Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Heeft De Croo een slag van de molen gehad? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157714)

looneytoon1975 11 juli 2011 21:59

Heeft De Croo een slag van de molen gehad?

Of zuipt ie altijd stevig alvorens interviews te geven. Wie gelooft die clown nog? Ik ben ook zelfstandige, en hoor VLD te stemmen, maar, evenals Unizo voorzitter Karel Van Eetvelt heb ik zware bedenkingen bij de nota, maar nu ook bedenkingen bij deze voorzitter van de O-VLD.

Ziet ernaar uit dat ie netjes in de rij is gaan staan bij SP.a en Groen! om Elio zijn kl**ten te kussen. En wie heeft ook alweer de stekker eruit getrokken omdat de Walingen hun beloftes niet nakomen? Is er nu wél beterschap in't vooruitzicht?

Hoe hypocriet kan iemand worden, tjongejonge...

We gaan hier er hier nog een "partij contra kiezer" conflict bijkrijgen.

Bokkenreyder 11 juli 2011 22:04

De jonge De Croo probeert de belgicistische potten die hij in zijn partijtje gebroken heeft terug te lijmen. De appel valt immers niet ver van de boom. De vleugel Verhofstadt -De Gucht- De Clerq heeft hem blijkbaar terug tot de orde geroepen. Let op mijn woorden: de O-VLD valt eerder uiteen in eeen pro-Vlaams en een proBelgisch kamp.

Salvadorii 11 juli 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5554936)
De jonge De Croo probeert de belgicistische potten die hij in zijn partijtje gebroken heeft terug te lijmen. De appel valt immers niet ver van de boom. De vleugel Verhofstadt -De Gucht- De Clerq heeft hem blijkbaar terug tot de orde geroepen. Let op mijn woorden: de O-VLD valt eerder uiteen in eeen pro-Vlaams en een proBelgisch kamp.

Dat denk ik niet, toch niet wat de partijtop en mandatarissen betreft (CD&V daarentegn, dat zou kunnen). Ze gaan gewoon hun kiezers en achterban kwijt spelen. Hoe uber-Belgicist moet men niet zijn om als liberaal toch O-VLD te kiezen ipv N-VA?

Noot: Ik hoop dat ge gelijk hebt, daar niet van...

matthias999 11 juli 2011 22:08

Samen met SPA en GROEN! maakt VLD het rijtje af van volkverraders die hun kiezers bedriegen voor vetbetaalde postjes.

Ik hoop dan ook dat deze 3 partijen na de volgende verkiezingen niet meer bestaan.

Bokkenreyder 11 juli 2011 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5554945)
Dat denk ik niet, toch niet wat de partijtop en mandatarissen betreft (CD&V daarentegn, dat zou kunnen). Ze gaan gewoon hun kiezers en achterban kwijt spelen. Hoe uber-Belgicist moet men niet zijn om als liberaal toch O-VLD te kiezen ipv N-VA?

Noot: Ik hoop dat ge gelijk hebt, daar niet van...

Denk echt dat de ex-VU'ers in de O-VLD dit spelleke niet lang meer blijven meespelen! :evil:

Salvadorii 11 juli 2011 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5554950)
Denk echt dat de ex-VU'ers in de O-VLD dit spelleke niet lang meer blijven meespelen! :evil:

Laat ons hopen - maar vergeet niet dat dat Anciaux VUers waren, de goeien zijn allemaal naar N-VA gegaan...

Noot: Bertje moet nu wel groen zien - hij is uitgespuwt door zijn eigen volgelingen, en mag nu huisdier spelen bij wat overblijft van de sossen, terwijl de N-VAers de keizers van Vlaanderen geworden zijn - Karma, you've got to love it...

bgf324 11 juli 2011 22:13

Citaat:

Welk Pro-Vlaams kamp?
Gaat daar nog wat van overblijven na de volgende verkiezingen?

De gemuilkorfde 11 juli 2011 22:15

Decroo is gewoon jong en onervaren, en pretentieus.
Toen hij er de stekker uittrok, waarschuwde zijn vader hem voor een les die iedereen die zelfs nog maar over politiek gelezen heeft weet : probeer niet het thema van een andere partij, waar die kampioen in is, te veroveren.
Het origineel zal altijd beter zijn dan de copie.
In het geval van de VLD is er dan nog het bijkomend probleem dat ze in het verleden al ontelbare keren de Vlaamse zaak verraden heeft.
Na desastreuze verkiezingen heeft Donkey Croo Junior ingezien dat die oude wijsheid klopt, maar hij kon niet zomaar direct een bocht nemen.
Hij probeert nu te scoren met de "core business van de VLD" : het sociaal economische.
Alleen, dat komt ook al niet geloofwaardig over.

Bokkenreyder 11 juli 2011 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5554962)
Welk Pro-Vlaams kamp?
Gaat daar nog wat van overblijven na de volgende verkiezingen?

Ik heb het over de ex-Vu'ers in de huidige O-VLD, hé, bgf! :evil:

Salvadorii 11 juli 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5554967)
Decroo is gewoon jong en onervaren, en pretentieus.
Toen hij er de stekker uittrok, waarschuwde zijn vader hem voor een les die iedereen die zelfs nog maar over politiek gelezen heeft weet : probeer niet het thema van een andere partij, waar die kampioen in is, te veroveren.
Het origineel zal altijd beter zijn dan de copie.
In het geval van de VLD is er dan nog het bijkomend probleem dat ze in het verleden al ontelbare keren de Vlaamse zaak verraden heeft.
Na desastreuze verkiezingen heeft Donkey Croo Junior ingezien dat die oude wijsheid klopt, maar hij kon niet zomaar direct een bocht nemen.
Hij probeert nu te scoren met de "core business van de VLD" : het sociaal economische.
Alleen, dat komt ook al niet geloofwaardig over.

Donkey Croo Junior :-) - die moeten we onthouden

Hij is er zelfs ingeslaagd van zijn eigen thema kwijt te spelen na zijn ja op de NDR

Savatage 11 juli 2011 22:18

Och, eerlijk is eerlijk, hij had wat mij betreft het voordeel van de twijfel. Je kan hem moeilijk als een onbekwame belgicistische politicus omschrijven gewoon omdat zijn vader dat was. Door de gebeurtenissen van de voorbije week kunnen we dat nu met alle recht wel doen.

UFSIA 11 juli 2011 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5554969)
Ik heb het over de ex-Vu'ers in de huidige O-VLD, hé, bgf! :evil:

Wie zijn dat eigenlijk nog ?
Van Quickenborne, Somers, ... ?

En denk je ECHT dat die veel te zeggen hebben ?

mvg. Sint Ignacius

Salvadorii 11 juli 2011 23:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 5555102)
Wie zijn dat eigenlijk nog ?
Van Quickenborne, Somers, ... ?

En denk je ECHT dat die veel te zeggen hebben ?

mvg. Sint Ignacius

Q is toch Minister van Facebook en Twitter? ;-)

end 11 juli 2011 23:35

Citaat:

Ik denk niet dat er een pro-Vlaams kamp is in de VLD. Er is een opportunistisch kamp dat graag pre-verkiezingen de Vlaamse kaart trekt, ja, maar echte Vlaamsgezinden zijn er volgens mij niet.

Als er één partij is die uiteen dreigt te vallen is het CD&V wel. Het spectrum aan communautaire meningen in die partij is verbijsterend.

UFSIA 11 juli 2011 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5555114)

Nee serieus, wie zijn dat ? Want naast die twee kan ik er geen bedenken. Jaak Gabriëls is toch niet meer actief he ?

mvg. Sint Ignacius

Salvadorii 11 juli 2011 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 5555159)
Nee serieus, wie zijn dat ? Want naast die twee kan ik er geen bedenken. Jaak Gabriëls is toch niet meer actief he ?

mvg. Sint Ignacius

Serieus: ge hebt gelijk vrees ik. Die ex-VUers waren vooral carriere-politici, niet mensen met diep gewortelde principes. En ze stellen idd niet veel voor binnen de partij.

De gemuilkorfde 12 juli 2011 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5555114)

Ik ga toch moeten copyright beginnen vragen ;-)

De gemuilkorfde 12 juli 2011 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5555164)
Serieus: ge hebt gelijk vrees ik. Die ex-VUers waren vooral carriere-politici, niet mensen met diep gewortelde principes. En ze stellen idd niet veel voor binnen de partij.

Q. kwam indertijd van ID-21.
Ik denk dat het Koen Meulenaere was die schreef : "ID 21 ? Ik moet nog ID nummer 1 horen van dat partijtje".

Nihil novi sub sole ;-)
(er is niets nieuws onder de zon)

Salvadorii 12 juli 2011 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 5555217)
Ik ga toch moeten copyright beginnen vragen ;-)

sorry - kzal vanaf nu telken tm erachter zetten :-)

alfa16vjtd 12 juli 2011 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5555223)
sorry - kzal vanaf nu telken tm erachter zetten :-)

je kan geen superscript gebruiken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be