![]() |
Verleg jij je stem?
Ik had graag eens geweten of de rechtse stemmers zullen schuiven naar een andere partij bij volgende verkiezingen.
Ik bekijk CD&V nu ook als rechts he, voor 't gemak. |
Citaat:
|
Ik blijf volharden in de boosheid ... VB.
|
Citaat:
|
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze enquête?
|
Citaat:
Net omdat ik er nog niet goed uit ben, 't zou de eerste keer zijn dat ik anders stem, en dan zou het nog alleen uit tactische overwegingen zijn. Edit: ah sorry, je had het over jezelf. Nee, je moet eerst x-aantal tijd lid zijn of x-aantal posts hebben of zo |
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel ik van mening ben dat de NV-A prachtig werk doet mis ik toch nog hier en daar standpunten die zij niet al te openbaar aankaarten. |
Citaat:
Dan zou je van rechts naar links moeten gaan of van links naar rechts... Ja, die opties staan er niet bij, 't was dan ook alleen de vraag hoe het rechtse landschap verhuist |
Citaat:
|
Citaat:
Of ik ga linkser:-) |
Citaat:
In het andere geval verdient én krijgt de NVA mijn stem niet. |
Ik stemde de vorige keer PVDA nadat ik mijn stem had verlegd van Open VLD & Vivant. Ik ga nu opnieuw PVDA stemmen.
|
Citaat:
Maar dan ga je ervan uit dat de NV-A in een regering zal stappen om een Belgische regering op poten te zetten. Anders zal de rest gewoon bij het cordon blijven, en het cordon doorbreken zal de VB-light stemmers van zijn partij afschrikken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me toch dat die drie partijen ver uit mekaar liggen. |
Citaat:
Voor Firestone: ik stemde O-VLD en ga er nu terug voor stemmen. |
Citaat:
Als de NVA in een regering stapt (zoals ze deze kut-regering op poten heeft helpen zetten) zal dat zonder het VB zijn. Cordon of niet. Als de NVA de tjeven kan overtuigen om via de vlaamse regering de federale te overrulen dan hebben ze de VB aan hun zijde. Cordon of niet. Als BDW zegt: ik spreek voor de meerderheid van Vlaanderen (een jaar geleden sprak hij van 80% maar de liberalen zijn gaan collaboreren) dan heeft hij gelijk want het VB hoort daar wel dgelijk bij. MAAR! Als VB + NVA meer dan 50% haalt in het Vlaamse parlement dan is het belangrijk dat het VB zo groot mogelijk is omdat de NVA dan verplicht wordt om woord te houden én het cordon te doorbreken. Dit geldt vooral voor het communautaire. Voor die punten waar de NVA en VB van mening verschillen hoeven ze geenszins een of ander akkoord te sluiten. Dus is een stem voor het VB communautair zeker en vast een stem voor de NVA. Voor de rest is het ieder voor zich. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be