![]() |
Laatste verdachte Joegoslavië-tribunaal Goran Hadzic opgepakt
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/07/20/...-gearresteerd/
Citaat:
http://historiek.net/woii/sandor-kep...smisdaden-4853 Citaat:
Aan de andere kant worden Kroatische en Hongaarse Nazi's zoals Sandor Kepiro die duizenden Joden, Zigeuners en Serviërs samen met Hitler in WO2 afgemaakt hebben, vrijgesproken! Meer informatie over de Republiek van Servische Krajina http://www.dailymotion.com/SERVIEBEL...videoId=xjvkji In deze documentaire wordt de oorlog in Kroatië en Krajina vanuit een ander perspectief bekeken. De documentaire is voorzien van Nederlandse ondertitelingen. |
Het werd tijd! Nu kan het Joegoslavië-tribunaal zijn laatste proces beginnen en is het binnen een paar jaar een afgesloten zaak.
Wel opvallend dat 2 maand na Mladic Hadzic gepakt wordt. Volgens mij wist de Servische regering al jaren waar Karadzic, Mladic en Hadzic uithingen. En is het maar om bij de Europese Unie te kunnen komen dat ze die nu "zogezegd na lang zoeken" oppakken. |
Citaat:
Mijn computer is te traag; ik bekijk het niet helemaal, maar ik weet wel dat de Krajina Servisch was, had moeten blijven en dat zo nodig ook staatkundig moest worden, en daarover zal het wellicht gaan. Heel jammer dat ze WO2 daar nog eens hebben overgedaan. En jammer dat de Serviërs zowat overal aan het kortste eind hebben getrokken in Joegoslavië. Ik denk dat de Kroaat Tito hierin niet vrijuit gaat. Hij heeft de Serviërs over zoveel mogelijk republieken gespreid, zodat ze overal minderheden vormden, terwijl ze eigenlijk de meerderheid in het land waren. Wij zijn ook een meerderheid in België, en de Vlamingen zijn wel niet in over een aantal republieken gespreid, maar zouden nooit 180 jaar lang aan het kortste eind getrokken hebben als de Belgische bourgeoisie niet in haar verdeel-en-heers-beleid was geslaagd. Wat uit de helft van dit forum moge blijken. |
Citaat:
Ik raad je aan die documentaire die ik geplaatst heb goed te bekijken! Bekijk het en vertel ons wat je er van vindt? |
|
Citaat:
Maar ik denk wel dat er meer begrip zal komen voor de ellende die Joegoslavië heeft doorgemaakt wanneer we hier ook eens een hyperinflatie moeten doorstaan, en die zal niet lang meer op zich laten wachten. Naar je filmpje zal ik nog eens kijken als ik de snelheid van mijn computer opgekrikt heb. |
Wat onze éénzijdige en partijdige media niet vermelden is dat in 1992 honderdduizenden Serviërs die al eeuwenlang in de Krajina woonden, zijn verdreven door het Kroatische leger. Deze Serviërs kregen slechts enkele uren de tijd om hun valies te pakken, vooraleer ze uit hun huizen werden verdreven. Ze waren ALLES kwijt en werden opgevangen in een klooster in Doboj en in Servië.
Over deze Servische vluchtelingen zwijgen onze éénzijdige pers en media als vermoord. Toch werden zowat 900 000 Servische vluchtelingen uit Bosnië opgevangen in Servië (en nadien ook in Republica Servka). Van het Westen hebben deze vluchtelingen NOOIT enige hulp gekregen, terwijl deze mensen ook gewoon onschuldige slachtoffers waren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be