![]() |
Minder Latijn, meer techniek
Het VOKA van De Wever
Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet wil technische vakken meer aandacht geven, ten koste van Latijn en Grieks. Voka vroeg allang naar meer aandacht voor techniek in het onderwijs. Ze hebben dus duidelijk het eindresultaat gezien van personen die Latijn hebben gestudeerd en maar blijven moemelen:lol: |
Citaat:
Overigens mag ik veilig vast stellen dat De wever meer bereikt heeft dan u ooit zal doen. |
Citaat:
|
Ik vind dat de technische richtingen meer aandacht moeten gegeven worden, i.p.v. dat allemaal in de A.S.O. te stompen.
Koken is wel een vak dat in A.S.O. mag komen, ten koste van wat T.O. en 'Leren leren'. |
Citaat:
|
Dolus an virtus, quis in hoste requirat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wil je dat antwoord eens uitleggen ? :| |
Citaat:
|
Jullie kunnen ophoepelen met je techniek.
Latijn-Grieks 4 Life. |
Citaat:
Latijn en Grieks moeten helemaal niet vervangen worden. Grieks-Wiskunde en Latijn-Moderne Talen zouden trouwens interessante combinaties kunnen zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie trouwens niet waarom we meer moeten investeren in techniek. Er is daar sprake van een natuurlijk tekort mét reden: het vereist interesse, behendigheid, intelligentie en wilskracht.
Laten we eerst leerlingen in het secundair eens allemaal deftig Nederlands leren spreken alvorens hoge doelen te willen bereiken. Een natuurlijk tekort los je niet op door input te verplichten maar enkel te stimuleren (verplichte vakken ipv andere vakken lijken me al een slecht begin) en door de output te belonen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be