Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Cafébazen door rookstop ontmaskerd als onhygiënisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157870)

De schoofzak 15 juli 2011 06:29

Cafébazen door rookstop ontmaskerd als onhygiënisch

Beste verstokte roker: stinkt het in uw living, keuken, hobby- of slaapkamer?
We hopen van niet.

Maar in de gelagzalen van een flink aantal cafébazen, blijkt het nu toch te stinken. Vroeger camoefleerde de tabaksgeur die stank, maar nu ... komt de waarheid van achter het rookgordijn te voorschijn.

Nu weten we waarom die cafébazen zo'n tegenstanders waren van het rookverbod: ze konden verbergen dat ze onvoldoende poetsen.

Ernstige cafébazen weten het: het is hard werken om aan de toog te kunnen blijven staan.
Een café uitbaten (zonder vereiste van hoge diploma's ...) brengt geen hoge inkomsten met zich, zonder dat je er hard voor zou moeten werken.

Is het geen goede zaak dat onhygiënische cafébazen ontmaskerd worden?

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...2-138784c7ea7c

titel: Cafés stinken na rookverbod

Citaat:

Door het rookverbod blijken veel cafés last te hebben van onaangename geurtjes die je vroeger niet rook. Sommige cafés en discotheken plaatsen zelfs geurmachines.

Henri1 15 juli 2011 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5563034)
Beste verstokte roker: stinkt het in uw living, keuken, hobby- of slaapkamer?
We hopen van niet.

Maar in de gelagzalen van een flink aantal cafébazen, blijkt het nu toch te stinken. Vroeger camoefleerde de tabaksgeur die stank, maar nu ... komt de waarheid van achter het rookgordijn te voorschijn.

Nu weten we waarom die cafébazen zo'n tegenstanders waren van het rookverbod: ze konden verbergen dat ze onvoldoende poetsen.

Ernstige cafébazen weten het: het is hard werken om aan de toog te kunnen blijven staan.
Een café uitbaten (zonder vereiste van hoge diploma's ...) brengt geen hoge inkomsten met zich, zonder dat je er hard voor zou moeten werken.

Is het geen goede zaak dat onhygiënische cafébazen ontmaskerd worden?

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...2-138784c7ea7c

titel: Cafés stinken na rookverbod

Lijkt me erg ver gezocht.

Supe®Staaf 15 juli 2011 08:02

Citaat:

Cafés stinken na rookverbod

Voor het rookverbod ook.

donzigschaap 15 juli 2011 09:05

Citaat:

Kerel, het gaat in dat artikel over zweetgeur, stinkbakkesgeur en biergeur. Heeft met poetsen niets te maken.

Zo zien we weer hoe vals anti's kunnen zijn.

manta 15 juli 2011 10:09

Tiens, weer een nadeel van het rookverbod se...

En idd, iedere klant die binnenkomt heeft een eigen geurtje, al dan niet door het gebruik van deo of parfum... De mengelmoes van die geurtjes maakt dat het niet zo lekker ruikt...
Erger is het als zo'n fanatieke antiroker een café binnenkomt met onwaarschijnlijke zweetvoeten in plastic slippers en last van flatulentie, o wee de cafébaas als die klant de dag ervoor chili con carne heeft gegeten ... :-(

Maar dat zal voorstanders van het rookverbod worst wezen, ze komen toch niet in een café....:roll:

De schoofzak 15 juli 2011 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5563165)
Kerel, het gaat in dat artikel over zweetgeur, stinkbakkesgeur en biergeur. Heeft met poetsen niets te maken.

Zo zien we weer hoe vals anti's kunnen zijn.

Die zweetgeur of stinkbakkesgeuren worden niet waargenomen in filmzalen, (massa-)restaurants, en amper op overvolle bussen, trams, metro's en treinen.

Geur van bier, neen meneer, geur van verschaald bier.
Ze kuisen niet (goed) genoeg, waardoor gemorst bier van daags tevoren blijft hangen ...

Maar waarom jij je geviseerd voelt als roker, dat begrijp ik niet.
Het is toch niet de schuld van de roker, dat de cafébaas te weinig zou poetsen?

Zo zie je maar hoe vals rokers met abstinentieverschijnselen kunnen zijn.

donzigschaap 15 juli 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5563306)
Die zweetgeur of stinkbakkesgeuren worden niet waargenomen in filmzalen, (massa-)restaurants, en amper op overvolle bussen, trams, metro's en treinen.

Gij reist niet veel met het openbaar vervoer, denk ik. Filmzalen zijn nogal groot om ze met cafés te vergelijken, maar daar heb ik ook al onaangename geurtjes waargenomen. Restaurants frequenteer ik zelf niet, maar ik neem aan dat daar de geur van eten overheerst.

Citaat:

Geur van bier, neen meneer, geur van verschaald bier.
Ze kuisen niet (goed) genoeg, waardoor gemorst bier van daags tevoren blijft hangen ...

Inderdaad, bier dat even staat (=plat, =verschaald) in warm weer riekt feller dan een frisse pint. Nu moet u nog hardmaken dat het hier gaat om vastgekoekt bier dat stinkt, want daar wordt nergens iets over gezegd.

Citaat:

Maar waarom jij je geviseerd voelt als roker, dat begrijp ik niet.
Het is toch niet de schuld van de roker, dat de cafébaas te weinig zou poetsen?

Ik zeg nergens dat ik me geviseerd voel. Ik vind het gewoon treffend voor een heftige anti als uzelf dat u zich tot zulke leugens moet verlagen in discussies.

Citaat:

Zo zie je maar hoe vals rokers met abstinentieverschijnselen kunnen zijn.

Ik zie niet in wat er vals is aan uw schrijfsels beoordelen naar hun waarde, en nog minder wat roken daarmee te maken heeft.

manta 15 juli 2011 10:55

Ach, den B-Warrior van de cafés ...
Binnenkort nog wat vervalste krantenknipsels en het niveau is identiek hetzelfde...

Fj9lnir 15 juli 2011 11:25

Titel zou beter zijn:

Citaat:

Cafégangers door rookstop ontmaskerd als onhygiënisch
;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be