Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Geweldige reply van Bart :) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158241)

anarchy 22 juli 2011 23:28

Geweldige reply van Bart :)

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...22_nvareageert

Bokkenreyder 22 juli 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door anarchy (Bericht 5580680)

Zet er deze repliek ook maar bij! :evil:
http://vtm.be/nieuws/binnenland/7025...een-goud-maken

Ernst Niessen 22 juli 2011 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5580700)

Uitstekend vraaggesprek. Respect voor Bart De Wever!

Fleur__ 23 juli 2011 00:03

Bart is opvallend stil en voelt zich genaaid door de CVP.

anarchy 23 juli 2011 00:07

Citaat:

Ook een goeie! Bedankt voor de link.

Bokkenreyder 23 juli 2011 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ (Bericht 5580741)

Hij heeft leergeld betaald! Maar ze zijn niet van hem af! Dat is de sterkte van BDW. Zijn analyses van de situatie zijn nog altijd schitterend! :evil:

Fleur__ 23 juli 2011 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5580749)
Hij heeft leergeld betaald! Maar ze zijn niet van hem af! Dat is de sterkte van BDW. Zijn analyses van de situatie zijn nog altijd sschitterend! :evil:

Dat zien we later dan wel. Ik heb een gevoel dat dit niet meer goed komt en dat we terug over moeten naar nieuwe verkiezingen. En ik heb het gevoel dat dit Bart zn doel was.

patrickve 23 juli 2011 06:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ (Bericht 5580750)
Dat zien we later dan wel. Ik heb een gevoel dat dit niet meer goed komt en dat we terug over moeten naar nieuwe verkiezingen. En ik heb het gevoel dat dit Bart zn doel was.

't is te hopen, he. Nu, zo "brilliant" is de analyse van BDW niet, he, we zitten dat soort analyses hier nu al een paar dagen te schrijven hier met verschillende posters. Het is gewoon een nuchtere kijk op een klinkklare evidentie.

Inderdaad, nu zou het veel beter zijn dat er verkiezingen komen natuurlijk, met hopelijk een overdonderende meerderheid voor de V-partijen (VB + N-VA en LDD ?? :-) ).

Maar ook daar moet je niet naief zijn, die kwiebussen die voor 10 zilverlingen - nee, zoals BDW zegde, voor NIKS - daar bibberend aan tafel zitten "omdat de keunink zich heeft geenerveerd" weten dat ook. Die moeten dus ALLES slikken want als er ene 1 pink verroert en het mislukt KOMEN er verkiezingen en zijn ze eraan.
Dat gaat dus lukken, als de Franstaligen zo intelligent zijn om even hun tegenstellingen opzij te schuiven en te profiteren van deze uitzonderlijke positie waar de 4 vlaamse partijen op hun handen en voeten zitten en de vaseline al rond hun holleke is gesmeerd.
Dit hebben ze nog nooit gezien: totaal lam geslagen vlamingen die bereid zijn om hun moeder te prostitueren als er toch maar een regering komt, en, zoals BDW het zegt, zelfs niet een beetje gesparteld hebben. Daar kunt ge nu van bekomen wat ge niet kon dromen gisteren.

Het is voor de Vlamingen uiteraard een HEEL GEVAARLIJKE situatie, want zoals je weet zijn alle toegevingen aan FR in dit land irreversiebel. Wat er ginder nu allemaal gaat verpatst worden is voorgoed naar de vaantjes. Als de Franstaligen willen, kunnen ze zelfs Antwerpen bekomen zou ik denken. Die mannen gaan "ja" moeten zeggen. Het is de laatste keer van hun carriere dat ze aan een formatietafel zitten.

matthias999 23 juli 2011 09:17

Bart de wever ziet de onderhandelingen nu wel degelijk slagen omdat VLD en CD&V toch niet terug durven gaan want dan moeten ze hem gelijk geven..

Ik zie het eerlijk gezegd ook heel somber in. Voor Beke plooide gaf ik EDR ook maar 5 a 10 % slaagkans maar dat is nu al gelopen tot 80 % dus vlamingen, bereidt jullie maar voor op de grote nederlaag. Vlaanderen zal bloeden, en hard!!!!

Kodo Kodo 23 juli 2011 09:24

Citaat:

Dit:

Citaat:

Hij denkt evenwel dat de acht partijen tot een akkoord kunnen komen. "Dit kan niet mislukken. Als CD&V en Open VLD nu toch nog van de tafel weglopen, dan zeggen ze letterlijk: "Bart De Wever had volledig gelijk", en dat gaan ze niet doen", is de analyse van de N-VA-voorzitter.
kan uitkomen, maar ook niet uitkomen. De geschiedenis leert, dat de Vlaamse knieval er steevast komt. Maar het als iets anders dan een voorspelling zien, is voorbarig. Misschien testen die partijen eens uit hoe de publieke opinie zal reageren, en trekken zich terug als het te link wordt. En dan komt het goed uit, te beginnen met een pauze.

speurneus 23 juli 2011 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ (Bericht 5580741)

Wat wil je, hij heeft gegokt en (voorlopig althans ) verloren.

speurneus 23 juli 2011 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fleur__ (Bericht 5580750)

CD&V zou volgens de peilingen nog meer terrein verliezen dus zijn zij verplicht om nu een regeerakkoord te maken.

speurneus 23 juli 2011 09:37

Citaat:

Wat is daar dan zo geweldig aan?
Dit is toch doodgewone oppositiepraat zonder meer.

drosophila 23 juli 2011 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5580749)
Hij heeft leergeld betaald! Maar ze zijn niet van hem af! Dat is de sterkte van BDW. Zijn analyses van de situatie zijn nog altijd schitterend! :evil:

U bent duidelijk smoorverliefd op Bart De Wever.

Henri1 23 juli 2011 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5581051)

En homohuwelijken zijn inmiddels in ons land geen probleem meer.

Bokkenreyder 23 juli 2011 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5581027)
CD&V zou volgens de peilingen nog meer terrein verliezen dus zijn zij verplicht om nu een regeerakkoord te maken.

Jij keurt dus goed dat ze omdat ze in de peilingen achteruitgaan zo maar in gelijk welk 'mislukt' regeringsgeval moeten stappen. Kwestie van nog eventjes aan de vetpotten te kunnen zitten! :evil:
Duidelijk herkenbare traditio-belgicistisch redenering!

Bokkenreyder 23 juli 2011 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 5581051)

8O Sure, en u droomt van necrofilie met Mao en Pol Pot!:evil:

Henri1 23 juli 2011 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5581059)
Jij keurt dus goed dat ze omdat ze in de peilingen achteruitgaan zo maar in gelijk welk 'mislukt' regeringsgeval moeten stappen. Kwestie van nog eventjes aan de vetpotten te kunnen zitten! :evil:
Duidelijk herkenbare traditio-belgicistisch redenering!

Zie ik hier bodemloos nergens-op-slaand vlaamsnationalistisch gejank ?

Bokkenreyder 23 juli 2011 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5581064)
Zie ik hier bodemloos nergens-op-slaand vlaamsnationalistisch gejank ?

Rikske, kruip terug in je mandje! Koest!:evil:

stropke 23 juli 2011 09:56

Citaat:

Het bevestigt voor mij weer eens de uitspraak " Wat Wals is, vals is" of beter gezegd "wat Fransch is ..." Niet te vertrouwen, A zeggen en B doen.
Bart zei B en doet B = Nee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be