![]() |
De jaren 80: Het laatste decennium voor de verloedering
De jaren 80: zoals men eerder op het FOK forum schreef:
In Nederland: toen had je nog een kabelbaan in de Beekse Bergen - Waren er nog alleen Nederland 1 en 2 (en geen overbodige kutzenders) - Kon je nog niet met de trein naar Schiphol, en moest je naar Amsterdam Zuid WTC voor een stoptreintje dat het traject aflegde - Had je nog niet zoveel agressie onder de jeugd - Keek je naar Abba en Kim Wilde - Hadden we nog niet de stomme euro - Was je gulden op de markt nog echt een daalder waard - Betaalde je voor benzine 1,15 gulden per liter - Kon je naar films als Star Wars, Back to the Future, Romancing the Stone, The goonies ed. - Waren creditcards en financieringen nog geen gemeengoed en SPAARDE je voor iets, voordat je het kocht In België -Had je nog echt openbaar vervoer met de Buurtspoorwegen, MIVG, MIVA... -Was de Antwerpse Meir nog met de auto bereikbaar. -Kon je Star Wars mannetjes kopen in de Grand Bazar voor 179 BEF. -Had je nog echte dancings zoals de De Avantgarde Jays en de Prestige in a,pen. -Kon je kijken naar Merlina, Star Trek en Miami Vice op de BRT. -Had je nog een echte spelletjesccomputer als de Commodore 64 en telefoneerde je met een oranje RTT kaart in een telefooncel. -Noemde Electrabel nog gewoon EBES... Kortom de stelling is: In de jaren 80 was je gewoon nog mens in een kleurvolle wereld inplaats van de saaie grijze digitale eenheidsworst van de jaren 90 en de 21ste eeuw. |
![]() Typische NMVB autobus uit de jaren 80. |
![]() |
Citaat:
|
In mijn tijd bestonden er nog geen bussen.
Als je naar het dorpje Schiphol moest nam je de trekschuit langs het Hilversums Kanaal en stak je de Haarlemmermeer over per zeilboot. ![]() |
Citaat:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=21456 |
Citaat:
|
Citaat:
De BRT zond destijds wel het onvolprezen 'Tour Of Duty' uit, geloof ik. En natuurlijk ook 'Dallas'... :lol: |
Citaat:
Da was nog eens een serie, en nu geven ze de kampioenen honderd keer :( |
En de doppers moesten dagelijks aanschuiven met hun stempelkaart...
:cheer: :cheer: :cheer: |
Dallasty!
BBC op de kabel, darts! |
Citaat:
Machtige bakken. Hebben het in de regio Mechelen tot 1997 uitgezongen. Over een jaar of 2 eens in dat museumexemplaar van Sprimont gezeten :-o |
Citaat:
Het aanbod van de NMVB was trouwens ook niet veel soeps. Trouwens: NMVB was federaal. Als men die bevoegdheid nooit gedefederaliseerd had, hadden we nooit zulke frequenties als vandaag (minstens '60 op de buiten). In Wallonië mogen ze blij zijn als ze 3 bussen per dag zien. (zo was het hier vroeger ook). De meeste OV-freaks kijken er met gemengde gevoelens op terug. |
CCC, de bende van Nijvel, Paul Vanden Boeynants, de Cepic, Margaret Thatcher en Ronald Reagan. New Beat.
Eén van de ergste decennia in de geschiedenis van de mensheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begrijp nostalgie naar oude series, muziek, etc. Maar heimwee naar openbaar vervoer heb ik nog nooit gezien.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be