![]() |
Wat is dat nu: Belg zijn?
Wat is dat: Belg zijn? Met vlaggetjes waaien op 21 juli? De Brabançonne van buiten kennen? De 3 landstalen perfect spreken en schrijven? In zwijm vallen voor de koninklijke familie? Wat is het nu?:evil:
|
Citaat:
Raar genoeg vinden de meesten zichzelf geen Belg, maar... verwijzen naar het land van hun vaderen... Er zijn dus géén Belgen. (oops: 2 Belgen = een zangroep, 2 Belgen hebben we ook hier: system en Henri) Allee, 4 dus. 8-) |
Strikt genomen betekent 'Belg' zijn:
- Belgisch staatsburger zijn, en dus een Belgische identiteitskaart bezitten en bijgevolg ook onderdaan zijn van de Koning der Belgen. Welke invulling eenieder daar verder aan geeft speelt uiteindelijk geen rol. Wat mijzelf betreft: ik ben op zoek naar een nieuw 'vaderland'. Mijn voorkeur gaat in de eerste plaats uit naar Zwitserland, maar ik weet niet of ik daar wel terecht kán. Het wordt alleszins tijd dat ik mij daaromtrent eens heel goed laat inlichten. |
Citaat:
Het zijn Vlaamsnationalisten die het nodig vinden om met vlaggen te zwaaien, de pas en te onpas, tot op kermiskoersen toe. Ik ken de Brabançonne niet. Ik spreek de 3 landstalen, ik kan ze lezen, maar niet perfect schrijven, verre van. Wat nu ? |
Belg zijn is.... last krijgen van een brandend gevoel in je maag bij het aanhoren van de Brabançonne.:-D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik woon in één van de fijnste landen om in te leven van deze planeet. |
7 Bijlage(n)
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En nu een objectieve visie op 'Belg zijn'! Doe eens je best! :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
3 Bijlage(n)
Citaat:
En wat voor iemand als u ongetwijfeld nog erger moet zijn: "La Belgique nous appartient!", zeggen die Vlaamsnationalisten. En ze vergissen zich daarbij niet eens :twisted: Oei, wat nu? |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is omdat de kroon van België een burgerkroon is, Albert is koning bij gratie van het volk. Dit in tegenstelling tot andere koningen die koning zijn bij gratie van god. Same shit, different name. WEG MET DE KONING! |
Citaat:
Als dat om God weet welke reden niet zou kunnen: Schotland, definitely. |
Citaat:
2) 100% akkoord. |
Citaat:
De confederatie der Nederlanden zou mij uiteraard ook wel erg goed uitkomen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be