![]() |
Komt er nog een formateur na Elio Di Rupo ?
![]() |
nee, de boedelscheiding komt daarna.
en de Franstalige partijen zullen deze vragen. |
Waarom zou er nog een formateur komen dan ?
De Belgicisten zijn er toch van overtuigd dat de onderhandelingen opgestart zijn en dat dit tot een regeerakkoord leidt ? :roll::lol: |
neen, maar wat er na komt, geen idee.
maar ik gok nog altijd erop dat CD&V alweer voor de postjes gaat hoor. |
ja dat van de CDenV kennen we al
als er om postenverdeling gaat, trekken ze hun staart weer in |
Ja maar ze twijfelen nog tussen Jan met de Pet en Jean avec la Casquette!;-)
|
dat komt nog wel, eerst een beetje toneel spelen he
|
Volgens mij komt er een informateur, verduidelijker of iets anders dat absoluut GEEN formateur is, kwestie van tijd te rekken tot 2014.
|
Neen. Er komt geen formateur na Di Rupo, of dat zou toch verloren tijd zijn. Het is onmogelijk een nota te schrijven die iedereen volledig goed vindt. Iedereen moet om o.a. electorale redenen kunnen zeggen dat ze nog wat kleine aanpassingen willen. Daarvoor is geen nieuwe nota nodig, wel onderhandelingen.
|
Citaat:
|
moeten ze dat na de vakantie doen
dat weten we nu toch ook al dat met de ps niet te onderhandelen valt met geen enkele franstalige partij trouwens |
Citaat:
|
Citaat:
En de snelste manier om een regering te hebben, is de voorzitters van alle en ja, ik bedoel ALLE partijen die mensen in kamer of senaat hebben zitten op te sluiten in een kerker en op water en brood te zetten tot ze een akkoord hebben dat door 2/3 meerderheid van de Belgen kan gesteund worden met een gewone meerderheid in alle gewesten. De besprekingen wel volledig uitzenden op TV en via het internet. |
Citaat:
Dan kunnen ze misbruik maken van de bekendheid van hun plaatselijke mensen. |
ook dat is juist
maar het is nog veraf dus of ze het tot daar kunnen rekken dat is twijfelachtig |
Citaat:
Nog niet voor morgen dus. Peeters is teveel Belg om de Vlaamse regering de macht te laten usurperen die ze nodig heeft om het beleid te voeren dat hij vraagt. Hij wacht tot hij ze cadeau krijgt van de Franstaligen : nooit dus. Daarom moeten de V-partijen meer dan 50% halen in de volgende Vlaamse verkiezingen. End of story, end of belgium. |
Citaat:
|
taj klinkt goed, maar zal dat ook lukken dat betwijfel ik toch tenzij ze samenwerken
|
Ik denk het niet.
|
wel dan komt er niks van in huis van dat plan
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be