![]() |
gedwongen adopties australie
Ze zijn er weer sterk bezig geweest.
http://nos.nl/artikel/259174-excuses...naal+Nieuws%29 Ik vraag me hoegenaamd af waarom er hier nog mensen zijn die het instituut kerk KUNNEN of WILLEN verdedigen ? Want iets zegt me dat soortgelijke praktijken gewoon ergens anders ook schering en inslag zullen zijn (Z-Amerika, Afrika, Azie...). Plekken waar men nog niet mondig genoeg is en schrik van de kerk heeft. |
Ik wacht op Paulus.
|
Geloof in iets dat geen bewijs vergt is per definitie waanzin omdat het de rede uitschakelt.
|
Ik neem aan dat in die tijd de "gelovigen" meenden dat het in het belang van die kinderen was om hen van hun ouders weg te trekken en ze op te voeden tot goede christenen. Liever dat dan een leven in zonde en heidendom met eeuwigdurende vlammen als gevolg.
Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen dat we van die mentale druk verlost zijn en die zever hebben doorprikt. Brengen ze nu natuurlijk nog zo'n systeem binnen waarbij we zelfs geen commentaar meer mogen geven. Dus waarom menen jullie wèl commentaar te mogen geven op die christelijke kerk? zijn jullie dan geen fascisten, neo nazi's, xenofoben en extreem rechtse terroristen? O nee, op de katholieke kerk m�*g je kritiek hebben. |
Als ik me niet vergis gebeurde dit hier ook hoor.
Er is dacht ik ooit een 10 tal jaar geleden een uitzending geweest op Panorama over moeders die gedwongen werden hun kinderen af te staan ter adoptie. Dit gebeurde via kloosters. Lees: babys die verkocht werden aan rijke stinkerds omdat ze zelf geen kinderen konden krijgen. Dat waren meestal ongehuwde vrouwen/ tieners die een tijd lang opgenomen werden in een kooster, omdat hun familie de "schande" op die manier wilde verbergen. Nadien deden ze nog eens hun best om die vrouwen te overhalen ook non te worden. En uit schrik, verstoten te worden door hun familie, deden ze het nog eens ook. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit had niet mogen gebeuren, maar het is gebeurd. Het dient afgekeurd te worden, maar om daar de huidige Australische katholieken die daar niks mee te maken hebben, op te zadelen, is ook verkeerd. In de Engelstalige berichtgeving wordt ook vermeld dat de Australische katholieke ziekenhuizen hun excuses aanbieden, dus er lijkt hier ook nog een vertalingsfout te zijn. (http://www.foxnews.com/world/2011/07...ced-adoptions/) |
Citaat:
|
Citaat:
Als een bedrijf zoiets zou doen was het falliet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Goed, dan is het aan jou om te bewijzen dat gelovigen niet weten wat ze doen en dingen denken die niet waar zijn. Probeer maar, ik wil je wel zien spartelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be