkeringen ??? Maar de eigenlijke pointe is : westerlingen 'integreren' zich ook nooit en nergens... |
Citaat:
|
Citaat:
Verschil..hoogopgeleide zelfvoorzienende personen met 'westerse' waarden en normen en zeker geen bronnen van overlast.. Belgische permanente migranten integreren zich wel heel vlot...they blend in en gaan niet samenhokken in wijken |
Citaat:
Niet overal neen, maar er zijn bekende plaatsen waar men zelfs al oproept niet met blote enkels te lopen. Dit geldt dan enkel voor vrouwen. Als wij bij zulke reizen ons al aanpassen aan de omgeving, ben ik er zeker van dat wij bij een definitieve verhuis heel goed zullen kunnen meedraaien. Van een Westerling hebt gij eigenlijk zelden tot geen last he, die gaat pas ergens naartoe als ie er de kluiten voor heeft en erop voorzien is. Wat niet kan gezegd worden over de mensen die België massaal binnenstromen. U veralgemeent te fel, Westerlingen ... dat is een ras dat vele benijden. |
Ik ben volledig akkoord met de openingspost: inburgeren is een moeilijke zaak.
Om de moeilijkheden verbonden aan inburgering te vermijden, blijven we best allemaal in eigen land. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be