Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Minder Latijn, meer techniek (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158296)

Pin en Puk 23 juli 2011 21:20

Minder Latijn, meer techniek

Het VOKA van De Wever

Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet wil technische vakken meer aandacht geven, ten koste van Latijn en Grieks. Voka vroeg allang naar meer aandacht voor techniek in het onderwijs.

Ze hebben dus duidelijk het eindresultaat gezien van personen die Latijn hebben gestudeerd en maar blijven moemelen:lol:

me gusta 23 juli 2011 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5582736)
Het VOKA van De Wever

Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet wil technische vakken meer aandacht geven, ten koste van Latijn en Grieks. Voka vroeg allang naar meer aandacht voor techniek in het onderwijs.

Ze hebben dus duidelijk het eindresultaat gezien van personen die Latijn hebben gestudeerd en maar blijven moemelen:lol:

Wat hebt u dan gestudeerd?
Overigens mag ik veilig vast stellen dat De wever meer bereikt heeft dan u ooit zal doen.

filosoof 23 juli 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cicero:
Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?

Albrecht 23 juli 2011 21:30

Ik vind dat de technische richtingen meer aandacht moeten gegeven worden, i.p.v. dat allemaal in de A.S.O. te stompen.

Koken is wel een vak dat in A.S.O. mag komen, ten koste van wat T.O. en 'Leren leren'.

Steve_M 23 juli 2011 21:30

Citaat:

Het VOKA van De Wever

Het gebeurt niet vaak, maar ik ben het gedeeltelijk met je eens. Alleen moeten ze Latijn/Grieks niet noodzakelijk vervangen door techniek, maar wel bijv. door levende talen.

me gusta 23 juli 2011 21:31

Dolus an virtus, quis in hoste requirat

me gusta 23 juli 2011 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5582760)
Ik vind dat de technische richtingen meer aandacht moeten gegeven worden, i.p.v. dat allemaal in de A.S.O. te stompen.

Koken is wel een vak dat in A.S.O. mag komen, ten koste van wat T.O. en 'Leren leren'.

Eens, maar T.O. vond ik wel leuk :-(

Albrecht 23 juli 2011 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door me gusta (Bericht 5582767)
Eens, maar T.O. vond ik wel leuk :-(

Ik ook, maar ik had er niet veel aan.

me gusta 23 juli 2011 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5582780)
Ik ook, maar ik had er niet veel aan.

Ik ook niet maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die toch liever met de handen werken dan eens iets kunnen op snuiven van wat TSO te bieden heeft en daar voor kunnen gaan. Maar 2uur per week vond ik wel te veel.

Pin en Puk 23 juli 2011 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door me gusta (Bericht 5582755)
Overigens mag ik veilig vast stellen dat De wever meer bereikt heeft dan u ooit zal doen.

Hahaha laat me niet lachen

Boduo 24 juli 2011 19:24

Citaat:

Het VOKA van De Wever

Dat liedje wordt al j�*�*�*�*�*�*ren gezongen en toch groeit het tekort aan techniekers. Met alle gevolgen vandien...

:evil:

subocaj 25 juli 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door me gusta (Bericht 5582755)

Klopt, hij heeft zich prachtig aan de kant laten zetten, maar hij mag wel nog belastingverhogingen voor de gewone burger meestemmen, in het Vlaams parlement.

alfa16vjtd 25 juli 2011 09:18

Citaat:

Het VOKA van De Wever

Het is dus niet goed volgens u dat politici rekening houden met onderzoeken?

Boduo 25 juli 2011 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5585858)

Wat krijgen we nu ?
Wil je dat antwoord eens uitleggen ?

:|

Pin en Puk 25 juli 2011 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 5585863)
Wat krijgen we nu ?
Wil je dat antwoord eens uitleggen ?

:|

Inderdaad, begrijp ik ook niet

lombas 25 juli 2011 09:27

Jullie kunnen ophoepelen met je techniek.

Latijn-Grieks 4 Life.

Johan217 25 juli 2011 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5582760)

2

Latijn en Grieks moeten helemaal niet vervangen worden. Grieks-Wiskunde en Latijn-Moderne Talen zouden trouwens interessante combinaties kunnen zijn.

lombas 25 juli 2011 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 5585924)
2

Latijn en Grieks moeten helemaal niet vervangen worden. Grieks-Wiskunde en Latijn-Moderne Talen zouden trouwens interessante combinaties kunnen zijn.

Die bestaan toch?

subocaj 25 juli 2011 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 5585858)

Al deze onderzoeken zijn reeds verschillende malen en door iedere regering uitgevoerd, met als gevolg tekort aan technici, verpleegsters, leraars, enz. Het enige waar geen tekort aan is in België, zijn hoog afgestudeerde, niet-capabele politici, op alle niveaus. En daaraan is geen tekort,want ze piloteren, op democratische wijze, hun eigen kindjes wel op de verkiesbare plaatsen, ten koste van capabele mensen.

lombas 25 juli 2011 09:59

Ik zie trouwens niet waarom we meer moeten investeren in techniek. Er is daar sprake van een natuurlijk tekort mét reden: het vereist interesse, behendigheid, intelligentie en wilskracht.

Laten we eerst leerlingen in het secundair eens allemaal deftig Nederlands leren spreken alvorens hoge doelen te willen bereiken.

Een natuurlijk tekort los je niet op door input te verplichten maar enkel te stimuleren (verplichte vakken ipv andere vakken lijken me al een slecht begin) en door de output te belonen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be