Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   N-VA zwaar ontgoocheld in CD&V (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158165)

end 20 juli 2011 21:30

N-VA zwaar ontgoocheld in CD&V

Citaat:

De N-VA is heel zwaar ontgoocheld in de “ultieme bocht van CD&V". Zo luidt de reactie van de partij op de beslissing van CD&V om (onder voorwaarde) mee te willen onderhandelen.

"Een jaar knokken en dan gaat men finaal door de knieën", luidt het in mededeling ondertekend door voorzitter Bart De Wever.

"Een donderpreek van het paleis en een ultimatum van de PS op de nationale feestdag zijn uiteindelijk voldoende geweest voor de CD&V om definitief plat op de buik te gaan. Want ondanks alle onwaarheden die hierover verteld worden, staan zij met lege handen. Aan geen enkele van hun eisen is door de Franstaligen fundamenteel tegemoet gekomen."

Voor B-H-V en Brussel staat CD&V "volledig met de billen bloot", luidt het. De wetsvoorstellen van Beke zijn door Di Rupo aangepast ten voordele van de Franstaligen, een "dramatisch slechte uitgangspositie voor verdere onderhandelingen". De vier ballastelementen van Beke zoals de federale kieskring, staan nog steeds overeind in de nota-Di Rupo.

"Ik vind het tragisch en bijzonder ontgoochelend dat CD&V opnieuw doet wat ze in 2008 al gedaan heeft: tegen beter weten in plooien voor de PS en de Franstaligen", wordt De Wever geciteerd in de mededeling.

“Stap vooruit”
Voor SP.A is de beslissing van CD&V een "kleine stap in de goede richting". Volgens partijvoorzitster Caroline Gennez hebben de zeven ‘ja, maar’-partijen het engagement genomen om een voorstel aan CD&V te formuleren. Ook Open VLD-voorzitter Alexander De Croo sprak vanavond in Terzake van een stap vooruit.
Beiden gaan ermee akkoord dat er eerst een oplossing voor B-H-V gevonden wordt en dat er nadien regeringsonderhandelingen opgestart worden. De punten uit de nota-Di Rupo waarover de Vlamingen niet gelukkig zijn zoals bijvoorbeeld de goedkeuring van het minderhedenverdrag en de federale kieskring zullen nadien behandeld worden. (Belga)

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...5067177062.htm

omaplop 20 juli 2011 21:35

Ik denk dat de koning een klapke gedaan heeft met Beke en och God, je moet toch de koning gehoorzamen he!!!

Treurig in- en intreurig dat de Vlamingen zich alweer naar de slachtbank laten leiden....
De meesterbedriegers hebben hun slag thuisgehaald en die domme Vlamingen zijn er alweer ingetrapt!!

Geloof me , de franstalige politici en de koning zullen morgen feest vieren en er enen op drinken!!

Demper 20 juli 2011 21:43

Cordon sanitaire voor CD&V aub.

Cyrano 20 juli 2011 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5575458)
Ik denk dat de koning een klapke gedaan heeft met Beke en och God, je moet toch de koning gehoorzamen he!!!

Treurig in- en intreurig dat de Vlamingen zich alweer naar de slachtbank laten leiden....
De meesterbedriegers hebbennhun slag thuisgehaald en die domme Vlamingen zijn er alweer ingetrapt!!

Geloof me , de franstalige politici en de koning zullen morgen feest vieren en er enen op drinken!!

Wil u in de toekomst schrijven : "die domme Vlaamse politici. " Vele Vlamingen zoals mijzelf hebben dit zien aankomen en willen niet voor dom versleten worden.

Garry 20 juli 2011 21:48

Misschien een goed moment voor de Vlamingen, om te tonen wat ze er van denken door het land plat te leggen. Aan de N-VA en/of het VB om iets te organiseren.

Salvadorii 20 juli 2011 23:20

Dat N-VA ontgoocheld is doet er niet toe. Wel belangrijk is dat ze een groot deel van hun eigen kiezers ontgoocheld hebben... doe zo voort Woeter Beek

Fieseler 20 juli 2011 23:26

A: Voor Vlaanderen is de houding van de CVP zeker deplorabel...
B: Zoals Anna List op dit eigenste forum in 2007 verkondigde: het is ver gekomen met Vlaanderen als we nu al moeten tellen op de tjeven
C: Ik begrijp de ontgoocheling van de NVA wel. Anderzijds moeten ze nu niet snotteren; De tjeven doen niet anders dan hetgeen ze altijd hebben gedaan (parabel van de schorpioen en de kikker). Het is met het vehikel van dat onbetrouwbare addergebroed dat ze hun electoraat hebben opgebouwd
D: Het zijn echter de niveanen zelf die de deur op slot houden waarachter 13% vlaams nationalisten worden opgesloten. Tot daar hun vlaams nationalistische volksgevoel.

Salvadorii 20 juli 2011 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5575908)
B: Zoals Anna List op dit eigenste forum in 2007 verkondigde: het is ver gekomen met Vlaanderen als we nu al moeten tellen op de tjeven
C: Ik begrijp de ontgoocheling van de NVA wel. Anderzijds moeten ze nu niet snotteren; De tjeven doen niet anders dan hetgeen ze altijd hebben gedaan (parabel van de schorpioen en de kikker). Het is met het vehikel van dat onbetrouwbare addergebroed dat ze hun electoraat hebben opgebouwd
D: Het zijn echter de niveanen zelf die de deur op slot houden waarachter 13% vlaams nationalisten worden opgesloten. Tot daar hun vlaams nationalistische volksgevoel.

Moest het VB hun punten maken op een respectabele manier ipv met racistisch populisme was het anders geweest...

nabat54 20 juli 2011 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5575495)
Misschien een goed moment voor de Vlamingen, om te tonen wat ze er van denken door het land plat te leggen. Aan de N-VA en/of het VB om iets te organiseren.

Hmm , mss een ideetje, met 2 kamions de E40 richting "vlaamse kust" blokkeren op een verlengd weekend :-)
Dan kunnen die "Belgen" niet naar de kust :-)

koppijn 20 juli 2011 23:45

Ik in elk geval niet. Als je ziet welke garanties CD&V vraag aan die zeven andere partijen voor een eventuele deelname! Ik ben benieuwd of ze gaan toehappen? We zullen zien.

solidarnosc 21 juli 2011 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koppijn (Bericht 5575970)

Ik in elk geval niet. Als je ziet welke garanties CD&V vraag aan die zeven andere partijen voor een eventuele deelname! Ik ben benieuwd of ze gaan toehappen? We zullen zien.

De essentie van het persbericht van CD&V. De PS heeft al onze eisen ingewilligd maar vooraleer we echt beginnen te onderhandelen stellen we weer een aantal nieuwe eisen. CD&V speelt echt zeer hoog spel. Als MR of anderen non zeggen dan valt CD&V tussen wal en schip maar goed misschien is dat hun biotoop.

Fieseler 21 juli 2011 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5575929)
Moest het VB hun punten maken op een respectabele manier ipv met racistisch populisme was het anders geweest...

Oeps...dat is nu net hetgeen men in het zuiden aan de NVA verwijt...en kijk eens aan...zij gaan ook een soort cordon in...dus kom ik terug op mijn eerdere posting...zij moeten dus niet komen klagen hé...put voor een ander enz...

a propos: mocht het VB racistsich zijn, denkt u niet dat ze dan al lang zouden zijn veroordeeld?
Wat dat populisme betreft ben ik het helemaal met u eens: populisme is inderdaad het gevoel van het populum vertegenwoordigen...mag ik er van uit gaan dat ook u het volk wil de rug toekeeren?

Edith: ik ga er maar gemakkelijkheidshalve van uit dat de staatsdragende partijen zoals de NVA gaan beslissen wat "respectabel" is en wat niet uiteraard...:roll:

eno2 21 juli 2011 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door end (Bericht 5575446)

Pure C/P maar ik mag moderatie niet meer trollen

Fieseler 21 juli 2011 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5576079)
De essentie van het persbericht van CD&V. De PS heeft al onze eisen ingewilligd maar vooraleer we echt beginnen te onderhandelen stellen we weer een aantal nieuwe eisen. CD&V speelt echt zeer hoog spel. Als MR of anderen non zeggen dan valt CD&V tussen wal en schip maar goed misschien is dat hun biotoop.

De bedoeling van de tjeven is overduidelijk.
Zij vangen met hun "ja maar" een dikke vis terwijl de nva met hun neen niets vangen...
De tjeven weten maar al te goed dat de ganse vlaamse pers een bedorven sprotje aan het volk zal verkopen als een obese bruinvis.

"Kijk eens wat wij als verantwoordelijke partij kunnen in tegenstelling tot die radikale flaminganten"...en wedden dat dat nog gaat lukken ook?

eno2 21 juli 2011 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5575908)

Ik heb de CVP ook altijd gedeploreerd

Citaat:

:lolabove:
Citaat:

Ik ben nog niet gevorderd genoeg om ook hier naast de bal te slaan.

eno2 21 juli 2011 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5576101)
De bedoeling van de tjeven is overduidelijk.
Zij vangen met hun "ja maar" een dikke vis terwijl de nva met hun neen niets vangen...
De tjeven weten maar al te goed dat de ganse vlaamse pers een bedorven sprotje aan het volk zal verkopen als een obese bruinvis.

"Kijk eens wat wij als verantwoordelijke partij kunnen in tegenstelling tot die radikale flaminganten"...en wedden dat dat nog gaat lukken ook?

OK ik wed van niet

Henri1 21 juli 2011 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5575495)

Het VB iets organiseren ?

Zoals ?
Een wafelbak of zo ? ;-)

Henri1 21 juli 2011 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5576088)
Oeps...dat is nu net hetgeen men in het zuiden aan de NVA verwijt...en kijk eens aan...zij gaan ook een soort cordon in...dus kom ik terug op mijn eerdere posting...zij moeten dus niet komen klagen hé...put voor een ander enz...

a propos: mocht het VB racistsich zijn, denkt u niet dat ze dan al lang zouden zijn veroordeeld?
Wat dat populisme betreft ben ik het helemaal met u eens: populisme is inderdaad het gevoel van het populum vertegenwoordigen...mag ik er van uit gaan dat ook u het volk wil de rug toekeeren?

Edith: ik ga er maar gemakkelijkheidshalve van uit dat de staatsdragende partijen zoals de NVA gaan beslissen wat "respectabel" is en wat niet uiteraard...:roll:

Hebt u net als ik de indruk dat de verpletterende N-VA aanhang hier al voorbereidingen aan het treffen is om terug naar het VB te verhuizen ?

Distel 21 juli 2011 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5576183)
Hebt u net als ik de indruk dat de verpletterende N-VA aanhang hier al voorbereidingen aan het treffen is om terug naar het VB te verhuizen ?

:lol:

Verwacht u aan een verpletterende overwinning van de N-VA komende verkiezingen.

Henri1 21 juli 2011 07:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel (Bericht 5576191)
:lol:

Verwacht u aan een verpletterende overwinning van de N-VA komende verkiezingen.

Het feit dat ze oncapabel zijn om te doen waarvoor de kiezer voor hen gekozen heeft belonen ?
Dat geloofd u toch zelf niet ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be