![]() |
Hoe bewegen sterrenstelsels tov elkaar?
Als je het heelal zou vergelijken met een ballon,
en daarbinnen allerlei en vele sterrenstelsels, hoe bewegen die sterrenstelsels dan tov elkaar? Is het dan niet zo dat binnen die ballon sterrenstelsels in allerlei richtingen bewegen, maar: des te verder een sterrenstelsel zich bevindt, des te sneller beweegt die zich van ons af? |
Citaat:
Moeten ze niet allemaal ten opzichte van elkaar draaien, anders zouden ze gegarandeerd op elkaar inslaan, en ge wilt al niet tegen ne metoriet opknallen laat staan tegen een kompleet sterenstelsel. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik wil in elk geval wel enkele 10 000 den lichtjaren uit de buurt zijn als het gebeurd. |
Bij mijn weten, en zo uit het geheugen gegraven zijn er zijn 2 belangrijke krachten die de beweging van sterrestelsels bepalen. We gaan dan uit van de "Big Bang theorie" , wat de "uitzettende ballon beweging" meebrengt. En dan de zwaartekracht, die zowat al de andere bewegingen veroorzaakt.
Uiteindelijk, zoals de theorie verdergaat, als de kracht van de Big bang is opgeheven door de zwaartekracht, gaat alles terug in elkaar getrokken worden, zoals een leeglopende ballon, en alle materie die er is, in al zijn vormen, gaat terug geconcentreerd worden tot een puntbron, en BOOM, weer een big bang. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er bestaan oneindig veel heelallen en big bangs.
|
Perfecte visuele presentatie.
Ongeveer zo: http://www.youtube.com/watch?v=GeapJ...eature=related Let wel, ik zei: ongeveer. ;-) |
Citaat:
Kosmologie is een van de minst exacte gedeelten van de ganse exacte wetenschap, net omdat je je model nog zo goed kan aanpassen aan ons heelal, maar het model nooit geverifieerd kan worden aan andere heelallen. |
Citaat:
Echt, ik stond er ook versteld van! Zo'n in mekaar drijving gebeurt regelmatig doordat die aan mekaar beginnen trekken, de sterkste wint. Hoewel ze verenigen. Een sterrenstelsel zal dus hoogstwaarschijnlijk door haar zwart gat aangedreven worden. Dus hoe stelsels tegenover mekaar bewegen zal daaraan liggen he. In welke richting ze gaan en hoe groot ze zijn. |
Citaat:
En dan heb ik het nog niet over donkere materie :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gelijk op de snelweg.
De ene gaat de sjuste kant uit. En den andere de verkeerde. |
Citaat:
|
Citaat:
Figuurtje: Figuurtje komt er niet door http://en.wikipedia.org/wiki/File:GalacticRotation2.svg |
Neen ik had het erover dat zonnestelsels zelden tegen elkaar botsen wanneer 2 sterrenstelsels in mekaar drijven.
Het sterrenstelsel beweegt door de aantrekkingskracht van het zwart gat. En als ik me niet vergis, maar dat moet ik straks eens dieper nachecken, bewegen de zonnestelsels ook zo. Een sterrenstelsel trekt de zonnestelsels rondom haar, ook door de zwaartekracht van haar zwart gat. Ik heb het over een zwart massief gat van een sterrenstelsel zoals het onze he ;) edit: Ja, ik snap wat ge aan het zeggen zijt. Dat van die donkere materie, ik wist niet dat deze zoveel invloed had op sterren. Sterren die ver van het zwarte gat staan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be