![]() |
Brigitte Bardot veroordeeld voor aanzetten tot rassenhaat
Brigitte Bardot (69), het vroegere sekssymbool van de Franse cinema, is in Parijs veroordeeld tot een boete van 5.000 euro voor woordgebruik dat aanzet tot rassenhaat in haar in 2003 verschenen boek "Un cri dans le silence". Verschillende mensenrechtenorganisaties hadden de volgende passage als vijandig voor moslims en als racistisch omschreven en klacht ingediend: "On n´a plus le droit d´être scandalisé quand des clandestins ou des gueux profanent et prennent d´assaut nos églises pour les transformer en porcheries humaines, chiant derrière l´autel, pissant contre les colonnes, étalant leurs odeurs nauséabondes sous les voûtes sacrées des choeurs" ("We mogen al niet meer geërgerd zijn als illegalen of armoedzaaiers onze kerken bezetten en ontheiligen om ze te om te bouwen tot menselijke varkensstallen, al schijtend achter het altaar, al pissend tegen de pilaren, hun misselijkmakende geuren verspreidend onder de gewijde koorgewelven", nvdr). Bardots uitgever, les éditions du Rocher, moet eveneens 5.000 euro ophoesten, alsook een solidariteitsbijdrage betalen als schadeloosstelling. (LVR, belga) |
Huh?! Je schrijft toch in je eigen boek wat je wil? Die veroordeling is schandalig!
|
Citaat:
dat kon adolf 65 jaar geleden net zo gezegd hebben |
Citaat:
|
[size=6]*KNIP*
Hou het redelijk !! Rhyno[/size] |
Citaat:
|
Bardot is al lang bevriend met Le Pen, dat zegt wel genoeg :twisted:
|
Citaat:
|
Tiens, sinds wanneer vormen "de moslims" een "ras" ?
Het is inderdaad pittige literatuur en ik weet het zelf niet echt te smaken. Je kan zo'n aanklacht ook op een andere manier schrijven. MAAR: vrijheid van meningsuiting en artistieke vrijheid (a fortiori) zijn onaantastbaar. Een samenleving die dit niet erkent is geen vrije en democratische samenleving. Zo simpel is dat. |
*KNIP*
Geen gescheld Peter Johan |
Citaat:
adan zeg ik vanaf nu dat je een met AIDS besmette homo bent, ook al is dat hoogstwaarschijnlijk niet zo maar als dat mijn mening is, mag ik die in de krant schrijven voor jou? |
ik heb me altijd al afgevraagd waar die hongerstakende afgewezen asielzoekers hun behoeften doen als ze gebruik maken van het kerkasiel.
|
Citaat:
|
De straten liggen vol met van die grote groene keutels , heb altijd al gedacht dat niet van dieren kon komen, beetje poep kuisen zonder
papier en dan beetje pitta maken voor de sossen :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
[size=6]Ik wil niet moeilijk doen maar waarom staat dat hier in "binnenland" ?
De forumgoden doen zoveel moeite om iedereen zijn zin te geven met netjes ingedeelde katernen en dan heb je deze vervuiling. Zodra het staat waar het hoort wil ik ook misschien wel een reactie kwijt. [/size] |
Brigitte Bardot, Bardot... In mijn jeugd ging ik naar haar films kijken (als niemand mij zag binnengaan!). Et Dieu créa la femme... En toch was er niet méér te zien dan op Tien of te zien! Heerlijke spanning was dat... :lol:
|
*KNIP*
Gelieve niet te schelden Peter Johan |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be