![]() |
t'Is gedaan.
Niet alleen krijgen we een desastreus regeerakkoord met onaanvaardbare belastingsverhogingen, een slechte staatshervorming en verliezen we territorium. We zullen ook het signaal geven aan de franstaligen dat als ze maar lang genoeg blokkeren ze nooit hoeven toe te geven aan de Vlaamse eisen. We zijn voor eeuwig gekloot.
|
Goed samengevat.
|
Citaat:
|
We hebben geleerd dat de CD&V kapot moet boven België. Ik hoop - al vrees ik ervoor - dat de Vlaamse kiezer dit intussen eindelijk beseft. Hopelijk bloeden ze dood.
|
Wat blijft er eigenlijk over van het confederalisme van de CD&V en O-VLD?
|
het zijn en blijven tsjeven.... zal niet veel van over blijven als de regering over een paar maanden weer gaat vallen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zie heel deze poespas veel eer als de zoveelste uitstelstrategie. En het begint al goed. Clown Koning zegt met gebalde vuisten dat er zo snel mogelijk een regering moet gevormd worden, en enkele uren later geeft zijn narren drie weken vrij om uit te rusten. Alles is goed om de zaak te rekken en trekken, allemaal in de hoop dat de algemene opinie aangaande de N-VA in voldoende maten zou kenteren om pas daarna naar nieuwe verkiezingen te gaan. De zoveelste maandenlange onderhandelingen, dat is wat er op Di Rupo's tafel ligt. |
Citaat:
|
Opmerkelijk in het interview met Elio Di Rupi: hij kon zichtbaar zijn lacht niet inhouden, zo verheugd was hij dat N-VA eraf lag en dat CD&V gezwicht was. “Ik heb Beke bij zijn pietje” zag je hem smalend en genietend denken.
Het moet toch wel even paniek geweest zijn bij de Franstalige: 400 dagen lang gaven de N-VA en CD&V niet toe en dreigde er een echte staatshervorming plaats te vinden, een nachtmerrie! Gelukkig was daar die goede oude CVP die zijn kiezers voor de zoveelste keer de rug toe keert en de Vlamingen laat vallen. Goede analyse van Bart De Wever in het interview: deze formatie zal slagen, anders staan CD&V en Open VLD voor schut. Betreurenswaardig. |
Citaat:
De Vlaamse eisen zijn in wezen de N-VA-eisen. De andere, weliswaar Vlaamse, partijen hebben om te beginnen geen eisen, ze varen mee met de stroom en nemen de eventuele standpunten over van wie er op dat moment de dans leidt. Als dat Vlaams nationalisten zijn zullen ze hun huif in die richting opstellen, en anders naar één van de Franstalige partijen, met de PS op kop. Zodra de N-VA wegvalt, zoals nu, zijn er geen Vlaamse eisen meer. Absoluut geen. Zelfs niet op sociaal-economisch gebied. Men gaat met alles akkoord zolang men maar zo snel mogelijk genaaid kan worden. In naam van het Vaderland uiteraard.;-) |
Citaat:
|
Citaat:
(allez, ik overdrijf een klein beetje - hoop ik). |
Bijlange niet, het is nog bijlange niet gedaan! Het moet nog beginnen en het wordt lachen geblazen! :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dan? Het systeem heeft overduidelijk aangegeven dat het daar geen rekening mee hoeft te houden. Zelfs als de N-VA 100% haalt zijn ze gebonden aan de grendelgrondwet. They got us by the balls, zoals de amerikanen zeggen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be