Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Debatclub (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158220)

Nebur 22 juli 2011 11:38

Debatclub

Ik zou een nieuwe debatclub willen oprichten (daar waar nu o.a. 'links' en 'rechts' staan). Een debatclub waar enkel stellingen mogen worden gegeven waarbij een relevante bron vermeld staat. Iedereen wordt toegelaten in het begin, maar wie stellingen zonder bronnen geeft, wordt uitgesloten. Is dit mogelijk?

plakker 22 juli 2011 11:40

Lijkt haalbaar, maar ga je dan niet de discussie beginnen krijgen over welke al dan niet een betrouwbare bron is?

Nebur 22 juli 2011 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door plakker (Bericht 5578920)
Lijkt haalbaar, maar ga je dan niet de discussie beginnen krijgen over welke al dan niet een betrouwbare bron is?

Dat is meestal vrij duidelijk, al zal er altijd interpretatie zijn, dat is ook duidelijk.

eno2 22 juli 2011 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5578912)
Ik zou een nieuwe debatclub willen oprichten (daar waar nu o.a. 'links' en 'rechts' staan). Een debatclub waar enkel stellingen mogen worden gegeven waarbij een relevante bron vermeld staat. Iedereen wordt toegelaten in het begin, maar wie stellingen zonder bronnen geeft, wordt uitgesloten. Is dit mogelijk?

Je mag dus je eigen bron niet zijn in zo'n debat, alleen maar C/P?

Nebur 22 juli 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5578983)
Je mag dus je eigen bron niet zijn in zo'n debat, alleen maar C/P?

Neen, je mag natuurlijk zelf argumenteren, maar je mag geen loze stellingen poneren als waarheden. Als ge ziet wat Henri als bewijs aanvoert voor zijn stellingen, dan is dat toch maar een mager beestje. Zo'n zaken wil ik vermijden.

Another Jack 22 juli 2011 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5578912)

Bron?

eno2 22 juli 2011 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nebur (Bericht 5579004)
Neen, je mag natuurlijk zelf argumenteren, maar je mag geen loze stellingen poneren als waarheden. Als ge ziet wat Henri als bewijs aanvoert voor zijn stellingen, dan is dat toch maar een mager beestje. Zo'n zaken wil ik vermijden.

Ah Henri:lol:

Nebur 22 juli 2011 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5579611)
Bron?

Mooi ;-)

Henri en consorten geven daar dagelijkse voorbeelden van. Maar als dit probleem zou aangekaart worden in die debatclub, dan zou ik zeker de bron vermelden. Hier is dat niet nodig ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be