![]() |
een rode draad door al die moordaanslagen
Een rode draad door al die massamoorden zoals oslo, het zijn allemaal GAMERS en liefhebbers van geweldgames.
In de tweede wereldoorlog was het percentage soldaten dat op de vijand schoot om te doden rond de 2%. heden ten dage is dat percentage opgetrokken naar rond de 80%. dit dankzij gevechtsimulators (Gamen op een levensgroot scherm), misschien eens iets om over na te denken? Ik zal hiermee waarschijnlijk op heel wat tenen trappen;-). |
Citaat:
en hoe zijn dan die 2 miljoen doden (militairen) gevallen, allemaal door die 2% neergeschoten of waren 98% daarvan gewonden die daaraan later bezweken omdat ze 'per ongeluk' toch iets te dicht bij vitale organen hadden geschoten? |
daar is ooit een docu op canvas over geweest.
|
Citaat:
|
Citaat:
dit is enkel de rode draad tussen de westerse terroristen, niet de islam terreuracties. |
Ik heb jaren FPSs gespeeld (first person shooter), samen met tientallen/honderden miljoenen over heel de wereld, en de laatste 10 jaar zijn er misschien 10-20 daarvan op een killingspree gegaan op een school of andere jongerengebeurtenis.
Dus de kans dat die mensen nog iets anders scheelde dan het spelen van die spellekes, lijkt mij waarschijnlijker. Hoogstens 1 per miljoen van die spelers dus, zet het ook echt om in daden. Dat lijkt mij statistisch zo irrelevant, dat er daar dus geen causaal verband kan worden gelegd. Er zijn genoeg overeenkomsten tussen die types, met een hogere frequentie dan 0.0001%, dus zoek het eerder daar he mannen. |
Nog even een extra opmerking: volgens mij is de grotere rode draad, dat al die labiele jongeren of niet zo jongeren, blijkbaar zo gemakkelijk aan volautomatische wapens geraken. (edit: of aan wapens tout court)
Dat en alleen dat zie ik als verantwoordelijk, niet welke spellekes ze in hunne vrijen tijd speelden. |
Een feit is wel - en daar kun je je eigen mening toetsen - is dat de VS military met name recruteert onder en met gamers als specifieke doelgroep.
|
Citaat:
Niet alleen het leger van de VS overigens, maar ook de militaire apparaten van andere landen, en niet te vergeten de geheime diensten overal ter wereld. |
Citaat:
Er zijn inderdaad meerdere studies naar gedaan en het percentage militairen dat echt mikte om te doden lag bij mijn weten ergens tussen 4 en 8 percent. Interessant om weten is ook dat de (ruime) meerderheid van de militairen sneuvelden door scherven van allerlei oorsprong. Artilleriegranaten, lucht- en tankafweergeschut, mortiervuur, (hand)granaten, etc. Dodelijke schotwonden kwamen een stuk minder voor dan je zou denken. |
Citaat:
alle dode soldaten tijdens wo2 |
Ik wil ook een levensgroot scherm om op te schieten!:lol:
|
Citaat:
|
Als je naar extreem links, rechts, christen, moslim,... leund wil dat al zeggen dat je erg beïnvloedbaar bent, iemand dat Kritisch van geest is prikt al die idialistische ideën zo door. Hij zal van zichzelf wel gedacht hebben dat zijn beeld het juiste was, niet bepaald gezond van geest.
En iemand dat al een jaar bezig is om zoiets te plannen geraakt heus wel aan het nodige materiaal om het uit te voeren. Maar wat geeft hem de klik om zelf tot dat afmaken over te gaan. Voor het game tijdperk werden er door extremisten bommen gelegd wat veel afstandelijker dus makkelijker is om te doen, of er werd binnen gevallen in een politie of leger kazerne (een duidelijk beeld van de vijand). ik heb wat op youtube aan het rondkijken geweest maar vind de docu niet terug:(. Het ging er over dat de hersenen door te gamen(en dan zeker first person shooter games) een bepaald leerproces doormaken. De rode draad is er, en kan toch niet ontkend worden. 50 jaar geleden had een heel groot deel van de bevolking een wapen in huis, waren er toen van die gruwelijke gebeurtenissen? |
Alsof Plants vs Zombies defence zo'n killing spree kan oproepen.
Met 7 miljard mensen om uit te kiezen vind je altijd wel een labiel element om de geestesziekte op "iets" te kunnen steken, zodanig het "de arme geesteszieke" eigenlijk niet de schuld heeft. |
Citaat:
Die man speelde geen games maar schreef zijn boek : Citaat:
|
Die man is grondig gestoord .
|
Citaat:
De meest "succesvolle" aanslag in jaren, in Europa. Waar hele terreurnetwerken plannen maken en zelfmoordenaars inzetten en met moeite slagen, doet die man het blijkbaar op zijn eentje. |
De man had zich grondig en serieus voorbereid. En was ertoe bereid een hoop slachtoffers te maken.
Het zijn juist de ' gekken ' die zoiets niet kunnen vewezenlijken. Ooit iemand die de bende van Nijvel opgespoord heeft? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be