![]() |
Wat zal er gebeuren met N-VA in de Vlaamse regering?
Nu CD&V bereikt lijkt om te praten zonder N-VA en er de facto een cordon sanitaire rond de N-VA lijkt te komen, wat voor impact zal dat hebben op de Vlaamse regering?
Zal N-VA er zelf uittrekken en aldus vervangen worden door VLD? Of zal men de N-VA defenestreren en dan zelf de VLD binnen halen? Als ik N-VA was, ik zou mijn conclusies trekken en ook op Vlaams niveau in de oppositie gaan... |
Efkes afwachten nog.
Maar als dat cordon werkelijkheid wordt dan isde kans idd groot dat de Vlaamse regering ook op zijn gat ligt. |
2 scenario's:
1. N-VA in de federale regering, de Vlaamse regering mankt verder met N-VA zoals ze nu aan het manken is. 2. N-VA niet in de federale regering. De N-VA doet ook in de Vlaamse regering aan zelfuitsluiting en ze verwijten de anderen dat ze er uitgekieperd werden. |
Citaat:
|
On topic : niks.
Als er al iemand uit zou vliegen is dat SP.A. |
Citaat:
|
waarom hebben we een vlaamse regering als dat een afspiegeling is van de federale, wat is mij dat voor onzin.
daar zal Peters niet mee akkoord gaan, dat de deelparlementen dezelfde samenstelling moeten hebben dan de federale en zeker geen samenvallende verkiezingen, wel moeten er strengere regels komen wie gekozen wordt moet het mandaat van de laatste verkiezing opnemen en nog zo wat regels |
Waar het hem om gaat is het gevolg, zowel de NVA als de SP-a/PS willen ons laten opdraaien voor de crisis. Het gevolg zal hoe dan ook voelbaar zijn 'in het midden gelaten wat het ergste is'. Een strategische stem lijkt me dan ook het beste, PVDA of ROOD! lijkt me de enige juiste keuze om protest uit te brengen. Het gezever en gezaag duurt al lang genoeg, het is tijd voor duidelijke taal.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moet de N-VA dan ook uit de meerderheidscoalities in de gemeenten stappen? Alé mannekes, waar zijn jullie mee bezig zeg? |
Citaat:
|
N-VA, VB en LDD hebben 50 zetels in het VP, dus moeten er toch wel 12 van de 31 CD&V-ers overlopen om belangenconflicten te kunnen indienen tegen de knoeiboel van de federale. Lijkt me iets teveel.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be