Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Trouwen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157764)

Zeno! 12 juli 2011 22:16

Trouwen

Wie is er hier eigenlijk getrouwd? Een aantal van mijn vrienden/jaargenoten beginnen te trouwen en begin het warm te krijgen... Trouwen lijkt echt zo'n afsluiting van je jong/vrij leven...

#wilnognietechttrouwen :?

manta 12 juli 2011 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5557219)
Wie is er hier eigenlijk getrouwd? Een aantal van mijn vrienden/jaargenoten beginnen te trouwen en begin het warm te krijgen... Trouwen lijkt echt zo'n afsluiting van je jong/vrij leven...

Willen we u overtuigen dat het aantal echtscheidingen uit de pan swingt en moeten gescheiden mannen wat vertellen over het kostenplaatje van hun scheiding?;-)
Ondertussen kunnen de vrijgezellen wat posten over de vreugde en vrijheid van het vrijgezellebestaan...:-D

En uiteraard kent iedereen de grapjes over de verschillen van een vrouw voor en na een trouw... Maar zijn het ook slechts grapjes of zit er waarheid in...8-)

From_Vlaanderen 12 juli 2011 22:22

Als t mens dochter is van een of andere grote ondernemer. Trouwen.

Als ge dan scheidt dan brengt het op.

Pelgrim 12 juli 2011 22:23

Idioten, dat zijn ze, die die gaan trouwen.

Zeno! 12 juli 2011 22:31

Heb (voorlopig) echt niet de mìnste behoefte om te trouwen of om kinderen te krijgen.

Maar als ik dat aan mijn wederhelft zeg, krijg ik klop :-(

Apocalyps 12 juli 2011 22:38

16 jaar gelukkig samen en niet getrouwd. We hebben daar beide ook geen behoefte aan.

Demper 12 juli 2011 22:44

Als je een relatie hebt is het sowieso gedaan met het vrij leven.
Als je trouwt kan het je nog eens geld kosten als madam niet tevreden blijft.

manta 12 juli 2011 22:48

Laat ze wat foto's zien van Onslow, Norm, Al Bundy en Homer Simpson en vraag ze of dat echt is wat ze van u wenst te maken ...
;-)

From_Vlaanderen 12 juli 2011 22:50

Voila

From_Vlaanderen 12 juli 2011 22:51

Trouwen is voor de middenklasse.

Trixie 12 juli 2011 22:51

Als ge u nog niet klaar vindt om te trouwen: niet doen!!
Ikzelf ben al 28j getrouwd-nog steeds gelukkig - maar raad iedereen af om voor de verkeerde redenen te trouwen.
Wat ik versta onder verkeerde redenen? Op nr 1: trouwen omdat de vrienden/kennissen het ook doen.
Op nr2 : omdat het van u verwacht wordt (door familie, ouders...)

Ik weet één ding: de tijden zijn zodanig veranderd dat ik de dag van vandaag -anno 2011- niet meer zou willen trouwen.
Trouwen staat tegenwoordig gelijk aan "laten we het eens proberen samen".
25-30 jaar geleden stond trouwen gelijk aan: Ik zie u zo graag en jij ziet mij zo graag dat we samen oud willen worden. Ikzelf ben met die gedachte aan samen oud worden:-) in't huwelijksbootje gestapt. Intussen, na al die jaren, zijn wij nog altijd samen, mijne schat en ik. 3 kinderen en 3 kleinkindjes rijker. Ik kan hier met trots verkondigen dat mijne schat en ik voor altijd bij elkaar zullen blijven, tot de dood ons scheidt. Nooit zou ik hem bedriegen; daarvoor hebben wij samen teveel opgebouwd. Onze kinderen en kleinkindjes zijn onze grootste schat. Wij lopen ook steeds na al die jaren nog hand in hand over de straat. Wij houden echt van elkaar en die verliefdheid van vroeger heeft plaatsgemaakt voor een heel diep, warm gevoel van geborgenheid, liefde, ...
Mijn raad: trouw nooit om getrouwd te willen zijn. Trouw zeker nooit omdat het van u verwacht wordt. De gouden raad van tante Trixie!:-)

Demper 12 juli 2011 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5557248)
Heb (voorlopig) echt niet de mìnste behoefte om te trouwen of om kinderen te krijgen.

Maar als ik dat aan mijn wederhelft zeg, krijg ik klop :-(

Ge ligt onder de sloef.
U madam draagt de broek.
Jullie zijn niet gelijk aan elkaar, aangezien zij de baas is en jij de slaaf.
Ooit loopt dat grondig mis.
Dus inderdaad, trouwen is uit den boze.

Pelgrim 12 juli 2011 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5557273)
Als je een relatie hebt is het sowieso gedaan met het vrij leven.
Als je trouwt kan het je nog eens geld kosten als madam niet tevreden blijft.

Niet noodzakelijk. Als je de juiste persoon vindt kan het zelfs een bevrijding zijn, of beter een vervulling. Vrijheid is relatief.

manta 12 juli 2011 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5557287)
Ge ligt onder de sloef.
U madam draagt de broek.

't Is nen echte leubbe ... :?

From_Vlaanderen 12 juli 2011 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5557287)
Ge ligt onder de sloef.
U madam draagt de broek.

Voila, als ge het niet subtiel aanpakt dan werkt dat niet.

*"Ja schat ge weet dat ik u het liefste van allemaal zie, zelfs liever dan al mijn geweren samen. En als gij wilt dat ik met u mee naar de zee ga i.p.v. naar de club. Dan doe ik dat voor jou :oops:"

-"Ja, dat is heel lief van jou, je bent een schatje."

*"Dat was bewijze van spreken e."

From_Vlaanderen 12 juli 2011 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5557293)
Niet noodzakelijk. Als je de juiste persoon vindt kan het zelfs een bevrijding zijn, of beter een vervulling. Vrijheid is relatief.

Voila, absolute vrijheid bestaat niet. Ik mag op straat ook geen neger in elkaar timmeren.

Demper 12 juli 2011 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5557293)

Ken je dat?
Je plant maanden op voorhand iets met een goeie vriend.
Noem het een concert ofzo.
Maar dan steekt zijn vriendinnetje stokken in de wielen omdat ze naar een schuimfuif wil.

En dan kijken die mannen raar op dat je hen negeert.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5557294)
't Is nen echte leubbe ... :?

Ne wadde?

manta 12 juli 2011 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5557300)
Ne wadde?

:?

http://www.youtube.com/user/Nestquic...49/7sFr1-ATbcQ

Ne leubbe, van zo ene krijgde zowieso de weubben... ;-)

From_Vlaanderen 12 juli 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5557219)

Muziek, film, politiek, uitgaan, vrienden, bier, chocolade, belgicisten, baseball, reizen, plezier,

Geen kloten meer als ge getrouwd zijt. Of ge moest van wijvenmuziek en zijkfilms houden. Met de chocolade is ze ook schuppes.

Pelgrim 12 juli 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 5557300)
Ken je dat?
Je plant maanden op voorhand iets met een goeie vriend.
Noem het een concert ofzo.
Maar dan steekt zijn vriendinnetje stokken in de wielen omdat ze naar een schuimfuif wil.

Over wiens vrijheid gaat het dan? De uwe of die van uwe goeie vriend? Wat als die goeie vriend nu ook mee naar die schuimfuif wil met zijn lief?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be