![]() |
Het Centrum van twee maten en gewichten
Citaat:
NEEENNEEE NEE hoor, dat doet de Yussuf niet hoor. Wat schrijft Joods Actueel hierover? Citaat:
|
The Red Squirrel strikes back ....
en ze krijgen hulp van het CGKR!
Citaat:
Je kan de tekst hier vinden: http://www.gershon-lehrer.be/blog/wp...2011_LRweb.pdf Zoek op "Red Squirrel". Een voorproefje uit de bovenstaande tekst: Citaat:
|
Ge kunt natuurlijk beginnen met de volledige tekst te lezen waar het over ging.
ZWINKRANT JUNI 2011, pagina 10. Een gezonde kritische kijk op de Joden vandaag zou ik zeggen. Maar de overgevoeligheid voor kritiek in die kringen is maar al te goed bekend. Van zodra er ergens in een publicatie het woord Jood staat staan ze al bij het CGKR of de politie om klacht in te dienen. |
Citaat:
|
Citaat:
ik weet zeker dat je het woordje joden vervangt door moslims je een klacht van het centrum aan je been hebt... |
Citaat:
Van mij mogen ze Maghreb-missen verkiezen, ik heb nog steeds geen antwoord of ik BBB missen mag verkiezen, ik vermoed van niet. |
Ik denk dat sinds "vrije meningsuiting" het verspreiden van diverse vooroordelen ivm met uitzicht en kleding van diverse bevolkingsgroepen aanvaardbaar acht we op een sterk hellend vlak zijn terechtgekomen.
Maak de "jodenster" dan terug verplicht en verplicht moslima's een hoofddoek te dragen en moslims een mooie lange moslimbaard en een 3/4 broek met een hemd en desnoods nog een tulband ! Laat inspecteurs de straten teisteren en van iedereen eisen dat hij/zij etnische kentekenen zou dragen ten einde vooroordelen vrije baan te geven ! Misschien gaan de kentekenvrije mensen in plaats van hun mening over "religie = privaat" op te leggen aan de particularisten dan wel ondergronds en zullen zij moeten klagen bij een anti-racisme organisatie om hun recht op ideologieloosheid op te eisen. Aan alle joden, katholieken, protestanten, hindoes en bhoieddisten die verre familie van mij zijn heil ! & een toekomst van vreedzame coëxistentie. |
Gewoon het CGKR afschaffen en die stasi-freaks dat daar werken op straat zetten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Pff, links kan het gewoon niet verkroppen dat mensen ideeen hebben dat niet in het sossen-paradigma past. Zonder mensen als u was er nooit een Breivik. |
Citaat:
los van t feit dat die tekst moet kunnen :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar in hoeverre die nu echt alle Joden vertegenwoordigt? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Wie is "we"? |
Citaat:
Fraaie "vrije" meningsuiting ? |
Uiteraard moet die kritiek op de joden kunnen. (ze is overigens geheel terecht) Maar kritiek op elke geloofsovertuiging, ras, politieke voorkeur en wat staat daar nog allemaal in die absurde anti-racismewet, moet evenzeer kunnen. In dezelfde bewoordingen als in dat Zwinblaadje.
|
Citaat:
Kritiek op levenswijze of overtuiging, dat wel ja, maar op ras? WTF! Overigens, de kritiek die hier geuit wordt lijkt me eerder voort te komen uit een zekere frustratie vanwege de pleger van dit schrijven. Kritiek op Israël die dan wordt gereflecteerd op een aantal joden die in mei op de dijk in Knokke hebben samengetroept als ware de hele diaspora daar aanwezig, die niet uit de weg lijken te willen gaan aangezien ze het uitverkoren volk zijn, en daarbovenop niet schijnen te begrijpen, ja zelfs verwonderd zijn, dat "wij" hen niet mogen. Moet kunnen, zegt u? Ik zal het zo zeggen: Als ik joden aan de klaagmuur zie staan hoofdschudden, heb ik ook zo iets meewarigs, een zeker medelijden omwille van hun onvermogen om mee te gaan met de moderniteit. Verder berokkenen ze me geen last. Ik zie dan ook geen reden om me verder over hen uit te laten. De schrijver van het artikel heeft er duidelijk meer last van. Ik vind het racistisch. |
Citaat:
ik ben dus idd geneigd naar 'moet kunnen' maar ik kan mij vergissen hé, ... waar lees jij het echte racisme ? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als uiterlijke kenmerken de kern uitmaken van je betoog, ipv inhoudelijke argumenten op het geloof, dan vrees ik dat xenofobie dicht om de hoek schuilt. Kom Anna List |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be