![]() |
Bracke wilde wel onderhandelen.
Wat een beetje ondergesneeuwd is in het nieuws van de afgelopen dagen is dat wit konijn Siegfried Bracke wel wilde onderhandelen over de nota Di Rupo. Waarom verwondert mij dat niet ? Dit adept van de loge komt door het huidige moedige standpunt van de NVA nu niet meer in aanmerking voor een ministerpostje. Wat dat is uiteraard zijn bedoeling. Het is een kwestie van tijd alvorens dit paard van troje zich zal laten gelden...
|
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem is dat vanaf een zeker ogenblik de hypocrisie te groot zou worden, en de val te duidelijk denk ik. Maar misschien hadden ze dat inderdaad moeten doen. Het is misschien zelfs de duidelijke "nee" van de N-VA die Beke ertoe genoopt heeft om door de knieen te gaan. Inderdaad, indien hij NIET ging, waren het misschien verkiezingen geworden. En liever zijn moeder prostitueren dan naar de kiezer te moeten op dit ogenblik. |
Brackke is een postjespakker
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het valt nog af te wachten wie gelijk gaat krijgen. Als N-VA nog in de onderhandelingen zat dan lag de toekomst van Vlaanderen nu niet in de handen van Wouter Beke.
|
Citaat:
De nota Di Rupo WAS inderdaad onaanvaardbaar, en het liep er zo sterk van af dat het moeilijk was. Maar aan de andere kant, de N-VA had moeten zien dat het gewoon was om ze "nee" doen te zeggen, en dat Beke uiteindelijk ging zwichten. Het was waarschijnlijk dat laatste dat niet voorzien was. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is het partijbestuur van de N-VA zo naïef dat zij dit niet konden voorzien ? Natuurlijk hebben zij die optie voorzien. Tjeven tjeven nu eenmaal. Ik vermoed zelfs dat deze optie deel uitmaakt van het N-VA plan. De N-VA weet al te goed dat zij haar doelstellingen , de minimale en zeker de maximale, niet kan bereiken binnen de federale Belgische nep-democratie. Zij hebben hun les geleerd tijdens de behandeling van BHV in de Kamer en de obstructie van de Franstaligen. Hun enige weg, buiten de staatsgreep, is de verovering van de macht op Vlaams niveau. Alle manoeuvres van de N-VA tijdens de regeringsvorming moet men lezen in dit perspectief. De N-VA mikte reeds in 2010 op de verkiezingen van 2014 met als tussenstap de consolidatie in 2012. Het verzwakken en beschadigen van Ja-maar partijen maakt deel uit van deze strategie. |
Citaat:
U laat doorschemeren dat er een NV-A "plan" zou bestaan. U doet "De Leider" eer aan, die hem niet toekomt. Vertelt u mij eens welk plan schuilen kan achter "De Leiders" laatste televisie optredens waar hij op skitterende wijze, trillende lippen inclusief, het beeld neerpootte van een verongelijkte peuter: "Zij zijn groot en ik ben klein". Ik vrees dus dat het NV-A bestuur, nog naïever is dan wat u ooit voor mogelijk hield. Vlaemen, ze hebben waarlijk "De Leider" die ze verdienen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Eerste fout: de eerste vergadering van de 8 bijgewoond ZONDER garanties van elke partij afzonderlijk. Nu heeft hij alleen de leugenachtige belofte van Elioke dat zijn valse toevoegsels niet meer ter sprake komen... Als hij had weggeblmeven wegens "geen duidelijk antwoord" had hij verder gestaan, en zaten de Franstaligen dieper op hun knieën. Hij heeft nog uitwegen, maar ze worden beperkt en zullen nog meer moed vergen... hij MOET nu gokken dat hij als winnaar uit de eerste ronde kan komen, of zijn partij wordt weggevaagd. Ik vrees dat in de geschiedenis zal te lezen staan hoe ongelooflijk snel de eens zo grote partij met zoveel ministeriabelen, naar de afgrond is gegaan door foute beslissingen na foute beslissingen en na afstraffing in de boosheid te volharden... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat iemand van de sossenfamilie over een voorzitter of een programma durft spreken... dat is wel echt onvoorstelbaar... ![]() Reeds na dag drie - nu meer dan een jaar geleden - hinnikte zij reeds dat er al voldoende op tafel lag... :-D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be