Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   ouderdom niet afhankelijk van de levensstijl (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158856)

the_dude 10 augustus 2011 11:19

ouderdom niet afhankelijk van de levensstijl

volgens een artikel in de morgen (gisteren, eergisteren?) weegt uw levenstijl niet relevant door in de berekening van mogelijke ouderdom. Maw het speelt geen rol wat u gebruikt doorheen uw leven, uw genen bepalen voornamelijk hoe oud je zult worden.

Kunnen we eindelijk ophouden met die psychoses rond gezond bewegen, omega3 en andere actimelletjes?

morte-vivante 10 augustus 2011 11:21

ah, het grote nature vs nurture debat

beweren ze nu weeral dat het pleit beslecht is ten voordele van deze of gene?

het blijft grappig

Steve_M 10 augustus 2011 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5619142)
volgens een artikel in de morgen (gisteren, eergisteren?) weegt uw levenstijl niet relevant door in de berekening van mogelijke ouderdom. Maw het speelt geen rol wat u gebruikt doorheen uw leven, uw genen bepalen voornamelijk hoe oud je zult worden.

Kunnen we eindelijk ophouden met die psychoses rond gezond bewegen, omega3 en andere actimelletjes?

Linkje, want ik vind het niet meteen?

giserke 10 augustus 2011 11:33

Denk toch dat mannen gelijk Dronkoers geen lang leven beschoren hebben. :-)

the_dude 10 augustus 2011 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5619165)
Linkje, want ik vind het niet meteen?

http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wet...-schenkt.dhtml

maar dat is een ouder; het was ene van een onderzoek bij een specifieke groep joden die in de jaren 70 meegedaan hadden aan een welzijnonderzoek en waar de afgelopen jaren gekeken werd hoe oud ze geworden zijn. En hun leeftijd stond los van hoe ze geleefd hadden, zo zegt het onderzoek ;)

'k heb hem : http://www.scientias.nl/het-geheim-v...ntrafeld/44042
;)

Herr Flick 10 augustus 2011 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5619172)
Denk toch dat mannen gelijk Dronkoers geen lang leven beschoren hebben. :-)

Zo nen health freak die tijdens zijn nachtelijke joggingsessie overeden wordt ook niet...

Dat is allemaal erg relatief, ge kunt straks uitglijden over een natte vloer en uw nek breken, als je pecht hebt, kan je dan heel oud worden maar wel de rest van uw leven in een vegetatieve staat doorbrengen...

Het lot hebt ge niet in de hand, dus al die berekingnen over leeftijd en ouderdom, dikke stierestront.

Zapatista 10 augustus 2011 11:58

Het geheim ligt inderdaad niet ver van de genen, maar het is ook waar dat dit sterk beïnvloed kan worden door externe factoren. Externe factoren kunnen tot 10 jaar verschil uitmaken, meer of minder.

morte-vivante 10 augustus 2011 13:13

en/en dus, en niet of/of

zoals steeds

Scherven A. Mok 10 augustus 2011 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 5619144)
ah, het grote nature vs nurture debat

beweren ze nu weeral dat het pleit beslecht is ten voordele van deze of gene?

het blijft grappig

²

en het blijft veralgemenen ook

Scherven A. Mok 10 augustus 2011 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5619219)
Zo nen health freak die tijdens zijn nachtelijke joggingsessie overeden wordt ook niet...

Dat is allemaal erg relatief, ge kunt straks uitglijden over een natte vloer en uw nek breken, als je pecht hebt, kan je dan heel oud worden maar wel de rest van uw leven in een vegetatieve staat doorbrengen...

Het lot hebt ge niet in de hand, dus al die berekingnen over leeftijd en ouderdom, dikke stierestront.

Ik fietste vorige week rond een uur of half drie 's nachts van't werk naar huis en kwam een jogger tegen :-D Nu ik jog ook wel maar als ik 's nachts kan slapen profiteer ik daar toch wel van.

Zapatista 10 augustus 2011 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 5619368)
en/en dus, en niet of/of

zoals steeds

We kunnen alleen maar hypothetisch aannemen wat het meest recente onderzoek ons verteld.

morte-vivante 10 augustus 2011 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 5619582)
We kunnen alleen maar hypothetisch aannemen wat het meest recente onderzoek ons verteld.

neen, de juiste manier zou zijn om eens een synthese te maken van alle onderzoeken, ipv het nieuwste onderzoek met veel bombardie aan te kondigen als waarheid

ach, gazetten en wetenschap, dat vloekt met elkaar

Zapatista 11 augustus 2011 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 5620499)
neen, de juiste manier zou zijn om eens een synthese te maken van alle onderzoeken, ipv het nieuwste onderzoek met veel bombardie aan te kondigen als waarheid

ach, gazetten en wetenschap, dat vloekt met elkaar

Wetenschappelijke onderzoeken zoek ik dan ook niet in een gazet.

morte-vivante 11 augustus 2011 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 5620901)
Wetenschappelijke onderzoeken zoek ik dan ook niet in een gazet.

het was dan ook geen kritiek op u, maar op de algemene gang van zaken op een forum als de dees.

Rudy 11 augustus 2011 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 5619142)

"niet relevant" in welke zin ? Ik denk niet dat het artikel wou aantonen dat een gezonde levensstijl (voeding, lichaamsbeweging ...) onbelangrijk is.

Stormbeest 11 augustus 2011 08:57

Als ik lees over mensen die heel oud geworden zijn, valt me op dat het bijna nooit van die gezondheidsfreaks waren, zoals er tegenwoordig zoveel zijn...

Karma 11 augustus 2011 09:04

Als iemand bijvoorbeeld genetisch een zwakke lever heeft zal die persoon gegarandeert levercirose krijgen als hij overmatig drinkt. Drinkt hij/zij echter niet dan zal die persoon waarschijnlijk nooit cirose krijgen en heeft die veel kans om oud te worden.

Iemand die genetisch gezien heel zwakke longen heeft en die rookt die weet tevens het resultaat. Rookt die echter niet dan is de kans immens veel groter dat die persoon geen longkanker zal krijgen.

Het is een beetje als oversteken over op zebrapad of niet op zebrapad. De kans om overreden te worden bestaat in beide gevallen maar men is toch iets zekerder als men kiest voor het zebrapad.

Stormbeest 11 augustus 2011 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5621135)
Als iemand bijvoorbeeld genetisch een zwakke lever heeft zal die persoon gegarandeert levercirose krijgen als hij overmatig drinkt. Drinkt hij/zij echter niet dan zal die persoon waarschijnlijk nooit cirose krijgen en heeft die veel kans om oud te worden.

En als iemand met genetisch een sterke lever overmatig drinkt?

Rudy 14 augustus 2011 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5621135)
Als iemand bijvoorbeeld genetisch een zwakke lever heeft (... enzovoort)

wie of wat bepaalt dat je genetisch een zwakke lever hebt ?

Zapatista 14 augustus 2011 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 5628216)
wie of wat bepaalt dat je genetisch een zwakke lever hebt ?

Uw genen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be