Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Voogden voor minderjarige asielzoekers gevraagd. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158207)

Cynara Cardunculus 22 juli 2011 05:31

Voogden voor minderjarige asielzoekers gevraagd.

Dé mogelijkheid om een steentje bij te dragen aan de moeltiekoeltie maatschappij. Me dunkt zijn er toch genoeg politiek correctelingen die moord en brand schreeuwen als men kritiek op de constante instroom van asielzoekers heeft. Deze mensen zijn m.i. zéker bereid om een handje toe te steken en een minderjarige onder hun hoede te nemen. Ik weet zelfs niet of ze die kinderen in huis moeten nemen (wat ook geen probleem mag worden) :

Citaat:

Gezocht: voogden (m/v) voor opvang minderjarige vreemdelingen

De Voogdijdienst, die deel uitmaakt van de Federale Overheidsdienst (FOD) Justitie, is op zoek naar mensen die een opdracht als voogd van niet-begeleide minderjarige vreemdelingen willen opnemen. Dat meldt minister van Justitie Stefaan De Clerck.

Tijdens de barre wintermaanden overleven niet-begeleide minderjarige vreemdelingen vaak op een schrijnende wijze, zegt De Clerck. "Zij komen vaak uit oorlogslanden of andere conflictsituaties en komen terecht in een onbekende wereld."

De Voogdijdienst heeft als opdracht deze jongeren onder haar hoede te nemen, hen te identificeren en een voogd aan te stellen. Een voogd moet de belangen van de minderjarige behartigen, zoals hen bijstaan in alle procedures en deelnemen aan alle verhoren. Voorts moet de voogd onder meer een asielaanvraag indienen, erover waken dat de minderjarige school loopt en alle nuttige maatregelen nemen om de familie van de minderjarige terug te vinden.
lees verder

Inno 22 juli 2011 05:47

het moet niet, maar het kan. Jongeren een kans geven om goed opgevoed te worden in plaats van overgelaten te worden aan de straat en de criminaliteit.

Cynara Cardunculus 22 juli 2011 06:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5578299)
het moet niet, maar het kan. Jongeren een kans geven om goed opgevoed te worden in plaats van overgelaten te worden aan de straat en de criminaliteit.

goed zo!
neem asap contact op:
Geïnteresseerden vinden meer informatie terug op just.fgov.be/minderjarigevreemdelingen.

den dinges 22 juli 2011 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5578295)
Dé mogelijkheid om een steentje bij te dragen aan de moeltiekoeltie maatschappij. Me dunkt zijn er toch genoeg politiek correctelingen die moord en brand schreeuwen als men kritiek op de constante instroom van asielzoekers heeft. Deze mensen zijn m.i. zéker bereid om een handje toe te steken en een minderjarige onder hun hoede te nemen. Ik weet zelfs niet of ze die kinderen in huis moeten nemen (wat ook geen probleem mag worden) :

lees verder

Ah, da's een goed idee sé ! Onze multikultuur-aanhangers gaan zich nu eindelijk daadwerkelijk nuttig kunnen maken en zekere van hun ideeën in daden omzetten ! Artisjok, Alboreto, Filosoof en consoorten, jullie bent zeker wel bereid één, of waarom niet, meerdere jonge gasten te huisvesten en er op toe te zien dat ze naar school gaan en zich goed gedragen ? En de staat geeft jullie er zelfs een centje voor !:-D

SDX 22 juli 2011 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5579036)
Ah, da's een goed idee sé ! Onze multikultuur-aanhangers gaan zich nu eindelijk daadwerkelijk nuttig kunnen maken en zekere van hun ideeën in daden omzetten ! Artisjok, Alboreto, Filosoof en consoorten, jullie bent zeker wel bereid één, of waarom niet, meerdere jonge gasten te huisvesten en er op toe te zien dat ze naar school gaan en zich goed gedragen ? En de staat geeft jullie er zelfs een centje voor !:-D

Ik zou zeggen; G�* ervoor mensen, dit is de kans van jullie leven, voeg de daad bij 't woord en laat z�*en hoe jullie je huis en hart openen voor deze kansarme, minderjarige 'jongeren'.

Vraagt niemand zich af hoe zo'n 'minderjarige' in België geraakt is?

Cynara Cardunculus 22 juli 2011 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5579106)

maar nee, die komen gewoon mee met het vliegtuig hé, of met de bus, of met de trein? En eenmaal hier gesnelbelgd komen mama en papa en de vier broers en de zeven zusters en oma en opa en nog eens oma en opa, en de 4 tantes en de 9 nonkels ook ineens naar hier.

Macchiavelli 22 juli 2011 14:57

Citaat:

Ik zou zeggen; G�* ervoor mensen, dit is de kans van jullie leven, voeg de daad bij 't woord en laat z�*en hoe jullie je huis en hart openen voor deze kansarme, minderjarige 'jongeren'.

Ik denk niet dat degenen die hier steevast voor tolerantie, verdraagzaamheid, solidariteit, multiculturaliteit en dergelijke pleiten, gehoor zullen geven aan deze oproep. Want dan moeten ze opeens zelf daad bij woord gaan voegen, in plaats van die veelgeroemde tolerantie, verdraagzaamheid, solidariteit, multiculturaliteit e.d. aan anderen op te willen leggen. De zogenaamde nimby's.

Citaat:

Jazeker wel. Ik heb dat altijd zeer vreemd gevonden. Hoe en vooral waarom komen die minderjarigen hier terwijl er onderweg tal van veilige landen gepasseerd zijn?

En dan kom ik tot de conclusie dat de hele familie daar geld bij elkaar heeft gesprokkeld om een ticket voor een minderjarig familielid te betalen, wel wetende dat minderjarigen een speciaal statuut hebben volgens bepaalde richtlijnen van de V.N. die het zeer moeilijk maakt hen onmiddellijk weer uit te zetten. Eens de minderjarige zich met behulp van de asielindustrie genesteld heeft, staat niets, of zeer weinig, de rest van de familie nog in de weg om in het kader van familiehereniging ook naar hier te komen. En vervolgens wordt de bevolking hier alweer opgezadeld met een x-aantal ontheemde kanslozen waar we weinig tot niets aan hebben, en die door hun culturele, taalkundige en vaak ook religieuze achterstand niet of nauwelijks kunnen en zullen integreren en daarmee de samenleving enkel maar op nodeloze kosten jaagt.

den dinges 22 juli 2011 15:14

Citaat:

Een " minderjarige " van zogezegd 15 jaar, een meter 80, volle baard, volwassen spierbundels, zonder papieren natuurlijk...:lol: En die men op zijn woord gelooft... Multikullers, er in geïnterresseerd zo een knaapje bij jullie in te laten wonen ? Wel netjes jullie vrouwvolk inpakken, je moet die testosteronbommetjes niet " provoceren " hé, je wil toch niet dat er vodden van komen ?:lol:

Cynara Cardunculus 22 juli 2011 15:30

Onwillekeurig moet ik hierbij denken aan dat congoleese jongetje dat ook minderjarig hier was geraakt en eerst een pianist heeft gemarteld en vermoord en nadien door een blank gezin werd opgenomen, kindje gemaakt bij de dochter en dan de halve familie (grootmoeder, eigen dochtertje) heeft uitgemoord. Ik denk niet dat die grootmoeder nog een asielig zoekertje zou opnemen - (och neen sorry, juist ze k�*n niet meer).

kwantum 22 juli 2011 20:22

En toch zal de VRT, de sossen enz, ergens een braaf kind vinden dat braaf naar school gaat en braaf speelt met de autochtone kindjes en dit breed op het scherm uitsmeren als voorbeeld hoe geslaagd onze multicul is.

daiwa 22 juli 2011 20:58

Citaat:

Nu kunnen ze eens bewijzen dat het geen loze woorden zijn die ze hier uitkramen.

SDX 22 juli 2011 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5580157)
Nu kunnen ze eens bewijzen dat het geen loze woorden zijn die ze hier uitkramen.

Ik zou 't graag willen meemaken, maar 't blijft hier zo verdacht stil en leeg in de draad.

Misschien is hun huis te klein, en dan kan d�*t alweer gebruikt worden als excuus mochten er 'vodden' van komen?

den dinges 22 juli 2011 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5580212)
Ik zou 't graag willen meemaken, maar 't blijft hier zo verdacht stil en leeg in de draad.

Misschien is hun huis te klein, en dan kan d�*t alweer gebruikt worden als excuus mochten er 'vodden' van komen?

Tussen hier Meneer Moraal spelen op het forum, en daadwerkelijk zo een " minderjarige " helpen door hem thuis te laten logeren, en voor zijn daden verantwoordelijk te zijn, is natuurlijk een hele wereld verschil...

SDX 22 juli 2011 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5580634)
Tussen hier Meneer Moraal spelen op het forum, en daadwerkelijk zo een " minderjarige " helpen door hem thuis te laten logeren, en voor zijn daden verantwoordelijk te zijn, is natuurlijk een hele wereld verschil...

Internetmoraalridder uithangen kost niks eh, en ook geen moeite!

Supe®Staaf 23 juli 2011 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5579340)
Ik denk niet dat degenen die hier steevast voor tolerantie, verdraagzaamheid, solidariteit, multiculturaliteit en dergelijke pleiten, gehoor zullen geven aan deze oproep. Want dan moeten ze opeens zelf daad bij woord gaan voegen, in plaats van die veelgeroemde tolerantie, verdraagzaamheid, solidariteit, multiculturaliteit e.d. aan anderen op te willen leggen. De zogenaamde nimby's.

Tolerant en solidair zijn, begint problematisch te worden wanneer andermans geld opraakt....

Inno 23 juli 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5579384)
Een " minderjarige " van zogezegd 15 jaar, een meter 80, volle baard, volwassen spierbundels, zonder papieren natuurlijk...:lol: En die men op zijn woord gelooft... Multikullers, er in geïnterresseerd zo een knaapje bij jullie in te laten wonen ? Wel netjes jullie vrouwvolk inpakken, je moet die testosteronbommetjes niet " provoceren " hé, je wil toch niet dat er vodden van komen ?:lol:

Dat gebeurt weleens dat er een kerel probeert te doen alsof hij minderjarig is, maar die valt meestal door de mand. ze worden gecontroleerd.

den dinges 24 juli 2011 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5581236)
Dat gebeurt weleens dat er een kerel probeert te doen alsof hij minderjarig is, maar die valt meestal door de mand. ze worden gecontroleerd.

Hoe ? Hun tanden ?

Astar 24 juli 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5581236)

Het gebeurt wel eens ? In 80 % van alle leeftijdsonderzoeken (röntgenfoto's) blijkt dat de "minderjarige" ouder dan 18 is.

Astar 24 juli 2011 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5583035)
Hoe ? Hun tanden ?

Er wordt een leeftijdsonderzoek gedaan op basis van röntgenfoto's.

Kodo Kodo 24 juli 2011 10:55

Ik ben er voorstander van om een aantal minderjarigen toe te wijzen aan Artisjok, Filosoof en Alboreto. Met of zonder röntgenonderzoek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be