![]() |
Kan België ooit geweldloos splitsen?
De gemoederen lopen langs beide kanten van de taalgrens hoog op de laatste tijd. De, als altijd, agressieve reacties langs Franstalige kant (vooral van de pers) doen bij mij meer en meer de overtuiging groeien dat de Franstaligen de splitsing, en dan zeker brandhaard Brussel + de rand, nooit geweldloos zullen toelaten/afgeven.
Wie is nog die mening toegedaan? De Vlamingen eisen terecht eindelijk hervormingen en 'de tering naar de nering'-te zetten. De Franstaligen voelen zich in hun elementaire (voor)rechten aangetast. Dat lijkt mij een botsing tussen twee elemtaire basisbeginselen van twee gemeenschappen. Zoiets leidt zowiezo tot conflicten en confrontaties. Wat denken jullie? |
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=157677 |
zolang ze niet willen onderhandelen over een se rieuse hervorming zullen nergens komen en lijkt de splitsing nabij,
|
Citaat:
Mag dit dan ook tot voorbeeld voor anderen zijn dat het mogelijk is en dan verdienen Wallonie en Vlaanderen een pluim. Dan mogen we beiden trots zijn en hoeven we ons niet te schamen.;-) Ik geloof dat het kan.:-) |
Als het niet zonder geweld kan, dan sturen we Jan "pas op of ik laat me vallen!" Peumans ten strijde.
|
Hopelijk niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tja die moeten er ook zijn he, al snap ik het nut er niet van
|
Citaat:
Citaat:
|
zo liever een burgoorlog das ook niet slim nagedacht he
|
Citaat:
|
er zijn mensen met originele ideeen, het land niet splitsen, maar wel de mensen in stukken splitsen origineel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be