Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik
(Bericht 5573773)
Toch vraagt iedereen zich af wat zich afspeelt, in de duistere hoofden van de ja-maar en nee-tenzij zeggers.
|
Volgens mij is het voor Di Rupo en de franstaligen zaaks om nog vòor de thans onvermijdelijke boedelscheiding nog gauw een aantal toegevingen uit de brand te slepen. Geld voor Brussel. De Vlaamse rand.
Elk miljoen euro die de Vlamingen vandaag toekennen aan Brussel zal tijdens de Boedelscheiding als een verworven recht beschouwd worden.
Voorrechten die vandaag gegund worden aan inwoners van de randgemeenten, bijzondere regelingen voor die gemeenten of enige vorm van voogdij van een supraregionaal orgaan over een deel ervan zal morgen - tijdens de boedelscheiding - een argument zijn om een aantal gemeenten van Vlaanderen af te scheuren.
De franstaligen weten dat er geen volwaardige federale regering meer komt. De politicus die dat nog niet door heeft moet dringend van job veranderen. Ik denk dat de franstaligen mentaal oversgeschakeld zijn op het voorbereiden van hun onderhandelingsbasis voor de boedselscheiding.
Ze proberen nu
1) de laatste naiëve Vlamingen ertoe te bewegen om nog een aantal toegevingen te doen nu het nog even kan.
2) Drie jaar tijd te winnen
Waarom de Vlaamse "ja maars" dat spelletje meespelen is mij een raadsel.
|