Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Knokploegen: buurtbewoners zijn Marokkaanse straatterreur beu (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158843)

Macchiavelli 9 augustus 2011 18:54

Knokploegen: buurtbewoners zijn Marokkaanse straatterreur beu

Citaat:

In het Brabantse Helmond willen bewoners een knokploeg tegen de terreur van Marokkaanse jongeren. ‘Ik laat me niet wegjagen.’

De angst begon toen de moeder met haar dochter van 10 jaar langs een groep van 40 mannen liep. ‘Ze riepen: ‘Meisje, meisje wil je 50 euro verdienen? Moet je me even likken.’ Toen ze er wat van zei, kwam een jongen voor de ramen staan en liet zijn broek zakken. ‘Als je dan de politie belt, gaan ze je pesten. Belletje trekken. Tegen je deur aan plassen. Ze roepen ‘kankerhoer’ tegen je.’

Zand op het trottoir verraadt recente verbouwingen, dus niks geen sloppenbuurt. Toch willen bewoners een knokploeg formeren. Een 37-jarige man, ‘alsjeblieft geen naam’ dreigde ermee in het Eindhovens Dagblad. Aanleiding vormde de maandenlange seksuele intimidatie van zijn dochter van 9 door jongens. ‘En in mei moest zijn zoontje van 3 in de bosjes zijn broek naar beneden doen.’ Uit kwaadheid zou hij hebben geroepen dat hij de volgende keer zijn broer en schoonzus erbij zou halen. ‘Het is wat uit zijn verband gerukt. Maar als het nog een maal gebeurt, gebruik ik geweld. Mijn hele leven heb ik in de binnenstad gewoond en laat met niet wegjagen.’

Het idee van een knokploeg spreekt bewoners wel aan. Een vader van vier kinderen. ‘32 jaar liever geen naam’ praat op straat terwijl zijn hond, type bijter, rustig aan de leiband wacht. 150 tot 200 man kunnen zij samenbrengen ‘Daar komen Molukkers en Antilianen nog bij, want die hebben ook een hekel aan die lui.’

‘Die lui’ dat zijn Marokkanen tussen de 12 en 25 jaar. De kleine jongens worden opgejut door hun grotere broers. Ze dragen Armani en dure sportschoenen maar werken hebben ze niet uitgevonden. ‘Die gasten zijn zo arrogant. Die slingeren opmerkingen naar je hoofd als ‘kut-Hollander’. Bewoners accepteren dat niet langer.’

Overlast bestaat al vijf jaar in de wijk. Er staat een moskee die veel bezoekers trekt en in de Heistraat barst het van Turkse en Marokkaanse winkels. De laatste maanden is de situatie doorgeslagen naar ware terreur. Ouderen durven de straat niet meer op, ziek van woeste blikken van hangjeugd en discriminerende opmerkingen. Een bewoonster heeft dagen ondergedoken gezeten. Ze zei er iets van toen plantjes kapot werden trokken. Daarop maakte een jongen een snijbeweging langs zijn hals. Waarna zij een klacht indiende bij de politie. Daarop kwamen zijn ouders en broer verhaal halen. Haar buurman: ‘Ze is doodsbang, slikt medicijnen en gaat achterom haar woning in. Door de voordeur durft ze niet meer.’

Bij de bewoonster daartegenover werd een paar weken geleden om half elf ‘s avonds tegen een voordeur een vuurwerkbom geplaatst. Ook zij had geklaagd en dit was de represaille. De vrouw doet in een korte groene broek open. Of ze schrok? ‘Wat wil je als je het gevoel hebt dat je halve huis wordt opgeblazen.’ Gelukkig is het een stevige deur. Verder wil ze geen commentaar geven. ‘Ik ben er klaar mee.’ Het huis van de buurman schuin tegenover staat leeg. Hij is inmiddels verhuisd. ‘In elkaar geslagen toen hij ze met een stuk hout wilde verjagen,’ zegt een straatgenoot.

Bij de laatste Tweede Kamerverkiezingen werd de nationalistische PVV de grootste partij van Helmond met 23,4 procent. ‘Dat is echt niet voor niks,’ hoor ik ettelijke malen. Zeventig procent zou als ze de kans zouden krijgen uit de wijk vertrekken, verzekeren bewoners. Alleen is de waarde van de koophuizen de laatste maanden door alle berichtgeving met 20- tot 30.000 euro gezakt.

De vrouw: ‘Als er nu nog een keer wat ernstigs gebeurt dan kun je iets verwachten als in Culemborg.’ Op nieuwsjaarnacht 2010 woedde daar een straatoorlog tussen Molukkers en Marokkanen. ‘De harde kern van PSV wil ook komen helpen. Probleem is: Zij gaan daarna weg. Wij wonen hier.’

http://www.depers.nl/binnenland/5875...k-ik-niet.html
Tja, ik kan die moegetergde mensen geen ongelijk geven. Wanneer de politieke verantwoordelijken het laten afweten en de overheid blijkbaar niet meer in staat is of wil zijn om de eigen belastingbetalende burgers te beschermen, dan regelt men zoiets best onderling.

daiwa 9 augustus 2011 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5617585)
Tja, ik kan die moegetergde mensen geen ongelijk geven. Wanneer de politieke verantwoordelijken het laten afweten en de overheid blijkbaar niet meer in staat is of wil zijn om de eigen belastingbetalende burgers te beschermen, dan regelt men zoiets best onderling.

De oog om oog, tand om tand regel zal inderdaad omdenduur inderdaad nodig zijn om dat tuig van de richel te bestrijden.

Ik heb zelf verleden jaar ondervonden dat je zelf het heft in handen moet nemen als de politie het laat afweten .... met succes.

Dixie 9 augustus 2011 19:15

allemaal fait divers volgens de moslimcollabo's hier...

SDX 9 augustus 2011 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5617612)
De oog om oog, tand om tand regel zal inderdaad omdenduur inderdaad nodig zijn om dat tuig van de richel te bestrijden.

Ik heb zelf verleden jaar ondervonden dat je zelf het heft in handen moet nemen als de politie het laat afweten .... met succes.

:thumbsup:

Als die bange schijtluizerige lafaards alleen voor je staan heb je altijd succes.
Enkel in groep, of anoniem 'n groot bakkes en stoer.

illwill 9 augustus 2011 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5617585)

Dat zal meer en meer gebeuren en moeten gebeuren indien men criminelen hun gang laten gaan.

Alienation 9 augustus 2011 20:25

Ja, een knokploeg is geen slecht idee. Maar iedereen ziet toch van mijlenver dat zoiets gaat escaleren ? Vuisten worden messen, messen worden vuurwapens.

maddox 9 augustus 2011 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5617781)
Ja, een knokploeg is geen slecht idee. Maar iedereen ziet toch van mijlenver dat zoiets gaat escaleren ? Vuisten worden messen, messen worden vuurwapens.

Gewoon vermijden dat er een escalatie kan ontstaan, en direct naar het groffe geschut grijpen.

Alsof er geen mensen zijn die effe een deftig schrootkanon in elkaar kunnen puzzelen.

(of kunnen kopen, hmmm, spudgun, maar dan anders)

Alienation 9 augustus 2011 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5617794)
Gewoon vermijden dat er een escalatie kan ontstaan, en direct naar het groffe geschut grijpen.

Alsof er geen mensen zijn die effe een deftig schrootkanon in elkaar kunnen puzzelen.

(of kunnen kopen, hmmm, spudgun, maar dan anders)

Zun kunnen dat ook he maddox, the point.

Mahalingam 9 augustus 2011 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5617781)

Vuurwapens zorgen voor daadwerkelijke gelijkheid tussen zwakken en sterken.
Dan kan een oud zwak mannetje opeens levensgevaarlijk worden als die aangevallen wordt door 5 jeugdigen.

Alienation 9 augustus 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam (Bericht 5618134)
Vuurwapens zorgen voor daadwerkelijke gelijkheid tussen zwakken en sterken.
Dan kan een oud zwak mannetje opeens levensgevaarlijk worden als die aangevallen wordt door 5 jeugdigen.

En de kogel kan verdwalen in uw kind haar kop terwijl het braaf binnen aan het spelen is met haar poppekes.

Xenophon 9 augustus 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5618214)
En de kogel kan verdwalen in uw kind haar kop terwijl het braaf binnen aan het spelen is met haar poppekes.

Ja, of een vrachtwagen die door de muur komt en de klein zo plat drukt als een Suzywafel.

Het leven is gevaarlijk.

Alienation 9 augustus 2011 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5618321)
Ja, of een vrachtwagen die door de muur komt en de klein zo plat drukt als een Suzywafel.

Het leven is gevaarlijk.

Wat ik wil zeggen, als onze gemeenschap met wapens gaat lopen, gaan er kogels verdwalen.
Ge kunt dat beter een getrainede mensen overlaten, de para's bv.

Demper 9 augustus 2011 23:16

Keihard aanpakken dat gespuis.
Hoe harder hoe beter.
Verplichte terugkeer naar de heimat.

Demper 9 augustus 2011 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5618455)
Wat ik wil zeggen, als onze gemeenschap met wapens gaat lopen, gaan er kogels verdwalen.

De gangsters gaan het aan u niet komen vragen of ze een schietwapen mogen kopen.

lantjes 9 augustus 2011 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5618455)

wie zegt dat wij geen "getrainde" mensen kunnen zijn? ;-)

maddox 9 augustus 2011 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5617803)
Zun kunnen dat ook he maddox, the point.

Denk je dat? Met genoeg schroot schieten vanaf in't begin, probleem is dan puree, en kan niet meer reageren, ergo, ook geen escalatie meer.

Zapatista 9 augustus 2011 23:41

Dit is een fenomeen dat men in België nooit zal tegenkomen.

Alienation 9 augustus 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 5618484)
wie zegt dat wij geen "getrainde" mensen kunnen zijn? ;-)

Wij zijn enkelingen als het om vuurwapens gaat ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5618489)
Denk je dat? Met genoeg schroot schieten vanaf in't begin, probleem is dan puree, en kan niet meer reageren, ergo, ook geen escalatie meer.

De politie zou toch al kunnen beginnen met rubberen kogels he...
Ah gij gooit ne steen naar mij? Hier ne rubberen kogel in uwen buik.
Vanaf de tegenpartij met scherp begint te lopen, kunt ge het leger of SIT inschakelen.

Alienation 9 augustus 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 5618514)
Dit is een fenomeen dat men in België nooit zal tegenkomen.

Neeje Van Temsche zijn we al vergeten.

Zapatista 9 augustus 2011 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5618517)
Neeje Van Temsche zijn we al vergeten.

U heeft gelijk, Van Temsche was een knokploeg.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be