Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Leterme wil een "permanente" job voor zijn partij totaal ineenstuikt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158641)

Karel Martel B 3 augustus 2011 06:37

Leterme wil een "permanente" job voor zijn partij totaal ineenstuikt.

... en dat is dan nog in de Westvlaanders, waar de CVP-stemmers het traagst van begrip zijn.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...itiek-beu.aspx

Citaat:

Yves Leterme heeft het gehad met de nationale politiek. Het boegbeeld van CD&V zou momenteel - in alle discretie - op zoek zijn naar een internationale job.

patrickve 3 augustus 2011 06:52

Wij zijn op zoek naar een kuisvrouw... maar dat mag ook een vent zijn he....

stuyckp 3 augustus 2011 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5605010)
... en dat is dan nog in de Westvlaanders, waar de CVP-stemmers het traagst van begrip zijn.

Die kerel heeft het nu eens vooral aan zichzelf te danken he.
Pak die gek zijn blackberry af.
Trots zijn op een regering van lopende zaken. Triestig!

stropke 3 augustus 2011 08:15

Hij kan goe mee kiekens en geiten optrekken. Misschien een dierenasiel beginnen, op een kinderboerderij of bij Gaja aanmelden.:lol:

graaf de bethune 3 augustus 2011 09:32

Misschien een goed idee voor een programma van Vtm. In navolging van boer zoekt vrouw, een man voor wendy, een man voor phaedra, een vrouw voor Pieter. Een nieuw programma"EEN JOB VOOR YVES". Ze kunnen hem in navolging van Prins Laurent misschien een dotatie geven van 300000€/jaar, zolang hij maar zijnen mond dicht houdt.

Anna List 3 augustus 2011 09:34

iets in de sex-industrie mss ?

freelancer 3 augustus 2011 09:47

Waarschijnlijk is hij de verstandigste Vlaamse politieker van de laatste 10-20 jaar geweest...

Waarschijnlijk ook diegene die de grootste bochten heeft gemaakt... :oops:

De schoofzak 3 augustus 2011 09:48

Nog eens een bijkomend krakske aan een niet-V-partij, bij de volgende verkiezingen.

En intern de tsjeven: wat meer gewicht voor Kris Peeters. En zelfs al zou Van Ackere ooit minister worden, we zullen hem blijven aanspreken met "meneer de gouverneur van West-Vlaanderen die in Brussel woont".

Fieseler 3 augustus 2011 09:50

De rode duivels hebben nodig:
- nen tricolore gast
- beweeglijk
- plooibaar
- ni rap beschaamd
- moet op ne zakdoek bliksemsnel ne bocht van 180° kunnen maken

Anna List 3 augustus 2011 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5605201)
Waarschijnlijk is hij de verstandigste Vlaamse politieker van de laatste 10-20 jaar geweest...

Waarschijnlijk ook diegene die de grootste bochten heeft gemaakt... :oops:

http://www.brusselsjournal.com/node/4771

Citaat:

CD&V. Een andere partij die goed op weg is binnenkort onder de kiesdrempel te duiken, is de CD&V. Wat een kakofonie! Eerst wil de partij «Ja, maar» antwoorden, maar wanneer het duidelijk wordt dat de N-VA het op een «Neen» zal houden, is de chaos compleet. Eerst gingen de kiezen stevig op mekaar, wat Elio di Rupo toeliet te noteren dat de partij geen antwoord had gegeven, en dus ook geen «Neen». Vervolgens werd het dan toch maar een «Neen, tenzij» –waarbij van de N-VA zelfs geen sprake meer was–, wat Elio di Rupo opnieuw toeliet daar na enkele dagen toch opnieuw een «Ja» in te zien. En dat laatste misschien vooral ook omdat Yves Leterme op aangeven van de koning zich ondertussen al met dol enthousiasme op de opmaak van de begroting van 2012 gestort had. De CD&V blijft dus de CD&V: terwijl de rechterhand weigert toe te geven aan de Franstaligen, is de linkerhand al druk in de weer diezelfde Franstaligen op hun wenken te bedienen. En dat in de overtreffende trap en tot in de puntjes.

Want het moet gezegd, als er naar iemand gewezen dient te worden als schuldige voor de vaudeville die ondertussen al meer dan een jaar duurt, dan wel naar Yves Leterme. Natuurlijk zou de PS liever al een jaar geleden een centrum-linkse regering op de been gebracht hebben, als het even kon met Elio di Rupo aan het roer, maar met een lakei als Yves Leterme was het ook al lang goed geweest. Derde keus, waar de PS zich nog altijd goed in kan terugvinden, is de voortzetting van het huidige kwakkelbeleid van de regering–Leterme II½, al was het maar omdat het aan de huidige toestand niets verandert. Vergeet niet: elke week gewonnen is zo'n 200 miljoen euro los in het handje van de Franstaligen dankzij de vele mechanismen die voor solidariteit moeten doorgaan. Wat zou de PS zich dus haasten om met de N-VA over een staatshervorming te onderhandelen, of Wouter Beke van de CD&V, als Yves Leterme van diezelfde CD&V ervoor zorgt dat het geld ondertussen toch maar blijft binnenstromen?Hét probleem van die land is immers niet de onwil van de Franstaligen om het land te hervormen, of de koppigheid van de N-VA om niet te willen toegeven aan de Franstalige eisen, maar wel de rancune van één man – de huidige bewoner van de Wetstraat 16. Rancune tegenover Bart de Wever uiteraard, maar ook Kris Peeters en Wouter Beke. Droomscenario voor hem is onetwijfeld dat hij verder ontslag zou mogen nemen, helemaal tot in 2014, met dan zo'n pandoering voor zijn partij dat Kris Peeters de portefeuille van Vlaams minister-president voorgoed vaarwel kan zeggen, terwijl hijzelf misschien zelfs wel nog een tijdje verder federaal ontslag zal mogen nemen. Dat daarvoor in 2012 een pak CD&V-burgemeesters zullen moeten sneuvelen, en dat hij de welvaart van de bevolking op de grofste manier op het spel zet, zal hem allemaal worst wezen.

freelancer 3 augustus 2011 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5605216)

Een beetje grijs zou in dit journaal wellicht niet misstaan... :-D

Anna List 3 augustus 2011 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5605231)
Een beetje grijs zou in dit journaal wellicht niet misstaan... :-D

verklaar u nader

giserke 3 augustus 2011 10:15

Dit is weer een voorbeeld hoe het er binnen de CD&V aan toe gaat.
Ze weten dat ze weer geblunderd hebben.
De topfiguren zoeken een exit om te ontkomen aan volgende kiesafslachting.
Nog vlug de persoonlijke carrière veiligstellen voordat het huis in elkaar stuikt.
Vanackere willen ze een jobke voor het leven als Gouverneur, leterme een jobke voor de rest van zijn dagen bj Europa.
Net als verafstoot en Sjarel Deklucht.

Normaal hebben ze een spreuk voor dergelijke situatie: De ratten verlaten het schip.

Xenophon 3 augustus 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 5605063)
Die kerel heeft het nu eens vooral aan zichzelf te danken he.
Pak die gek zijn blackberry af.
Trots zijn op een regering van lopende zaken. Triestig!

Wat moet hij anders zeggen, "ik ben trots dat ik de Vlaming uitverkocht heb zodat het Belgiscistisch profitariaat kon blijven duren?"

fonne 3 augustus 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 5605010)

En zo wordt Europa het muizenkerkhof van de Belgische politiek. In feite wilde ik eerst olifantenkerkhof schrijven, maar ik vond de olifanten niet.

Villa Comedia 3 augustus 2011 12:07

Citaat:

Yves Leterme heeft het gehad met de nationale politiek. Het boegbeeld van CD&V zou momenteel - in alle discretie - op zoek zijn naar een internationale blowjob.
Wat DSK kan, kan hij ook.

freelancer 3 augustus 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5605232)
verklaar u nader

Ik vind dat het een heel erg VB gehalte vertoont... :-D

Alles wit of zwart... Geen kleurschakeringen...

Maar ik kan me natuurlijk vergissen... ;-)

Cynara Cardunculus 3 augustus 2011 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5605526)

Natuurlijk vergis je je: VB is geel en zwart, niet wit en zwart!

freelancer 3 augustus 2011 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5605534)
Natuurlijk vergis je je: VB is geel en zwart, niet wit en zwart!

:-D

Anna List 3 augustus 2011 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5605526)

en nu inhoudelijk ... :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be