![]() |
Kopstaartbotsing
5,5 tonner rijdt in op 2 personenwagens (beelden te scrollen met Vor)
kopstaartbotsing aan 70 kmh uitgevoerd door ADAC. http://www.bgland24.de/auto-verkehr/...a&firstslide=1 Citaat:
|
ZUCHT!
Dit is toch algemene kennis neen? Net zoals dat je een 5,5 - 10 of meer tonner ook de pas niet afsnijd om nog even snel als een "echte" man of vrouw uw afrit te nemen en zeker niet op uw rem gaat staan vlak voor hem?! Maar ja het zal wel de cowboy van een vrachtwagen chauffeur zijn schuld zijn zeker, de automobilist is toch altijd alleen maar een slachtoffer ongeacht de omstandigheden, de vrachtwagen bestuurder is per definitie in fout toch?! |
Een "oplossing" voor niet-oplettende (soms vermoeide) truckers zou een degelijk ´noodremassistent-systeem´ zijn, wat al een tijdje uitgetest werd op personenwagens (ook verkocht) ; het systeem van Volvo zou een redelijke basis zijn had ik onlangs gelezen. Maar er is nog veel werk aan.
Hier enkele testlinks: http://www.autobild.de/artikel/adac-...n-1738340.html Moesten ze dit binnenkort verplichten in nieuwe vrachtwagens kan de toekomst er veiliger uitzien bij plotse verkeersopstoppingen op de snelweg. http://en.wikipedia.org/wiki/Precrash_system In elk geval is de planning voor die verplichting een feit: Citaat:
En afstandshandhaving al helemaal niet denk ik (ervaart men in de spiegel als men plots op Be-snelwegen rijdt). Als men maar niet te snel rijdt lijkt in Be het motto... Zelfs geen boetecatalogus op veiligheidsafstand in stappen naargelang snelheid, vooral op de snelweg, of men nu op 1 m bumperkleeft of 10 of 20 meter aanhoudt bij 120 kmh all the same... niets... |
Citaat:
|
Citaat:
Het is symbolisch om aan te tonene wat de gevolgen zijn van een aanrijding maar precies alsof we dat allemaal maar liefst vergeten of ons geeen zak meer van aantrekken. |
Citaat:
|
Citaat:
ik ga niet verdedigen dat je geen goeie remsystemen moet voorzien op vrachtwagens, ik leg gewoon uit dat zo'n ongevallen wel uitzonderlijk zijn. Als je die ongevallen wil vermijden moet je twee dingen doen 1° nieuwe autostrade voor de vrachtwagens, zodat het verkeer zich niet mengt 2° of auto's zo zwaar maken als vrachtwagens zodat de massa beter die energie van die vrachtwagen absorbeert. |
Citaat:
Veiligheidsafstand is algemeen bekend als 2e hoofdongevaloorzaak op autosnelwegen. Bij een kopstaartbotsing met zwaar verkeer > 3,5 T is het 3 maal dodelijker per ongeval als een normaal kopstaartongeval. En dat bij snelheden meestal ver onder de snelheidslimiet (camions zijn begrensd). En waarom doe je nog niet eens de moeite die links te bekijken ? :? Daar staat hoeveel doden en gewonden er jaarlijks vallen ENKEL door kopstaartbotsingen met "camion-betrokkenheid" in Duitsland. Lkw = Lastkraftwagen. Citaat:
Dus 1,4 % aandeel doden enkel door kopstaartbotsing met camion. En onder die 4500 gewonden zullen er zeker veel bij zijn met levenslang rolstoel. En dat in een vd verkeersveiligste landen van Europa waar wel handhaving is op veiligheidsafstand. Integendeel tot Be. De onnozele 70 kmh in de Kennedytunnel is er ook pas gekomen door zo´n kopstaartongeval. Nooit van gehoord ? Het gebeurt nochtans regelmatig in Be dat een trucker op een opstoppingsstaart knalt. googlen op kopstaartongeval moet voldoende zijn. |
vervolg, (jouw huiswerk :-))
Linkje Kennedytunnel Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat was een automobilist, die dat ging wachten achter een stilstaande camion in die tunnel. En pas op, daar staan flitsers. |
Citaat:
Zonder te kijken van rijvak veranderen , pinkers waren ook in optie trouwens. Ah en naar t schijnt moogt ge ook niet inhalen in de regen, iets waar ze ook vierkant hun kloten aan vegen... En ja spijtig genoeg zijn er nog steeds die met ne laptop open op hun dashboard rijden, of die ondertussen een boekske zitten te lezen. Allemaal al gezien, allemaal al meegemaakt, en die witte strepen diennen niet om op te rijden, maar tussen te rijden. |
Citaat:
|
Los van dit alles, stel ik me nog steeds de vraag waarom er zoveel vrachtverkeer bijgekomen is.
Ik weet nog dat ik als jonge knaap speelde op de braakliggende gronden waar nu de Antwerpse ring loopt. Er was uiteraard absoluut zoveel verkeer niet en toch leed niemand honger en werden we voorzien van alle materialen. Waarom dan nu, 40 jaar later, zo veel verkeer ? |
Citaat:
En gewoon veel meer consumergoods die circuleren, ... 40 jaar geleden wat had je dan, ... nen transistorradio en ne zwart wit tv... Er waren nog veel schoenmakers en kleermakers, ... Nu hebt ge hoeveel t shirtjes in uw kast liggen ? Hoeveel paar schoenen staan, ? En wat voor verschillende dingen eet je elke dag ? |
Dit moest allang als verplichting opgenomen zijn in de wegcode ..
http://www.youtube.com/watch?v=vcMzs36g91s |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be