Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Marine Le Pen ziet Wallonië als Frans departement wel zitten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158191)

E. Gidius 21 juli 2011 17:28

Marine Le Pen ziet Wallonië als Frans departement wel zitten

Tussen haakjes, Le Pen jr. is een ernstig kandidaat voor de Franse presidentsverkiezingen volgend jaar.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...&kanaalid=1597

Citaat:

Marine Le Pen ziet Wallonië als Frans departement wel zitten

woensdag 20 juli 2011

Voorzitster Marine Le Pen van het Front national heeft woensdag Frankrijk opgeroepen, "Wallonië de hand te reiken" in het geval "België barst". In dat geval moeten Fransen en Walen zich bij referendum uitspreken over aanhechting van Wallonië bij Frankrijk.

"De politieke crisis in België wordt erger, vindt geen oplossing en gooit zowel Vlamingen als Walen in een vreselijke onzekerheid. Niemand verheugt zich in die situatie en iedereen in Frankrijk deelt de ongerustheid van de Belgen", schrijft de voorzitster van de extreemrechtse partij in een communiqué.

"Aan de vooravond van Belgische nationale feestdag is het evenwel de verantwoordelijkheid van Frankrijk en de Fransen om de Walen de hand te reiken".
Als België barst en Vlaanderen onafhankelijk wordt, een hypothese die volgens Le Pen steeds reëler wordt, "zal de Republiek Frankrijk vereerd zijn Wallonië in zijn schoot op te nemen" en dat wegens de grote "historische broederbanden".

Flippend Rund 21 juli 2011 18:04

Moest Frankrijk twijfelen om Wallonië cadeau te krijgen, ik wil er nog een oude TV bovenop doen. :lol:

system 21 juli 2011 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 5577397)
Tussen haakjes, Le Pen jr. is een ernstig kandidaat voor de Franse presidentsverkiezingen volgend jaar.

Le Pen en consoorten ja, daar kijkt u naar op. Waarom verwondert me dat nu niet avatarke.

Miguelito 22 juli 2011 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5577854)
Le Pen en consoorten ja, daar kijkt u naar op. Waarom verwondert me dat nu niet avatarke.

Tegen wie heeft u het? Want Egedius heeft nergens zijn lof laten blijken. Alleen maar dat één Europees land territorium wil overnemen van een ander. Of dat zo een goed idee is met al dat cliëntelisme in Wallonie. Spijtig, ze hebben hun taal al verkocht en nu ook hun ziel aan de franstaligen.

patrickve 22 juli 2011 05:51

Citaat:

Als men nu nog niet inziet wat de lange-termijn strategie van de Franstaligen is, met alles wat onderhandeld wordt en zo, kijk, dan is men stekeblind he. Het lobbien in Parijs is blijkbaar al goed op weg, de onderhandelingen gaan de juiste richting uit dankzij Beekske, dit gaat sneller dan men kon hopen zo te zien.

Eerst een corridorke, en dan, hup, Wallobruxrand naar Frankrijk. Dus, linkebekenaren, binnenkort zijn jullie Fransen.

cookie monster 22 juli 2011 06:21

>poliZiek = !!!! absurd !!!!

Henri1 22 juli 2011 07:17

Nu vinden de VN'ers de gedachte dat La Patrie tot op een boogscheut van Broekzele komt al goed.....

Ernst Niessen 23 juli 2011 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5578357)
Nu vinden de VN'ers de gedachte dat La Patrie tot op een boogscheut van Broekzele komt al goed.....

Alles wat maar in de richting komt van het einde van de Franse vazalstaat, vinden wij uitstekend. ;-)

Henri1 23 juli 2011 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen (Bericht 5580767)
Alles wat maar in de richting komt van het einde van de Franse vazalstaat, vinden wij uitstekend. ;-)

Sinds wanneer bent u een vlaamsnationalist ?

E. Gidius 23 juli 2011 07:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 5577854)
Le Pen en consoorten ja, daar kijkt u naar op.

Ik niet echt nee, een groeiend aantal miljoenen Franse kiezers wel.

Henri1 23 juli 2011 07:19

Citaat:

Dit :

inruilen voor :

Neen, bedankt.

stropke 23 juli 2011 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5580865)
Sinds wanneer bent u een vlaamsnationalist ?

Hoi, gefeliciteerd Ernst met je nieuwe eredoctoraat !!!
:vlaander::grootned:

Shadowke 26 juli 2011 19:42

Ik had niets anders verwacht van parijs

Henri1 26 juli 2011 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5590273)
Ik had niets anders verwacht van parijs

Woont "Marina" in Paris ?

Shadowke 28 juli 2011 20:13

Frankrijk heeft ook politieke elite zoals Wallonië

fonne 28 juli 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund (Bericht 5577456)
Moest Frankrijk twijfelen om Wallonië cadeau te krijgen, ik wil er nog een oude TV bovenop doen. :lol:

Ze mogen de Waalse provincies hebben. Alleen voor provincie Luxemburg zou k toch voorstellen een referendum te organizeren rond de keuze tussen Groot-Hertogdom en Frankarm. De Oostkantons die kunnen natuurlijk niet naar Frankarm, daar zouden de Duitsers niet mee akkoord zijn. Die zullen dus mogen kiezen tussen Duitsland en Groot-Hertogdom. Allez, wanneer is dat feestje?

DucDEnghien 28 juli 2011 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5595122)
Ze mogen de Waalse provincies hebben. Alleen voor provincie Luxemburg zou k toch voorstellen een referendum te organizeren rond de keuze tussen Groot-Hertogdom en Frankarm. De Oostkantons die kunnen natuurlijk niet naar Frankarm, daar zouden de Duitsers niet mee akkoord zijn. Die zullen dus mogen kiezen tussen Duitsland en Groot-Hertogdom. Allez, wanneer is dat feestje?

La France zal zelf wel beslissen of ze al dan niet Wallonië als nieuw departement willen aannemen. Daar hebben ze de mening van Vlaanderen echt niet voor nodig. Voorlopig is dit puur science fiction. Ik ben ervan overtuigd dat Wallonië perfect in staat is om zelfstandig een eigen weg te banen, los van België en Vlaanderen. Gemakkelijk zal het niet zijn, om niet te zeggen voor sommige mensen heel hard, maar niet onmogelijk. Zeker als Wallonië de banden met Vlaanderen doorknipt en andere partners zoekt met wie ze veel beter kan samenwerken.

stropke 28 juli 2011 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 5595240)
La France zal zelf wel beslissen of ze al dan niet Wallonië als nieuw departement willen aannemen. Daar hebben ze de mening van Vlaanderen echt niet voor nodig. Voorlopig is dit puur science fiction. Ik ben ervan overtuigd dat Wallonië perfect in staat is om zelfstandig een eigen weg te banen, los van België en Vlaanderen. Gemakkelijk zal het niet zijn, om niet te zeggen voor sommige mensen heel hard, maar niet onmogelijk. Zeker als Wallonië de banden met Vlaanderen doorknipt en andere partners zoekt met wie ze veel beter kan samenwerken.

Ge hebt dat prachtig en zeer correct geanalyseerd. Behalve een klein detailke vergeten:

`Ik ben ervan overtuigd dat Wallonië perfect in staat is om zelfstandig een eigen weg te banen, los van België en Vlaanderen, behalve los van Vlaams geld. Gemakkelijk zal het niet zijn, om niet te zeggen voor sommige mensen heel hard, maar niet onmogelijk. Zeker als Wallonië de banden met Vlaanderen doorknipt, behalve de lijn naar de vlaamse bank, en andere partners zoekt met wie ze veel beter kan samenwerken.`

fonne 28 juli 2011 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 5595240)

Ja, dat wordt wel een heel harde weg. 80% van de Belgische export komt uit Vlaanderen, of anders gezegd: Wallonië én Brussel hebben maar één belangrijke afzetmarkt: Vlaanderen. Ik zal toch al maar wat oude korsten beginnen bijhouden om als het zo ver is over de muur te kunnen gooien:lol:

fonne 28 juli 2011 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5595119)
Frankrijk heeft ook politieke elite zoals Wallonië

DSK, Éric Woerth, de URBA illegale partijfinanciering van de PS, de ballets roses, Giscard d'Estaing en Bokassa, ...
Ja, ze hebben daar ook zo hun elites.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be