Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Het aantal vlaggen in je straat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158190)

alfa16vjtd 21 juli 2011 17:23

Het aantal vlaggen in je straat

Om onze vriend Henri te plezieren gaan we een enquete houden over het aantal aanwezige vlaggen in jullie straat. Eventueel ook te vermelden hoeveel vlaamse er hingen tijdens de vlaamse feestdag.

Tijdens de vlaamse feestdag 6 vlaggen
Nu één vlaamse geen Belgische.

p.s. het is niet mijn vlag.

Een deelgemeente van Haaltert

EddyBal 21 juli 2011 17:37

In de verre omtrek geen vlaggen te zien. Alleen mijn beest

matthias999 21 juli 2011 17:37

Vijf vlaamse en 1 belgische.:lol:

E. Gidius 21 juli 2011 17:41

11 juli: één Vlaamse leeuw
21 juli: nada

alfa16vjtd 21 juli 2011 17:42

We gaan henri precies moeten teleurstellen de vlaamse feestdag viert men blijkbaar meer dan de belgische :)

lollysticky 21 juli 2011 17:43

in mij wijk wonen toch heel wat 'nieuwe Belgen', maar er is geen enkele belgische vlag te bespeuren...

Perzik 21 juli 2011 17:44

niks. Misschien ook zeggen waar ge zit.
Ik in Berchem, Antwerpen

EddyBal 21 juli 2011 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Perzik (Bericht 5577422)
niks. Misschien ook zeggen waar ge zit.
Ik in Berchem, Antwerpen

Hoboken, Antwerpen (NOT NY! but the original!) ;)

SDG 21 juli 2011 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5577421)
in mij wijk wonen toch heel wat 'nieuwe Belgen', maar er is geen enkele belgische vlag te bespeuren...

Waarom zouden 'nieuwe Belgen' dan per definitie Belgisch-gezind moeten zijn?

alfa16vjtd 21 juli 2011 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5577429)
Waarom zouden 'nieuwe Belgen' dan per definitie Belgisch-gezind moeten zijn?

Belgisch gezind zijn ze niet maar ze stemmen over het algemeen toch op Belgisch gezinde partijen. Het filmpje met Vandenbroucke die hier gepost geweest is laat bijvoorbeeld perfect zijn visie daarop zien. Hij haalt de komende babyboom aan als reden waarom België zal samenblijven.

Bekijk maar eens goed
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...5067084874.htm

SPA weet dus goed genoeg dat de autochtone kiezer niet meer voor hen stemt. Daarom dat ze liever het beeld ophangen van vlaams nationalisme als zijnde racistisch.

Kodo Kodo 21 juli 2011 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5577435)
Belgisch gezind zijn ze niet maar ze stemmen over het algemeen toch op Belgisch gezinde partijen. Het filmpje met Vandenbroucke die hier gepost geweest is laat bijvoorbeeld perfect zijn visie daarop zien. Hij haalt de komende babyboom aan als reden waarom België zal samenblijven.

Bekijk maar eens goed

Dat zou wel eens kunnen uitkomen als Vlaanderen niet héél snel werk maakt van de broodnodige afschaffing van België.

Bokkenreyder 21 juli 2011 18:03

Heb een tochtje door heel Midden-Limburg erop zitten, wel allemaal landelijk gebied! Geen enkel vod gezien! :evil:

alfa16vjtd 21 juli 2011 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 5577443)
Dat zou wel eens kunnen uitkomen als Vlaanderen niet héél snel werk maakt van de broodnodige afschaffing van België.

Sorry had nog zinnetje bijgezet ;)

SDG 21 juli 2011 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5577435)

Bekijk maar eens goed

De dag dat de sociale zekerheid niet langer is stand gehouden zal kunnen worden, is het sowieso afgelopen voor de SP.a met cadeautjes uit te delen om een deel van dat kiespubliek aan zich te binden. Bovendien zijn de Franstaligen nu al 'in splitsingsmodus' en zullen zij Vlaanderen, eenmaal dit geen voordeel meer voor hen oplevert, hoogstwaarschijnlijk dumpen. Over die strategie die o.a. in de nota-Di Rupo duidelijk tot uiting komt, is hier de afgelopen tijd al voldoende gediscussieerd.

Citaat:

SPA weet dus goed genoeg dat de autochtone kiezer niet meer voor hen stemt. Daarom dat ze liever het beeld ophangen van vlaams nationalisme als zijnde racistisch.
Werkende Vlaamse allochtonen worden evenzeer gepluimd door de Belgische transfermechanismen, hoor. Dus indien de traditionelen daar geen passend antwoord op vinden, zouden de allochtonen op termijn ook wel eens vatbaar kunnen worden voor de communautaire tegenstellingen.

Inno 21 juli 2011 18:26

Vlaamse feestdag 2 vlaamse vlaggen. vandaag geen. ik heb vandaag een toerke gewandelt en ik heb er een 1 gezien. 1 vlag aan een café.

Pontus 21 juli 2011 18:28

Geen enkele Belgische vlag gezien, niet in de buurt en zelfs niet onderweg met de auto! Wel hier en daar een leeuw. De 11e juli hingen er opvallen veel leeuwen uit waaronder de mijne, vandaag blijft het beest binnen om niet te provoceren :-)

alfa16vjtd 21 juli 2011 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5577459)
De dag dat de sociale zekerheid niet langer is stand gehouden zal kunnen worden, is het sowieso afgelopen voor de SP.a met cadeautjes uit te delen om een deel van dat kiespubliek aan zich te binden. Bovendien zijn de Franstaligen nu al 'in splitsingsmodus' en zullen zij Vlaanderen, eenmaal dit geen voordeel meer voor hen oplevert, hoogstwaarschijnlijk dumpen. Over die strategie die o.a. in de nota-Di Rupo duidelijk tot uiting komt, is hier de afgelopen tijd al voldoende gediscussieerd.

Werkende Vlaamse allochtonen worden evenzeer gepluimd door de Belgische transfermechanismen, hoor. Dus indien de traditionelen daar geen passend antwoord op vinden, zouden de allochtonen op termijn ook wel eens vatbaar kunnen worden voor de communautaire tegenstellingen.

Dan is het beter dat beide overheden zich laten failliet verklaren. Vlaanderen zal echter wel een zwaardere last moeten dragen (oudere bevolking) maar anderzijds kan vlaanderen wel het meest jobs aanbieden.

alfa16vjtd 21 juli 2011 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontus (Bericht 5577496)
Geen enkele Belgische vlag gezien, niet in de buurt en zelfs niet onderweg met de auto! Wel hier en daar een leeuw. De 11e juli hingen er opvallen veel leeuwen uit waaronder de mijne, vandaag blijft het beest binnen om niet te provoceren :-)

Dat gevogelte zou zijn ogen kunnen komen uitpikken :d

hurricane 21 juli 2011 18:33

Daarnet naar het frituur gereden en geen enkele belgische vod zien hangen.
Ik denk dat ze rap zou weg zijn :-)
Omgeving Hoboken...

EddyBal 21 juli 2011 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5577508)
Daarnet naar het frituur gereden en geen enkele belgische vod zien hangen.
Ik denk dat ze rap zou weg zijn :-)
Omgeving Hoboken...

Toch ni da frituur op de kiskpaats? :?:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be