Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Hoe lang zitten we nog in deze nachtmerrie!? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158038)

nickb 18 juli 2011 17:37

Hoe lang zitten we nog in deze nachtmerrie!?

Hoe lang zitten we nog in deze nachtmerrie!? Heel de politiek een puinhoop, en de mensen hebben echt hun vertrouwen verloren in deze bende debielen! Ik kijk zelfs niet meer naar het nieuws en al wie ik ken slaat de berichten over de Belgische politiek over...Dit is me nog nooit overkomen.

Nu dat er eindelijk een greintje hoop is op een akkoord, komt de CD&V met een "NON!". *zucht*

Kunnen ze niet gewoon verkiezing na verkiezing organiseren, totdat al hun geld op is? Dan beseffen ze tenminste wat ze aan het doen zijn met Belgie, Vlaanderen, or whatever.

De dag dat extremisten iets te zeggen krijgen gaat alles kapot. :evil:

Henri1 18 juli 2011 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 5570005)
Hoe lang zitten we nog in deze nachtmerrie!? Heel de politiek een puinhoop, en de mensen hebben echt hun vertrouwen verloren in deze bende debielen! Ik kijk zelfs niet meer naar het nieuws en al wie ik ken slaat de berichten over de Belgische politiek over...Dit is me nog nooit overkomen.

Nu dat er eindelijk een greintje hoop is op een akkoord, komt de CD&V met een "NON!". *zucht*

Kunnen ze niet gewoon verkiezing na verkiezing organiseren, totdat al hun geld op is? Dan beseffen ze tenminste wat ze aan het doen zijn met Belgie, Vlaanderen, or whatever.

De gewone burger gaat de ware aard van N-VA doorkrijgen en ze terug naar hun normale proforties stemmen, ergens tussen 5 en 10%.

Nebur 18 juli 2011 17:40

Citaat:

Inderdaad. Gelukkig is VB de enige partij met parlementsleden die extremistisch is.

Nebur 18 juli 2011 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5570007)
De gewone burger gaat de ware aard van N-VA doorkrijgen en ze terug naar hun normale proforties stemmen, ergens tussen 5 en 10%.

Wanneer zal dat ongeveer gebeuren Rikske?

Henri1 18 juli 2011 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5570011)
Inderdaad. Gelukkig is VB de enige partij met parlementsleden die extremistisch is.

VB is openlijk extrimistisch.
N-VA is heimelijk extremistisch.

Ik verkies de eersten, die zijn tenminste eerlijk en zeggen waarvoor ze staan.

Henri1 18 juli 2011 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5570013)
Wanneer zal dat ongeveer gebeuren Rikske?

Sneller dan u lief is Neburke.

Txiki 18 juli 2011 17:42

Dat het nog lang mag duren, deze nachtmerrie :cheer:

Nebur 18 juli 2011 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5570016)
Sneller dan u lief is Neburke.

Jamaar, 'sneller dan u lief is' is nu niet echt praktisch. Daarom dat de mens zoiets heeft als jaren, maanden, weken, ... Dat weet ge toch ook eh, Rikske?

nickb 18 juli 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5570017)
Dat het nog lang mag duren, deze nachtmerrie :cheer:

Welke soort mensen houden nu van deze puinhoop? Ik ben echt benieuwd naar jouw situatie. Ben je werkloos, heb je kinderen, een partner, etc.

Als werkende mens, getrouwd, en met kinderen zie ik geen enkele voordeel in deze moeilijke situatie. In reactie (van vaak dezelfde personen) op het internet lees ik dat ze graag met Nederland willen samengaan. Ik kan mijn ogen gewoon niet geloven. 8O

fonne 18 juli 2011 17:48

Citaat:

Och, nachtmerrie? Dat is het alleen voor een zeker soort establishment dat zijn macht en zijn centen in het gevaar ziet komen. Voor anderen is het een fijne droom: eindelijk wordt de democratie recht aangedaan.
Citaat:

Heel de politiek een puinhoop, en de mensen hebben echt hun vertrouwen verloren in deze bende debielen! Ik kijk zelfs niet meer naar het nieuws en al wie ik ken slaat de berichten over de Belgische politiek over...Dit is me nog nooit overkomen.

Is het omdat je vriendjes niet kunnen winnen? 't is wel triest he, 83% van de kiezers stemmen niet op de N-VA en ze slagen er niet in om nog een regering te maken. Zo'n bende knoeiers.
Citaat:

Ja, Di Rupo moet duidelijk de stiel nog leren. Hij slaagt er maar niet in om iets te produceren dat op een democratische meerderheid in Vlaanderen kan rekenen. Spijtig genoeg is dit al sinds Augustus 2010 duidelijk: Di Rupo kan het niet.
Citaat:

Dan krijgen we Amerikaanse toestanden: die met het meeste geld wint uiteindelijk.
Citaat:

Daarin heb je gelijk. De extremisten hebben het voor het zeggen in dit on-land, en alles is kapot gegaan. Allemaal omdat de PS van dit on-land de laatste communistische dictatuur van Europa gemaakt heeft.

Distel 18 juli 2011 17:49

Citaat:

Niet lang meer. Na meer dan anderhalve eeuw komt er stilaan een einde aan.

Citaat:

Heel de politiek een puinhoop, en de mensen hebben echt hun vertrouwen verloren in deze bende debielen!
De N-VA stijgt idd in de peilingen.

Citaat:

Ik kijk zelfs niet meer naar het nieuws en al wie ik ken slaat de berichten over de Belgische politiek over...Dit is me nog nooit overkomen.

Het was niet de bedoeling van de PS om tot een akkoord te komen.

Citaat:

Nogmaals, na bijna anderhalve eeuw is de zeggenschap van die extremisten bijna over.

sjarel 18 juli 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 5570030)
Welke soort mensen houden nu van deze puinhoop? Ik ben echt benieuwd naar jouw situatie. Ben je werkloos, heb je kinderen, een partner, etc.

Als werkende mens, getrouwd, en met kinderen zie ik geen enkele voordeel in deze moeilijke situatie. In reactie (van vaak dezelfde personen) op het internet lees ik dat ze graag met Nederland willen samengaan. Ik kan mijn ogen gewoon niet geloven. 8O

Klopt, aan deze situatie is geen enkel voordeel. Daarom moet die ook grondig aangepakt worden.
Bijvoorbeeld door de octopusnota te implementeren.
Een Belgische meerderheid staat daarachter.

Distel 18 juli 2011 17:50

Citaat:

:lol:

Blijven herhalen, Henri, misschien verschijnt er dan een toverfee die al je wensen doet uitkomen.

matthias999 18 juli 2011 17:50

Citaat:

Liever geen regering dan een regering waar de vlaming weer dik hun portefeille moet openen voor dat zuiders hangmatcultuur te financïeren die zelf geen greintje respect toont.:roll:

fonne 18 juli 2011 17:50

Citaat:

De burger heeft de ware aard van N-VA al lang doorgekregen en ze zal uiteindelijk haar normale proportie aannemen: zo rond de 70% van de Vlaamse stemmen.

nickb 18 juli 2011 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5570022)
Jamaar, 'sneller dan u lief is' is nu niet echt praktisch. Daarom dat de mens zoiets heeft als jaren, maanden, weken, ... Dat weet ge toch ook eh, Rikske?

In begin zei ik in gesprekken dat het NVA streng maar fair was. Nu geloof ik dat het een stel kleine kinderen zijn die veel te veel ineens willen en als ze hun zin niet krijgen dan gaan ze lopen. En dan komt die "Het is de schuld van die en die...". Na 400 dagen, komaan zeg...
Vooral dat veel te veel willen gaat ze nekken. Zoiets moet je in stappen gebeuren.

En aan de reacties op artikels te lezen, denken meer en meer mensen zoals mij.

fonne 18 juli 2011 17:58

Citaat:

Welke soort mensen houden nu van deze puinhoop?

De Belgen staan al 180 jaar met hun vendels te zwaaien om de puinhoop te bewieroken.
Citaat:

Ik ben echt benieuwd naar jouw situatie. Ben je werkloos, heb je kinderen, een partner, etc.

Doet het er iets toe? Elke hardwerkende, creatieve, nijvere, ondernemende, spaarzame Vlaming is het slachtoffer van de situatie die 180 jaar België heeft gecreëerd.
Citaat:

Als werkende mens, getrouwd, en met kinderen zie ik geen enkele voordeel in deze moeilijke situatie.

Het is de korte pijn die we moeten doormaken om te vermijden dat we nog eens 180 jaar op een Belgische puinhoop moeten leven.
Citaat:

In reactie (van vaak dezelfde personen) op het internet lees ik dat ze graag met Nederland willen samengaan. Ik kan mijn ogen gewoon niet geloven. 8O

Ja, mensen die denken dat Ollanders betrouwbaarder zijn dan Walen dwalen vrees ik.

Distel 18 juli 2011 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 5570051)
Na 400 dagen, komaan zeg...

Een slechte nota is een slechte nota. Het maakt niet uit hoeveel dagen we al bezig zijn. Als jij een huis zoekt, koop jij dan na een jaar vergeefs zoeken naar een deftige woning het eerste het beste dat je tegenkomt?

nickb 18 juli 2011 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5570041)
Liever geen regering dan een regering waar de vlaming weer dik hun portefeille moet openen voor dat zuiders hangmatcultuur te financïeren die zelf geen greintje respect toont.:roll:

Wij zijn 1 land en dan is dat normaal dat men elkaar helpt. Je gooit je vrouw toch ook niet buiten als ze minder dan jou verdient?
En als Vlaanderen minder inkomsten krijgt (wat in de toekomst mogelijk is), dan moet Wallonië zonder klagen bijspringen.

sjarel 18 juli 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nickb (Bericht 5570051)
In begin zei ik in gesprekken dat het NVA streng maar fair was. Nu geloof ik dat het een stel kleine kinderen zijn die veel te veel ineens willen en als ze hun zin niet krijgen dan gaan ze lopen. En dan komt die "Het is de schuld van die en die...". Na 400 dagen, komaan zeg...
Vooral dat veel te veel willen gaat ze nekken. Zoiets moet je in stappen gebeuren.

En aan de reacties op artikels te lezen, denken meer en meer mensen zoals mij.

Veel te veel ineens? In de nota EDR staat er gewoon niks voor de NVA :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be