Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Stierengevechten beschermd als artistieke discipline (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158589)

eno2 31 juli 2011 19:55

Stierengevechten beschermd als artistieke discipline

Zapatero heeft stierengevechten ondergebracht bij het Ministerie van Cultuur van Spanje.
Zo is het beschermd als erfgoed. Catalonië had stierengevechten verboden. In Canarias zijn er ook geen.

Dierenrechten-activisten zullen sip kijken

http://www.guardian.co.uk/world/2011...tic-discipline

Xenophon 31 juli 2011 21:05

Ik zie het wel graag, zo'n stierengevecht.

Macchiavelli 31 juli 2011 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5601346)

Ik ook. Vooral als de stier zo'n torero met zijn horens helemaal openrijt.

Xenophon 31 juli 2011 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5601355)
Ik ook. Vooral als de stier zo'n torero met zijn horens helemaal openrijt.

Wat heeft de man misdaan misschien dat je hem dat toewenst?

kiko 31 juli 2011 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5601366)
Wat heeft de man misdaan misschien dat je hem dat toewenst?

Wat heeft de stier misdaan dat hij voor het oog van duizenden een langzame, pijnlijke dood moet sterven ?

Xenophon 31 juli 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5601379)
Wat heeft de stier misdaan dat hij voor het oog van duizenden een langzame, pijnlijke dood moet sterven ?

Niets.

Het is gewoon de reden van zijn bestaan. Hij is er speciaal voor gekweekt.

den dinges 31 juli 2011 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5601346)

Ik zou de rollen wel eens willen omkeren : een naakte toreador, zonder picadores om de stier al voor driekwart uit te putten, die men loslaat in een arena waar 5 of 6 stieren in rondlopen...:-)

Xenophon 31 juli 2011 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5601552)
Ik zou de rollen wel eens willen omkeren : een naakte toreador, zonder picadores om de stier al voor driekwart uit te putten, die men loslaat in een arena waar 5 of 6 stieren in rondlopen...:-)

Ja, en om het fair te houden binden we de man zijn handen op de rug en we blinddoeken hem.

eno2 31 juli 2011 23:28

Nog nooit gezien en wil ook niet zien, maar volledig akkoord met het behoud
in plaats van verbod, het is een echte artistieke en dappere discipline traceerbaar tot Kreta van duizenden jaren voor Xus, historisch, hoog-cultureel en spectaculair , maar natuurlijk niet stiervriendelijk. In feite zou ik het als veganist afschuwelijk moeten vinden en streng veroordelen, maar hier bots ik dus op een uitzondering.

SDX 31 juli 2011 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5601564)
in plaats van verbod, het is een echte artistieke en dappere discipline traceerbaar tot Kreta van duizenden jaren voor Xus, historisch, hoog-cultureel en spectaculair , maar natuurlijk niet stiervriendelijk. In feite zou ik het als veganist afschuwelijk moeten vinden en streng veroordelen, maar hier bots ik dus op een uitzondering.

't Is pure marteling, meer niet! :evil:

den dinges 31 juli 2011 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5601562)
Ja, en om het fair te houden binden we de man zijn handen op de rug en we blinddoeken hem.

Nee, nee, zijn handen moeten vrij zijn en hij krijgt zelfs een zakmes ( dat van het VB ) om zich te verdedigen. Eerlijk is eerlijk. :-)

eno2 31 juli 2011 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5601565)
't Is pure marteling, meer niet! :evil:

:lol:

Vooral dat "meer niet" vind ik leuk

den dinges 31 juli 2011 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5601564)

In Kreta deden ze die stieren niet dood. In Portugal houden ze ook stierengevechten, maar daar moet je op je ééntje de arena in, en met een soort metalen krabber die stier een lichte verwondig toebrengen , en dan maken voor dat je je uit de voeten maakt, of hij doorboort je met zijn horens en walst je plat. Dat is dus echt gewoon om te laten zien dat je de moed daartoe hebt, lijkt mij heel wat riskanter dan een uitgeput en gewond beest de genadesteek te geven zoals in Spanje.

eno2 31 juli 2011 23:42

De gemiddelde aardbewoner eet 45 kg vlees per jaar.

Dat is natuurlijk geen marteling voor de dieren...

aangezien hij ze dood in zijn mond stopt.

Dit gaat over honderden miljoenen dieren per jaar.

Maar dan wel tegen stierenvechten want wreed, tegenover een paar duizend speciaal gefokte stieren die de kans krijgen een torero te grazen te nemen
ipv rechtstreeks naar het slachthuis.

eno2 31 juli 2011 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5601580)
In Kreta deden ze die stieren niet dood. In Portugal houden ze ook stierengevechten, maar daar moet je op je ééntje de arena in, en met een soort metalen krabber die stier een lichte verwondig toebrengen , en dan maken voor dat je je uit de voeten maakt, of hij doorboort je met zijn horens en walst je plat. Dat is dus echt gewoon om te laten zien dat je de moed daartoe hebt, lijkt mij heel wat riskanter dan een uitgeput en gewond beest de genadesteek te geven zoals in Spanje.

Je hebt ook de stratenloop in Pamplona natuurlijk

Of ze de stieren niet doodden in Kreta lijkt me onzeker.

Het was in elk geval tauromachie.

SDX 31 juli 2011 23:47

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5601571)
:lol:

Vooral dat "meer niet" vind ik leuk

Tortura no es cultura!

¡ PROU !

Savatage 31 juli 2011 23:50

Toch iets goeds dat Zapatero erdoor krijgt.

den dinges 31 juli 2011 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5601592)
Je hebt ook de stratenloop in Pamplona natuurlijk

Of ze de stieren niet doodden in Kreta lijkt me onzeker.

Het was in elk geval tauromachie.

In Kreta ben ik niet zeker. In Portugal wél : daar doden ze die stieren niet. En daar gaat het mij dus om, je kan perfect stierengevechten houden zonder die beesten te doden. En je kan het zelfs buitengewoon spectaculair maken als je zo een acrobatensprong over hun rug maakt, zoals destijds in Kreta...
Dat daar in Spanje, da's gewoon beesten afbeulen tot ze er bij neer vallen...

den dinges 31 juli 2011 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5601589)
De gemiddelde aardbewoner eet 45 kg vlees per jaar.

Dat is natuurlijk geen marteling voor de dieren...

aangezien hij ze dood in zijn mond stopt.

Dit gaat over honderden miljoenen dieren per jaar.

Maar dan wel tegen stierenvechten want wreed, tegenover een paar duizend speciaal gefokte stieren die de kans krijgen een torero te grazen te nemen
ipv rechtstreeks naar het slachthuis
.

Hier heb je wel één punt...

den dinges 1 augustus 2011 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5601600)
Toch iets goeds dat Zapatero erdoor krijgt.

Zijn het binnenkort geen verkiezingen daar ? De mensen hebben al bijna geen brood meer, als hij nu ook nog hun spelen afpakt, kan hij het wel vergeten...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be