Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wat zal er gebeuren met N-VA in de Vlaamse regering? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157843)

Vito 14 juli 2011 13:49

Wat zal er gebeuren met N-VA in de Vlaamse regering?

Nu CD&V bereikt lijkt om te praten zonder N-VA en er de facto een cordon sanitaire rond de N-VA lijkt te komen, wat voor impact zal dat hebben op de Vlaamse regering?

Zal N-VA er zelf uittrekken en aldus vervangen worden door VLD? Of zal men de N-VA defenestreren en dan zelf de VLD binnen halen?

Als ik N-VA was, ik zou mijn conclusies trekken en ook op Vlaams niveau in de oppositie gaan...

pixelpower 14 juli 2011 13:52

Efkes afwachten nog.

Maar als dat cordon werkelijkheid wordt dan isde kans idd groot dat de Vlaamse regering ook op zijn gat ligt.

ViveLaBelgique 14 juli 2011 14:06

2 scenario's:

1. N-VA in de federale regering, de Vlaamse regering mankt verder met N-VA zoals ze nu aan het manken is.
2. N-VA niet in de federale regering. De N-VA doet ook in de Vlaamse regering aan zelfuitsluiting en ze verwijten de anderen dat ze er uitgekieperd werden.

Amon_Re 14 juli 2011 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5561150)
1. N-VA in de federale regering, de Vlaamse regering mankt verder met N-VA zoals ze nu aan het manken is.

Verklaar U nader

nihao 14 juli 2011 14:57

On topic : niks.

Als er al iemand uit zou vliegen is dat SP.A.

Vito 14 juli 2011 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 5561255)
On topic : niks.

Als er al iemand uit zou vliegen is dat SP.A.

Gezien het manoeuvre van Gennez, zou jij nog met SP.A in dezelfde regering willen zitten? Als ik N-VA was: zij of wij... En als zij niet willen...

Randa 14 juli 2011 15:07

waarom hebben we een vlaamse regering als dat een afspiegeling is van de federale, wat is mij dat voor onzin.
daar zal Peters niet mee akkoord gaan, dat de deelparlementen dezelfde samenstelling moeten hebben dan de federale
en zeker geen samenvallende verkiezingen, wel moeten er strengere regels komen wie gekozen wordt moet het mandaat van de laatste verkiezing opnemen en nog zo wat regels

J.B good 14 juli 2011 15:08

Waar het hem om gaat is het gevolg, zowel de NVA als de SP-a/PS willen ons laten opdraaien voor de crisis. Het gevolg zal hoe dan ook voelbaar zijn 'in het midden gelaten wat het ergste is'. Een strategische stem lijkt me dan ook het beste, PVDA of ROOD! lijkt me de enige juiste keuze om protest uit te brengen. Het gezever en gezaag duurt al lang genoeg, het is tijd voor duidelijke taal.

Txiki 14 juli 2011 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5561119)
Nu CD&V bereikt lijkt om te praten zonder N-VA en er de facto een cordon sanitaire rond de N-VA lijkt te komen, wat voor impact zal dat hebben op de Vlaamse regering?

Zal N-VA er zelf uittrekken en aldus vervangen worden door VLD? Of zal men de N-VA defenestreren en dan zelf de VLD binnen halen?

Als ik N-VA was, ik zou mijn conclusies trekken en ook op Vlaams niveau in de oppositie gaan...

Waarom zou de N-VA dat moeten doen? Dat de andere partijen eens hun plan trekken.

Txiki 14 juli 2011 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5561150)
2 scenario's:

2. N-VA niet in de federale regering. De N-VA doet ook in de Vlaamse regering aan zelfuitsluiting en ze verwijten de anderen dat ze er uitgekieperd werden.

Maar waarom zou die partij dat in Behansnaam doen?

solidarnosc 14 juli 2011 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5561260)
Gezien het manoeuvre van Gennez, zou jij nog met SP.A in dezelfde regering willen zitten? Als ik N-VA was: zij of wij... En als zij niet willen...

En SP.a vervangen door.......open VLD?

Vito 14 juli 2011 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5561280)
Waarom zou de N-VA dat moeten doen? Dat de andere partijen eens hun plan trekken.

Niets moet...

Vito 14 juli 2011 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5561285)
En SP.a vervangen door.......open VLD?

Denk jij dat SP.a zal willen vertrekken? Het zal N-VA vervangen zijn, door VLD. Of had jij het Vlaams Belang in gedachten?;-)

Txiki 14 juli 2011 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5561297)
Denk jij dat SP.a zal willen vertrekken? Het zal N-VA vervangen zijn, door VLD. Of had jij het Vlaams Belang in gedachten?;-)

Kan je nu eens één goeie reden geven waarom N-VA uit de Vlaamse Regering zou stappen?

Cynara Cardunculus 14 juli 2011 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5561304)
Kan je nu eens één goeie reden geven waarom N-VA uit de Vlaamse Regering zou stappen?

als CDV nu met Di Rupo en de SPa gaat meeheulen, zou ik er ook uitstappen.

vlijmscherp 14 juli 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5561333)

dat zou betekenen dat het Vlaams niveau ondergeschikt is aan het federale, maw dat zou dom zijn.

Txiki 14 juli 2011 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5561333)

Maar waarom? Zeg nu eens waarom je je eigen positie in de Vlaamse regering zou opgeven omdat je op federaal niveau niet meer mag meedoen? Dat is toch te gek voor woorden? Laat u er dan op z'n minst effectief uitgooien. Zelf opstappen: typisch Vlaams... altijd gaan lopen en dan huilen met de pet op.

Moet de N-VA dan ook uit de meerderheidscoalities in de gemeenten stappen? Alé mannekes, waar zijn jullie mee bezig zeg?

Amon_Re 14 juli 2011 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5561338)
Maar waarom? Zeg nu eens waarom je je eigen positie in de Vlaamse regering zou opgeven omdat je op federaal niveau niet meer mag meedoen? Dat is toch te gek voor woorden? Laat u er dan op z'n minst effectief uitgooien. Zelf opstappen: typisch Vlaams... altijd gaan lopen en dan huilen met de pet op.

Moet de N-VA dan ook uit de meerderheidscoalities in de gemeenten stappen? Alé mannekes, waar zijn jullie mee bezig zeg?

²

Zucht 14 juli 2011 17:03

N-VA, VB en LDD hebben 50 zetels in het VP, dus moeten er toch wel 12 van de 31 CD&V-ers overlopen om belangenconflicten te kunnen indienen tegen de knoeiboel van de federale. Lijkt me iets teveel.

fonne 14 juli 2011 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower (Bericht 5561123)
Efkes afwachten nog.

Maar als dat cordon werkelijkheid wordt dan isde kans idd groot dat de Vlaamse regering ook op zijn gat ligt.

De situatie is nochtans eenvoudig: als er een regering komt zonder N-VA zal die een aantal maatregelen opdringen die niet verenigbaar zijn met het Vlaamse regeerakkoord. N-VA zal het Vlaamse regeerakkoord trouw uitvoeren, maar CD&V en SP.A zullen het akkoord opzeggen en een alternatieve meerderheid van collaborerende partijen op de been brengen. Die zullen de Vlaming laten bloeden maar tegelijk proberen er de N-VA de schuld van te geven. Het worden nog leuke tijden tegen oktober 2012.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be