Graag had ik een lijstje met de partijen die ervoor zijn, en een lijstje van de partijen die ertegen zijn.
De vraag is:
Waar ligt de grens van het Europa? Gaat men landen laten toedreden tot de grenzen van Europa reiken van de noordpool tot de zuidpool, of gaat men een homogeen geheel creeëren van landen met een zelfde achtergrond.
Nu mag men het draaien of keren zoals men wilt, maar Turkije heeft een volledige andere historische achtergrond als de onze. Religie, cultuur, economie, enz.
Ook de andere landen die zouden bijtreden, welke meerwaarde geven deze landen? Op economisch vlak, sociaal vlak, politieke stabiliteit en ideeën. Wat ik bedoel aan de hand van een voorbeeld, ik kan ook in mijn huis de schoonmoeder tante en grootvader van mijn vrouw of vriendin binnenlaten. Maar wat als men dan nog eens gaat praten van schoonvader, achtertante enz. Op een bepaald moment zie ik de homogeniteit verwateren en gaat men een broeiaard creëren van ongenoegen door de te grote verschillen. Is hiet niet zo, dat als we Turkije binnennemen, een deur op de kier zetten voor problemen?
|