Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Burgerinitiatief (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158311)

HOUZEE ! 24 juli 2011 11:33

Burgerinitiatief

Bij deze een voorstel...

Vaak vraagt men als burger zich af wat men nog kan doen om een beetje greep te hebben op de politieke gang van zaken in dit land.

Verkiezingen vinden maar eens plaats in de zoveel jaar en de uitslag ervan is weinig relevant, daar men staatsmanschap hoger inschat dan de wil van de kiezer.

Betogen, petities, ... dat heeft allemaal geen zin he.

Maar moesten de knappe koppen van dit forum ( niet ik, dat geef ik grift toe ;-) ) nu eens hun verstand bijeenleggen en een soort beknopte 'intentieverklaring' schrijven en online plaatsen ... een manifest zo men wil waarin enkele essentiële zaken aan bod komen, zoals bescherming van de Vlaamse Brusselaars, geen uitbreiding van Brussel, enz...

En we vragen/ met aandrang/ vervolgens ALLE partijen, vakbonden die verklaring te ondertekenen, .... online geplaatst zodat ze voor iedereen te raadplegen valt...

Zou dat geen nieuw idee zijn. Of is dat oude koek?

EddyBal 24 juli 2011 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 5583701)
Bij deze een voorstel...

Vaak vraagt men als burger zich af wat men nog kan doen om een beetje greep te hebben op de politieke gang van zaken in dit land.

Verkiezingen vinden maar eens plaats in de zoveel jaar en de uitslag ervan is weinig relevant, daar men staatsmanschap hoger inschat dan de wil van de kiezer.

Maar moesten de knappe koppen van dit forum ( niet ik, dat geef ik grift toe ;-) ) nu eens hun verstand bijeenleggen en een soort beknopte 'intentieverklaring' schrijven en online plaatsen ... een manifest zo men wil waarin enkele essentiële zaken aan bod komen, zoals bescherming van de Vlaamse Brusselaars, geen uitbreiding van Brussel, enz...

En we vragen/ met aandrang/ vervolgens ALLE partijen, vakbonden die verklaring te ondertekenen, .... online geplaatst zodat ze voor iedereen te raadplegen valt...

Teveel verschillende meningen op dit forum. Daar kan nooit iets uit voortkomen dat algemeen aanvaardbaar is, of het zal een heel kort zinnetje zijn. :lol:

Henri1 24 juli 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5583739)
Teveel verschillende meningen op dit forum. Daar kan nooit iets uit voortkomen dat algemeen aanvaardbaar is, of het zal een heel kort zinnetje zijn. :lol:

Teveel verschillende Vlaamse meningen ?

me gusta 24 juli 2011 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5583743)
Teveel verschillende Vlaamse meningen ?

Hoeveel walen zie jij hier op dit forum?

juist ja.

Henri1 24 juli 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door me gusta (Bericht 5583748)
Hoeveel walen zie jij hier op dit forum?

juist ja.

Oké, "echte" vlamingen-meningen dan ?

Beter zo ?

Kawadude 24 juli 2011 11:53

Citaat:

Bij deze een voorstel...

Tja, de Octopusnota van de Vlaamse regering is ook door CD&V, SPa en O-VLD getekend en wat trekken die zich daar nu van aan?

EddyBal 24 juli 2011 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 5583775)
Tja, de Octopusnota van de Vlaamse regering is ook door CD&V, SPa en O-VLD getekend en wat trekken die zich daar nu van aan?

Duidelijk geen lap! :evil:

Oberon 24 juli 2011 11:57

Welke politicus houdt rekening met dit forum ?

EddyBal 24 juli 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5583763)
Oké, "echte" vlamingen-meningen dan ?

Beter zo ?

Neen. Je eerste vraagstelling was correct, maar een beetje onnozel he. Natuurlijk gaat het over Vlaamse meningen. Een mening van een Vlaamse Beolgicist is ook een mening he. De vraag was dat IEDEREEN dat zou kunnen tekenen. Zulk een tekst is onmogelijk wegens teveel verschillende meningen.

EddyBal 24 juli 2011 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oberon (Bericht 5583786)
Welke politicus houdt rekening met dit forum ?

Je vergeet even dat hier leden én bestuursleden zitten van ten minste de NVA. Onrechtstreeks is er aan de top voeling met dit forum.

ViveLaBelgique 24 juli 2011 12:01

Citaat:

Bij deze een voorstel...

1 tip.

Spreek nooit over Brussel of blijf er uitermate vaag over. Anders ga je enkel individuele standpunten kunnen aanhoren en ga je nooit tot een gezamenlijk manifest kunnen komen.

Henri1 24 juli 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5583793)
Je vergeet even dat hier leden én bestuursleden zitten van ten minste de NVA. Onrechtstreeks is er aan de top voeling met dit forum.

N-VA heeft geblunderd.
Wellicht teveel rekening gehouden wat hier allemaal gelald is ?

EddyBal 24 juli 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5583806)
1 tip.

Spreek nooit over Brussel of blijf er uitermate vaag over. Anders ga je enkel individuele standpunten kunnen aanhoren en ga je nooit tot een gezamenlijk manifest kunnen komen.

Spreek NERGENS over, want over NIETS is er één mening. 8-)

EddyBal 24 juli 2011 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5583809)
N-VA heeft geblunderd.
Wellicht teveel rekening gehouden wat hier allemaal gelald is ?

Euhh? Hoe past dit in de discussie? Leg eens uit?

Ah, je hebt wat bijgevoegd :lol:

Neen, tot hiertoe heeft de NVA maar één keer geblunderd, en dat was door NIET te doen wat dit forum eensgezind wou: de hoogdringendheid van hun BHV voorstel afblazen...

Voor de rest: op het juiste spoor. 8-)

En eh, maak daar nu niet teveel van he. Ik zei dat wat hier leeft tot aan de top geraakt, niet dat ze daar hun beslissingen op baseren he.

ViveLaBelgique 24 juli 2011 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude (Bericht 5583775)

Probeer deze partijen al eens zo ver te krijgen dat ze hun hernieuwd engagement over deze "nota" gezamenlijk ondertekenen en communiceren.

Je zal zien, het zal uiterst moeilijk zijn om hen zo ver te krijgen.

Henri1 24 juli 2011 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5583812)
Euhh? Hoe past dit in de discussie? Leg eens uit?

Iemand zei dat hier ook N-VA leden en bestuursleden kwamen.
Ik zei dat N-VA er nu wellicht uitligt omdat ze teveel rekening hielden met wat hier verkondigd wordt.

EddyBal 24 juli 2011 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5583819)
Iemand zei dat hier ook N-VA leden en bestuursleden kwamen.
Ik zei dat N-VA er nu wellicht uitligt omdat ze teveel rekening hielden met wat hier verkondigd wordt.

zie boven ;)

ViveLaBelgique 24 juli 2011 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5583811)
Spreek NERGENS over, want over NIETS is er één mening. 8-)

Over NIETS zijn er verschillende meningen. Je hebt voorbeeld nihilisten, aanhangers van de chaos-theorie en dan heb je nog andere meningen over NIETS.

EddyBal 24 juli 2011 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5583815)
Probeer deze partijen al eens zo ver te krijgen dat ze hun hernieuwd engagement over deze "nota" gezamenlijk ondertekenen en communiceren.

Je zal zien, het zal uiterst moeilijk zijn om hen zo ver te krijgen.

In de Vlaamse regering: CD&V + NVA + SPa => onmiddellijk of er wordt ene vervangen door een andere. Het maakt namelijk deel uit van het huidige Vlaamse regeringsakkoord. 8-)

EddyBal 24 juli 2011 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5583829)
Over NIETS zijn er verschillende meningen. Je hebt voorbeeld nihilisten, aanhangers van de chaos-theorie en dan heb je nog andere meningen over NIETS.

Typisch BUB antwoord. :roll:

de NIETS partij. 8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be