Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Genereert het internet terroristen ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158520)

roger verhiest 29 juli 2011 10:26

Genereert het internet terroristen ?

Volgend artikel van een noors journalist/auteur naar aanleiding van de recente
aanslagen in Noorwegen legt wel degelijk een verband met extreem-rechts en
het "eenzame wolf terrorisme" :

http://www.foreignaffairs.com/articl...unter-jihadism

Met name de laatste paragraaf op blz 2 stelt duidelijk dat de constante stroom van haat-berichten op internetfora (zoals politics.be) labiele geesten
zodanig beroeren dat ze in iedere moslim een potentiële moordenaar en/of verkrachter zien en onder zware druk komen te staan in angst voor een immi!nente burgeroorlog.

Ik doe dan ook een oproep om op te houden met halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen om mensen met andere religies, politieke overtuigingen, huidskleur enz.. permaneeent met een zogenaamd "recht op vrije meningsuiting" als verantwoording op het randje van het wettelijke te belasteren..

Men is lid van de groep die haat en geweld voorstaat of van de zwijgende meerderheid van "anderen" er is geen tussenweg !

Snerror 29 juli 2011 10:32

Wat is permaneeent?

gfpatch 29 juli 2011 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5596290)
Wat is permaneeent?

Iets van bij de kapper ... niet?
Maar dan iets te lang laten trekken :rofl:

gfpatch 29 juli 2011 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5596274)
Men is lid van de groep die haat en geweld voorstaat of van de zwijgende meerderheid van "anderen" er is geen tussenweg !

Het zijn meestal de stille waar je schrik voor moet hebben.

Snerror 29 juli 2011 10:42

Ik doe een oproep om te stoppen met aan te zetten tot haat en geweld onder het mom van 'godsdienstvrijheid'.

eno2 19 augustus 2011 19:49

Citaat:

Genereert het internet terroristen ?
Nee

Ben ik nu ook journalist?

ahuramazda 19 augustus 2011 20:01

Genereren films, muziek, spelletjes, sport, ... terroristen?

Ik denk eerder dat het aan opvoeding ligt, maar ik kan natuurlijk helemaal verkeerd zijn.

Zucht 19 augustus 2011 20:03

Voor internet waren de schuldigen PC spelletjes, fantasy rollenspellen, stripverhalen.... (daarvoor zullen er nog wel andere geweest zijn maar toen was ik nog niet geboren.)

filosoof 19 augustus 2011 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5596316)
Ik doe een oproep om te stoppen met aan te zetten tot haat en geweld onder het mom van 'godsdienstvrijheid'.

Als 'vrije meningsuiting' mag dat dan?

kameleon 19 augustus 2011 20:13

Dankzij internet zijn al veel terroristen gevonden.

artisjok 19 augustus 2011 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda (Bericht 5637924)
Genereren films, muziek, spelletjes, sport, ... terroristen?

Ik denk eerder dat het aan opvoeding ligt, maar ik kan natuurlijk helemaal verkeerd zijn.

Internet is een niet te onderschatten deel van die opvoeding.

smiley 19 augustus 2011 21:08

Hind Fraihi legt het hier goed uit.

http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0

(neo)geopolitiek 20 augustus 2011 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5637946)
Dankzij internet zijn al veel terroristen gevonden.

dankzij het "juiste" gebruik van internet zijn er al veel terroristen gevonden.

Supe®Staaf 20 augustus 2011 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5596274)
Volgend artikel van een noors journalist/auteur naar aanleiding van de recente
aanslagen in Noorwegen legt wel degelijk een verband met extreem-rechts en
het "eenzame wolf terrorisme" :

http://www.foreignaffairs.com/articl...unter-jihadism

Met name de laatste paragraaf op blz 2 stelt duidelijk dat de constante stroom van haat-berichten op internetfora (zoals politics.be) labiele geesten
zodanig beroeren dat ze in iedere moslim een potentiële moordenaar en/of verkrachter zien en onder zware druk komen te staan in angst voor een immi!nente burgeroorlog.

Ik doe dan ook een oproep om op te houden met halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen om mensen met andere religies, politieke overtuigingen, huidskleur enz.. permaneeent met een zogenaamd "recht op vrije meningsuiting" als verantwoording op het randje van het wettelijke te belasteren..

Roger toch.
Kom er direct voor uit dat je niet voor vrije meningsuiting bent, en hét medium dat er zich bij uitstek toe leent, liefst van al zou afschaffen, of sterk aan banden leggen.
Als anderen leugens, halve waarheden en bullshit mogen zeggen, dan mag jij die waarheid, hoe dégoutant ze ook is, ook openlijk neerschrijven.

artisjok 20 augustus 2011 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 5638549)
Roger toch.
Kom er direct voor uit dat je niet voor vrije meningsuiting bent, en hét medium dat er zich bij uitstek toe leent, liefst van al zou afschaffen, of sterk aan banden leggen.
Als anderen leugens, halve waarheden en bullshit mogen zeggen, dan mag jij die waarheid, hoe dégoutant ze ook is, ook openlijk neerschrijven.

Zijn er mensen die, om hun mening vrij te uiten, nood hebben aan halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen?
Hoe komt dat toch?

Supe®Staaf 20 augustus 2011 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5638554)
Zijn er mensen die, om hun mening vrij te uiten, nood hebben aan halve waarheiden, pertinente leugens en overdrijvingen?
Hoe komt dat toch?

Een mening hoeft niet perse waar te zijn.
Wie bepaalt trouwens wat (half) waar is, wat leugen is, wat overdreven is?
De pastoor? De 1e minister? De straathoekwerker?
Niemand heeft de waarheid in pacht.
Daarom net moet elke mening kunnen geuit worden, in konfrontatie met andere.

artisjok 20 augustus 2011 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 5638565)
Een mening hoeft niet perse waar te zijn.
Wie bepaalt trouwens wat (half) waar is, wat leugen is, wat overdreven is?
De pastoor? De 1e minister? De straathoekwerker?
Niemand heeft de waarheid in pacht.
Daarom net moet elke mening kunnen geuit worden, in konfrontatie met andere.

Ik heb het niet over de mening zelf.
Een mening wordt soms onderbouwd met "feiten".
Heeft iemand er nood aan om de feiten te verdraaien, nood aan halve waarheden, pertinente leugens en overdrijvingen om zijn mening te onderbouwen?

Iedere discussie over migratie, iedere draad in I&I; is doorspekt met halve waarheden, pertinente leugens en overdrijvingen over wie er wordt binnengelaten, welke rechten een migrant heeft, wie de migranten naar hier gehaald heeft,...
Hoe komt dat toch?

Supe®Staaf 20 augustus 2011 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5638599)
Ik heb het niet over de mening zelf.
Een mening wordt soms onderbouwd met "feiten".
Heeft iemand er nood aan om de feiten te verdraaien, nood aan halve waarheden, pertinente leugens en overdrijvingen om zijn mening te onderbouwen?

Hou u niet in om met cijfers en bronnen alle leugens te ontmaskeren.
Maar ik waarschuw u: sommige forummers geloven u nog niet als ge 10 bronnnen zwart op wit aanhaalt.
Citaat:

Iedere discussie over migratie, iedere draad in I&I; is doorspekt met halve waarheden, pertinente leugens en overdrijvingen over wie er wordt binnengelaten, welke rechten een migrant heeft, wie de migranten naar hier gehaald heeft,...
Iedere draad?
Kunt ge dat bewijzen?
Cijfers?
Bronnen?

artisjok 20 augustus 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 5638620)
Hou u niet in om met cijfers en bronnen alle leugens te ontmaskeren.

Ik hou me niet in.
Het is aan degene die feiten weergeeft om die feiten aan te tonen.
Citaat:

Maar ik waarschuw u: sommige forummers geloven u nog niet als ge 10 bronnnen zwart op wit aanhaalt.
Ja, dat weet ik.
Je hebt ook forummers die dan bronnen geven die de feiten niet aantonen, of onbetrouwbare bronnen aanhalen, of beginnen te foeteren dat er bronnen gevraagd worden.
Citaat:

Iedere draad?
Dat is toch mijn indruk.
Citaat:

Kunt ge dat bewijzen?
Cijfers?
Bronnen?
Ik zal het checken.

Je antwoord niet op mijn vraag :

Supe®Staaf 20 augustus 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5638678)
Je antwoord niet op mijn vraag :

Zeer zeker.
Jij gaf hierboven al een perfect voorbeeld.
Je beweerde dat alle discussies halve waarheden etc. bevatten, en dat op zichzelf is al twiujfelachtig, want ik vraag me af of je ze allemaal gelezen hebt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be