Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   t'Is gedaan. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158228)

end 22 juli 2011 17:14

t'Is gedaan.

Niet alleen krijgen we een desastreus regeerakkoord met onaanvaardbare belastingsverhogingen, een slechte staatshervorming en verliezen we territorium. We zullen ook het signaal geven aan de franstaligen dat als ze maar lang genoeg blokkeren ze nooit hoeven toe te geven aan de Vlaamse eisen. We zijn voor eeuwig gekloot.

Snerror 22 juli 2011 17:16

Goed samengevat.

patrickve 22 juli 2011 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door end (Bericht 5579617)
Niet alleen krijgen we een desastreus regeerakkoord met onaanvaardbare belastingsverhogingen, een slechte staatshervorming en verliezen we territorium. We zullen ook het signaal geven aan de franstaligen dat als ze maar lang genoeg blokkeren ze nooit hoeven toe te geven aan de Vlaamse eisen. We zijn voor eeuwig gekloot.

En zeggen dat de bedoeling was van dat omgekeerd toe te passen. :cry:

Weyland 22 juli 2011 18:15

We hebben geleerd dat de CD&V kapot moet boven België. Ik hoop - al vrees ik ervoor - dat de Vlaamse kiezer dit intussen eindelijk beseft. Hopelijk bloeden ze dood.

Snerror 22 juli 2011 18:16

Wat blijft er eigenlijk over van het confederalisme van de CD&V en O-VLD?

Raven 22 juli 2011 18:35

het zijn en blijven tsjeven.... zal niet veel van over blijven als de regering over een paar maanden weer gaat vallen.

drosophila 22 juli 2011 18:36

Citaat:

U verwart "Vlaamse eisen" met "N-VA-eisen". Een veel voorkomend misverstand, tegenwoordig.

Garry 22 juli 2011 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5579783)
U verwart "Vlaamse eisen" met "N-VA-eisen". Een veel voorkomend misverstand, tegenwoordig.

Er is helemaal nog geen nieuwe regering hoor. Wacht nog maar wat met victorie te roepen.

Ik zie heel deze poespas veel eer als de zoveelste uitstelstrategie. En het begint al goed.

Clown Koning zegt met gebalde vuisten dat er zo snel mogelijk een regering moet gevormd worden, en enkele uren later geeft zijn narren drie weken vrij om uit te rusten.

Alles is goed om de zaak te rekken en trekken, allemaal in de hoop dat de algemene opinie aangaande de N-VA in voldoende maten zou kenteren om pas daarna naar nieuwe verkiezingen te gaan.

De zoveelste maandenlange onderhandelingen, dat is wat er op Di Rupo's tafel ligt.

Snerror 22 juli 2011 18:49

Citaat:

Confederalisme, in gelijk welke vorm, was een eis die door meer dan 70% van de Vlamingen werd gedragen. Niet alleen door N-VA.

wouterv 22 juli 2011 18:51

Opmerkelijk in het interview met Elio Di Rupi: hij kon zichtbaar zijn lacht niet inhouden, zo verheugd was hij dat N-VA eraf lag en dat CD&V gezwicht was. “Ik heb Beke bij zijn pietje” zag je hem smalend en genietend denken.

Het moet toch wel even paniek geweest zijn bij de Franstalige: 400 dagen lang gaven de N-VA en CD&V niet toe en dreigde er een echte staatshervorming plaats te vinden, een nachtmerrie! Gelukkig was daar die goede oude CVP die zijn kiezers voor de zoveelste keer de rug toe keert en de Vlamingen laat vallen.

Goede analyse van Bart De Wever in het interview: deze formatie zal slagen, anders staan CD&V en Open VLD voor schut.

Betreurenswaardig.

poekieJ 22 juli 2011 18:51

Citaat:

Hier wil ik u toch even corrigeren.
De Vlaamse eisen zijn in wezen de N-VA-eisen. De andere, weliswaar Vlaamse, partijen hebben om te beginnen geen eisen, ze varen mee met de stroom en nemen de eventuele standpunten over van wie er op dat moment de dans leidt. Als dat Vlaams nationalisten zijn zullen ze hun huif in die richting opstellen, en anders naar één van de Franstalige partijen, met de PS op kop.

Zodra de N-VA wegvalt, zoals nu, zijn er geen Vlaamse eisen meer. Absoluut geen. Zelfs niet op sociaal-economisch gebied. Men gaat met alles akkoord zolang men maar zo snel mogelijk genaaid kan worden.
In naam van het Vaderland uiteraard.;-)

Cynara Cardunculus 22 juli 2011 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5579731)
We hebben geleerd dat de CD&V kapot moet boven België. Ik hoop - al vrees ik ervoor - dat de Vlaamse kiezer dit intussen eindelijk beseft. Hopelijk bloeden ze dood.

Nog een paar verkiezingen en dan zijn al die oudjes uit de bejaardentehuizen naar het Walhalla vertrokken, en kunnen de nonnekes ook geen volmachten meer misbruiken.

patrickve 22 juli 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5579843)
Nog een paar verkiezingen en dan zijn al die oudjes uit de bejaardentehuizen naar het Walhalla vertrokken, en kunnen de nonnekes ook geen volmachten meer misbruiken.

Ja, maar ondertussen is de boetiek uitverkocht en zijn ze in Overijse aan 't gewoon worden aan hun nieuwe identiteitskaart met "République Française" op geschreven, en zitten ze in Gent te vloeken dat de belastingen nu naar 80% gestegen zijn om de overgenomen staatschulden kunnen af te betalen, he.

(allez, ik overdrijf een klein beetje - hoop ik).

Bokkenreyder 22 juli 2011 19:00

Bijlange niet, het is nog bijlange niet gedaan! Het moet nog beginnen en het wordt lachen geblazen! :evil:

Snerror 22 juli 2011 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5579860)
Ja, maar ondertussen is de boetiek uitverkocht en zijn ze in Overijse aan 't gewoon worden aan hun nieuwe identiteitskaart met "République Française" op geschreven, en zitten ze in Gent te vloeken dat de belastingen nu naar 80% gestegen zijn om de overgenomen staatschulden kunnen af te betalen, he.

(allez, ik overdrijf een klein beetje - hoop ik).

Het feit dat CD&V is gecapituleerd is inderdaad een zeer slechte zaak voor de Vlamingen. Ook al zal N-VA de volgende verkiezingen stemmen winnen.

drosophila 22 juli 2011 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5579831)
Confederalisme, in gelijk welke vorm, was een eis die door meer dan 70% van de Vlamingen werd gedragen. Niet alleen door N-VA.

Als de TS het over confederalisme had, waarom heeft hij dat dan niet met zoveel woorden duidelijk gemaakt?

fonne 22 juli 2011 19:10

Citaat:

ZIjn de democratisch gestemde resoluties van het Vlaams Parlement, en de in het regeerakkoord opgenomen Octopusnota dan plots geen "Vlaamse eisen" meer, maar waanideeën van poujadisten?

Snerror 22 juli 2011 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5579883)
Als de TS het over confederalisme had, waarom heeft hij dat dan niet met zoveel woorden duidelijk gemaakt?

TS?

end 22 juli 2011 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5579874)
Ook al zal N-VA de volgende verkiezingen stemmen winnen.

En dan? Het systeem heeft overduidelijk aangegeven dat het daar geen rekening mee hoeft te houden. Zelfs als de N-VA 100% haalt zijn ze gebonden aan de grendelgrondwet. They got us by the balls, zoals de amerikanen zeggen.

guido 007 22 juli 2011 19:31

Citaat:

Eigenlijk niets aan toe te voegen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be