Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Argumenten voor "Vlaamse" onafhankelijkheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157998)

Albrecht 17 juli 2011 21:10

Argumenten voor "Vlaamse" onafhankelijkheid

Dit is een draadje waarin je mij (en anderen) kan proberen te overtuigen dat een "Vlaamse" onafhankelijkheid nodig is.

Let op, dit is gaat niet over de de Belgische wet of wat dan ook, want dan konden jullie evengoed ijveren voor een nieuwe grondwet. Het gaat hier louter om een vraag naar argumenten voor 'Vlaamse' onafhankelijkheid.

P.S.: Een klein extra vraagje: waarom eigenen een hoop Brabanders en Limburgers hier zich al die Vlaamse symbolen toe? Waarom die naam aannemen voor heel Nederlandstalig België? Waarom Vlaanderen als pars pro toto als het zwaartepunt eerder in Brabant ligt?

ViveLaBelgique 17 juli 2011 21:22

Argumenten voor:
- Dan kunnen we eindelijk nog eens vechten.
- Juridische chaos die subversiviteit mogelijk maakt ( waarom belastingen betalen en de wet naleven als je die niet erkent).
- We moeten dan niet meer twijfelen of de euro naar de kloten gaat.
- Goed voor de wapenindustrie van FN.
- Kunnen we nog eens goed lachen met onszelf als we ons belachelijk maken.
- Gedaan met de neutraliteit !
- Geen excuus niet meer om de Vlaamse Jobkorting opnieuw in te voeren.
- De Hollanders kunnen dan minder Belgenmoppen vertellen.
- Men kan een nieuw Vlaams huis maken in België.
- Overvloed aan werk voor juristen, advocaten, fiscalisten en adviesbureaus.

alfa16vjtd 17 juli 2011 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5568259)
Dit is een draadje waarin je mij (en anderen) kan proberen te overtuigen dat een "Vlaamse" onafhankelijkheid nodig is.

Let op, dit is gaat niet over de de Belgische wet of wat dan ook, want dan konden jullie evengoed ijveren voor een nieuwe grondwet. Het gaat hier louter om een vraag naar argumenten voor 'Vlaamse' onafhankelijkheid.

P.S.: Een klein extra vraagje: waarom eigenen een hoop Brabanders en Limburgers hier zich al die Vlaamse symbolen toe? Waarom die naam aannemen voor heel Nederlandstalig België? Waarom Vlaanderen als pars pro toto als het zwaartepunt eerder in Brabant ligt?

- Makkelijker bestuur
Doordat men zelf alles kan beslissen wat goed is voor de regio zonder te moeten onderhandelen met een gedeelte van een land die in alles het omgekeerde denkt.

Doordat men dus een minder logge staatsstructuur heeft.

- Minder geldverspilling die toch naar postjes vloeit.
=> minder bureaucratie aangezien er minder andere postjes te verdelen zijn
=> minder mensen = efficientere overheid.

- Meer geld over voor de burger indien niet hebben we dan toch ons zelfbeslissingsrecht wat voor mij veel meer waard is dan geld. Het gevoel dat je op gelijke voet staat met de rest (laat me zeggen dat ik een sterk gevoel heb voor onrechtvaardigheid en misbruik) Het minachten van het nederlands staat voor mij gelijk aan een sterke discriminatie aangezien taal zeer belangrijk is om in een maatschappij thuis te horen. Weigeren van de taal te spreken staat voor mij dus gelijk aan weigeren om bij de maatschappij te willen horen. Dit is voor vele vlamingen ook de reden waarom ze zo sceptisch staan tegenover allochtonen waarvan andere partijen dan maken dat vlamingen de grootste rascisten zijn. Door vlamingen in een hoek te duwen ga je dus zoiezo de tegenstellingen op de spits drijven,....

Albrecht 17 juli 2011 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5568293)
- Makkelijker bestuur
Doordat men zelf alles kan beslissen wat goed is voor de regio zonder te moeten onderhandelen met een gedeelte van een land die in alles het omgekeerde denkt.

Kan perfect bij een omvorming van België.

Citaat:

Doordat men dus een minder logge staatsstructuur heeft.
Ut supra.

Citaat:

- Minder geldverspilling die toch naar postjes vloeit.
Ut supra.
Citaat:

=> minder bureaucratie aangezien er minder andere postjes te verdelen zijn
Ut supra.
Citaat:

=> minder mensen = efficientere overheid.
Ut supra.

Citaat:

- Meer geld over voor de burger indien niet hebben we dan toch ons zelfbeslissingsrecht wat voor mij veel meer waard is dan geld.
Ut supra.

Citaat:

Het gevoel dat je op gelijke voet staat met de rest (laat me zeggen dat ik een sterk gevoel heb voor onrechtvaardigheid en misbruik)
Ut supra.

Citaat:

Het minachten van het nederlands staat voor mij gelijk aan een sterke discriminatie aangezien taal zeer belangrijk is om in een maatschappij thuis te horen. Weigeren van de taal te spreken staat voor mij dus gelijk aan weigeren om bij de maatschappij te willen horen. Dit is voor vele vlamingen ook de reden waarom ze zo sceptisch staan tegenover allochtonen waarvan andere partijen dan maken dat vlamingen de grootste rascisten zijn. Door vlamingen in een hoek te duwen ga je dus zoiezo de tegenstellingen op de spits drijven,....
Ut supra.

alfa16vjtd 17 juli 2011 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5568275)
Argumenten voor:
- Dan kunnen we eindelijk nog eens vechten.
- Juridische chaos die subversiviteit mogelijk maakt ( waarom belastingen betalen en de wet naleven als je die niet erkent).
- We moeten dan niet meer twijfelen of de euro naar de kloten gaat.
- Goed voor de wapenindustrie van FN.
- Kunnen we nog eens goed lachen met onszelf als we ons belachelijk maken.
- Gedaan met de neutraliteit !
- Geen excuus niet meer om de Vlaamse Jobkorting opnieuw in te voeren.
- De Hollanders kunnen dan minder Belgenmoppen vertellen.
- Men kan een nieuw Vlaams huis maken in België.
- Overvloed aan werk voor juristen, advocaten, fiscalisten en adviesbureaus.

Je bent dus alles weer in het belachelijke aan het trekken in plaats van oplossingen voor te stellen.

- Als je doorgeen de geschiedenis kijkt is vlaanderen zelden een oorlog begonnen. Dus zeg jij dat Wallonie een oorlog zal starten?

- De juridische chaos is er al

- De euro zal zo ook wel aan zijn eind komen (zie de geschiedenis van elke munteenheid)

- Werk in wallonie kan je toch niets op tegen hebben?

- Nu maken we ons ook belachelijk => zie justitie,....

- Welke neutraliteit?

- We kunnen ons eigen beleid voeren voor de werkloosheid aan te pakken

- De moppen kunnen blijven ;) niets op tegen

- ...

- Waarom zou er meer werk zijn voor advocaten? Net integendeel. Een politicus bij ons moet al bijna een advocaat van opleiding zijn om nog iets met dit land te kunnen aanvangen.

Svennies 17 juli 2011 21:46

Alléé Albrecht, u bent dus vlug uitgepraat...ut supra...

Kan er een slotje op mods...

alfa16vjtd 17 juli 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5568299)
Kan perfect bij een omvorming van België.

Ut supra.

Ut supra.
Ut supra.
Ut supra.

Ut supra.

Ut supra.

Ut supra.

Wel dan waar blijft die deftige staatshervorming? Ohja die komt er niet want men blijft maar tegenwerken,..... Ik was in het begin tegen de splitsing van België maar ben beginnen inzien dat zolang er Franstaligen zijn die de vlamingen kunnen blokkeren dat het beter is gewoon de volledige boel op te splitsen dus gelden men argumenten nog altijd.

Xenophon 17 juli 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5568313)

Beter nog, K&K aub?

Nebur 17 juli 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5568299)
Kan perfect bij een omvorming van België

Ongelofelijk. Hoewel dat in theorie uiteraard klopt, moet men de realiteit onder ogen durven zien; feit is dat de Vlaamse partijen en de Franstalige partijen over alles zowat het tegenovergestelde denken. Een akkoord waar we allemaal beter van worden, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Albrecht 17 juli 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5568314)
Wel dan waar blijft die deftige staatshervorming? Ohja die komt er niet want men blijft maar tegenwerken,..... Ik was in het begin tegen de splitsing van België maar ben beginnen inzien dat zolang er Franstaligen zijn die de vlamingen kunnen blokkeren dat het beter is gewoon de volledige boel op te splitsen dus gelden men argumenten nog altijd.

Franstaligen zijn het probleem niet. Politici, die zijn het probleem.

Albrecht 17 juli 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5568317)
Ongelofelijk. Hoewel dat in theorie uiteraard klopt, moet men de realiteit onder ogen durven zien; feit is dat de Vlaamse partijen en de Franstalige partijen over alles zowat het tegenovergestelde denken. Een akkoord waar we allemaal beter van worden, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Weg met de particratie!

alfa16vjtd 17 juli 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5568318)
Franstaligen zijn het probleem niet. Politici, die zijn het probleem.

Wie heeft er op die politici gestemd?

Albrecht 17 juli 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5568313)

Ik moet niet veel woorden vuilmaken aan dingen die ik feitelijk al trachtte te vermijden in mijn eerste bericht.

Albrecht 17 juli 2011 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5568321)
Wie heeft er op die politici gestemd?

Wie heeft er bij ons altijd op S.PA, CD&V en VLD gestemd?

Propaganda. Het volk laadt zich gewoon (mis)leiden door corrupte politici.

alfa16vjtd 17 juli 2011 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5568325)
Wie heeft er bij ons altijd op S.PA, CD&V en VLD gestemd?

Propaganda. Het volk laadt zich gewoon (mis)leiden door corrupte politici.

Ik in ieder geval niet ;)

Nebur 17 juli 2011 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5568319)
Weg met de particratie!

Ideologie is mooi, maar enig pragmatisme kan ook nuttig zijn.

Albrecht 17 juli 2011 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5568327)
Ik in ieder geval niet ;)

Ik ook niet, ik ben pas recent stemgerechtigd.

Albrecht 17 juli 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5568330)
Ideologie is mooi, maar enig pragmatisme kan ook nuttig zijn.

En hoe zit dat dan bij "Vlaams"-nationalisme?

alfa16vjtd 17 juli 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5568335)
En hoe zit dat dan bij "Vlaams"-nationalisme?

Wij zien in dat we beter spreken over een boedelscheiding omdat dit beter is dan een uiteindelijke vechtscheiding.

Albrecht 17 juli 2011 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5568339)
Wij zien in dat we beter spreken over een boedelscheiding omdat dit beter is dan een uiteindelijke vechtscheiding.

Goed, er wordt gesproken van boedelscheiding, maar dat is een gevolg van splitsing.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be