![]() |
Argumenten voor "Vlaamse" onafhankelijkheid
Dit is een draadje waarin je mij (en anderen) kan proberen te overtuigen dat een "Vlaamse" onafhankelijkheid nodig is.
Let op, dit is gaat niet over de de Belgische wet of wat dan ook, want dan konden jullie evengoed ijveren voor een nieuwe grondwet. Het gaat hier louter om een vraag naar argumenten voor 'Vlaamse' onafhankelijkheid. P.S.: Een klein extra vraagje: waarom eigenen een hoop Brabanders en Limburgers hier zich al die Vlaamse symbolen toe? Waarom die naam aannemen voor heel Nederlandstalig België? Waarom Vlaanderen als pars pro toto als het zwaartepunt eerder in Brabant ligt? |
Argumenten voor:
- Dan kunnen we eindelijk nog eens vechten. - Juridische chaos die subversiviteit mogelijk maakt ( waarom belastingen betalen en de wet naleven als je die niet erkent). - We moeten dan niet meer twijfelen of de euro naar de kloten gaat. - Goed voor de wapenindustrie van FN. - Kunnen we nog eens goed lachen met onszelf als we ons belachelijk maken. - Gedaan met de neutraliteit ! - Geen excuus niet meer om de Vlaamse Jobkorting opnieuw in te voeren. - De Hollanders kunnen dan minder Belgenmoppen vertellen. - Men kan een nieuw Vlaams huis maken in België. - Overvloed aan werk voor juristen, advocaten, fiscalisten en adviesbureaus. |
Citaat:
Doordat men zelf alles kan beslissen wat goed is voor de regio zonder te moeten onderhandelen met een gedeelte van een land die in alles het omgekeerde denkt. Doordat men dus een minder logge staatsstructuur heeft. - Minder geldverspilling die toch naar postjes vloeit. => minder bureaucratie aangezien er minder andere postjes te verdelen zijn => minder mensen = efficientere overheid. - Meer geld over voor de burger indien niet hebben we dan toch ons zelfbeslissingsrecht wat voor mij veel meer waard is dan geld. Het gevoel dat je op gelijke voet staat met de rest (laat me zeggen dat ik een sterk gevoel heb voor onrechtvaardigheid en misbruik) Het minachten van het nederlands staat voor mij gelijk aan een sterke discriminatie aangezien taal zeer belangrijk is om in een maatschappij thuis te horen. Weigeren van de taal te spreken staat voor mij dus gelijk aan weigeren om bij de maatschappij te willen horen. Dit is voor vele vlamingen ook de reden waarom ze zo sceptisch staan tegenover allochtonen waarvan andere partijen dan maken dat vlamingen de grootste rascisten zijn. Door vlamingen in een hoek te duwen ga je dus zoiezo de tegenstellingen op de spits drijven,.... |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
- Als je doorgeen de geschiedenis kijkt is vlaanderen zelden een oorlog begonnen. Dus zeg jij dat Wallonie een oorlog zal starten? - De juridische chaos is er al - De euro zal zo ook wel aan zijn eind komen (zie de geschiedenis van elke munteenheid) - Werk in wallonie kan je toch niets op tegen hebben? - Nu maken we ons ook belachelijk => zie justitie,.... - Welke neutraliteit? - We kunnen ons eigen beleid voeren voor de werkloosheid aan te pakken - De moppen kunnen blijven ;) niets op tegen - ... - Waarom zou er meer werk zijn voor advocaten? Net integendeel. Een politicus bij ons moet al bijna een advocaat van opleiding zijn om nog iets met dit land te kunnen aanvangen. |
Alléé Albrecht, u bent dus vlug uitgepraat...ut supra...
Kan er een slotje op mods... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Propaganda. Het volk laadt zich gewoon (mis)leiden door corrupte politici. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be