![]() |
Poll in HLN.be
De nationale feestdag is weer gepasseerd. Voelt u zich nog Belg?
Ja, ik ben Belg 9918 (25%) Ik ben Vlaming, geen Belg 12997 (33%) Ik voel me in de eerste plaats Vlaming, maar toch ook nog Belg 11953 (31%) Niks Belg of Vlaming, ik ben een Europeaan of wereldburger 4235 (11%) Totaal: 39103 Dat zegt meer dan genoeg |
inderdaad 67 % denkt er anders over
|
64% voelt zich Vlaming
|
Citaat:
Bent U Belg ? - Ja. - Neen. Die vraagstelling in die poll en de mogelijk 4 antwoorden is te ingewikkeld. |
Citaat:
|
verkeerde methodiek van vraagstelling...
Zoals altijd : opletten met een internet poll. 33% is overigens minder dan ik verwacht had als je het teneur van lezersbrieven ziet op artikels over vlaams-waalse kwesties. Dan krijg je soms de indruk dat 95% van de lezers extreem vlaams gericht is. Maar ja, je kunt wel een cascade opzetten van mensen die de redacties dagelijks bombarderen met spontane lezers reacties :? maar om een poll met tienduizenden respondenten te manipuleren, dat is al een beetje moeilijker. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
De cijfers staan je weer niet aan, zoveel is zo duidelijk als de uitslag van die poll. |
Citaat:
Dat scheelt eraan. Wellicht zou die uitslag u dan niet aanstaan ? |
Citaat:
Wat is het verschil voor enkele tienduizenden mensen tussen: ergens klikken om hun mening te laten kennen of een volwaardige reactie te schrijven ? Al goed dat dat verschil bestaat, anders had je zowat 45.000 reacties op elk artikel, nietwaar? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, we kunnen ervoor kiezen om slechts aan één hiervan veel belang te hechten. Er ontbreken overigens nog een paar opties. Maar wat de staatshervorming betreft, zou het niet op ons "gevoel" mogen aankomen, maar op de vraag hoe we tot een rationeler, functioneler, democratischer bestuur kunnen komen. En hoe we het nabuurschap met vooral Wallonië en Nederland het best kunnen regelen, hoe hoog de tussenschotten moeten zijn om goede buren te blijven die elkaars zonlicht niet afvangen, maar ook niet de drollen van elkaars honden en katten hoeven op te ruimen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ix NU Belg zijn?
Wat is dat Belg zijn? %et vlaggetjes waaien op 21 juli? De Brabançonne van buiten kennen? De 3 landstalen perfect spreken en schrijven? In zwijm vallen voor de koninklijke familie? Wat is het nu? :evil:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be