Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Winkeliers op de vuist met 300 man in ... Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158879)

De schoofzak 11 augustus 2011 08:47

Winkeliers op de vuist met 300 man in ... Antwerpen

In Antwerpen? In Londen zal je bedoelen? Neen, in Antwerpen.
De winkeliers zijn het beu dat de politie de drugsdealers niet aanpakt.
Ten einde raad hebben ze een burgerwacht opgericht.

De reactie van de sossenburgemeester (waarnemend)
Citaat:

Als blijkt dat de politie niet repressief genoeg is, dan zetten we een stap verder.
Hij weet dus niet precies welke problemen er zijn en wat de politie juist doet ... kan tellen als hoofd van de politie.

De reactie van de politie
Citaat:

"De winkeliers moeten bij problemen de politie bellen in plaats van het recht in eigen handen te nemen"
Dat is goed gezien!!
Nu vermoed ik dat elke Vlaming, bij moeilijkheden de politie belt. Ik zou het straf vinden, dat ze dat in Antwerpen ook geen 1000 keer gedaan hebben. Maar nu was het de 1001° keer teveel ....

Ik heb mijn gedacht, wat dat vermoedelijk zal geven bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Jullie ook ?

http://www.gva.be/antwerpen/antwerpe...pen-noord.aspx

giserke 11 augustus 2011 09:01

Zijn er geen filmpjes om de juiste sfeer mee te geven?

Ik voorspel dat de burger steeds meer het recht in eigen hand zal nemen.

manta 11 augustus 2011 09:08

Men moet de politie bellen ja, en de politie kent de problemen in die wijken maar al te goed... Maar de politie mag en kan daar niet teveel komen moeien...
De burgemeester en z'n ploeg kennen die wijken maar al te goed, ze weten wat de problemen zijn maar proberen het telkens op te lossen door een mooier voetpad en wat bloembakken in combinatie met extra speelruimte voor de jongeren...

Het resultaat van jarenlang niet luisteren naar wet de bevolking aangeeft als probleem en de signalen negeren. Een burgemeester die de wijken tussen het Stuivenberg, Borgerhout en 't Koningsplein niet kent, kent gewoon z'n stad niet en heeft hier niets te zoeken. Hopelijk stopt men met stemmen op de sossen omdat "de vakbond" of de "ziekenkas" zo handig zijn...

elsina 11 augustus 2011 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5621131)
Zijn er geen filmpjes om de juiste sfeer mee te geven?

Ik voorspel dat de burger steeds meer het recht in eigen hand zal nemen.

http://album.gva.be/foto-album/vecht...pen-noord.aspx

giserke 11 augustus 2011 10:09

Gisteren op WTV FOCUS
Café Dashake in kortrijk kijgt eindelijk geen vergunning meer.

Op 3 jaar tijd, 150 politie-interventies ivm vandalisme, vechtpartijen, gewapende overvallen. Allemaal gerelateerd aan Dashake.

Ook hier deet het stadsbestuur of zijn neus bloed en beweerde dat er geen problemen waren.

http://www.focus-wtv.tv/programma/wt...ncing-da-shake

manta 11 augustus 2011 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 5621222)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...en-Noord.dhtml
Ineens ook wat over de nasleep er van,
Ook later op de avond was het in de buurt nog onrustig. Zo staken onbekenden een glascontainer in brand op het Stuyvenbergplein. De politie roept omwonenden op om het heft niet in eigen handen te nemen en steeds de hulpdiensten te contacteren bij soortgelijke incidenten. ...
De gewone gang van zaken hier...:?

Mitgard 11 augustus 2011 10:13

Als het autochtonen zijn die de straat opkomen zal de politie wel snel en hard optreden, wees gerust.

vlijmscherp 11 augustus 2011 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5621230)
Als het autochtonen zijn die de straat opkomen zal de politie wel snel en hard optreden, wees gerust.

het is in de Handelstraat, de meeste handelaars daar zullen allochtonen zijn.

Inno 11 augustus 2011 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5621225)
Gisteren op WTV FOCUS
Café Dashake in kortrijk kijgt eindelijk geen vergunning meer.

Op 3 jaar tijd, 150 politie-interventies ivm vandalisme, vechtpartijen, gewapende overvallen. Allemaal gerelateerd aan Dashake.

Ook hier deet het stadsbestuur of zijn neus bloed en beweerde dat er geen problemen waren.

http://www.focus-wtv.tv/programma/wt...ncing-da-shake

Eindelijk.

Steve_M 11 augustus 2011 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5621233)

Allez, zie jij al die autochtone winkeliers dan niet in de foto's die iemand hier eerder postte?

fonne 11 augustus 2011 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5621233)

Ja, het is wel ironisch. De marokkaanse handelaars daar draaien tijdens de ramadan hun grootste omzet na zonsondergang. Want dan is het feestteeuh gelijk de beesteeuh geblazen. Maar wat blijkt: 's avonds is de straat vergeven van de drugdealers, en durft er niemand nog bij hen te komen kopen. Ze lopen dus de hele ramadan hun omzet mis!
Gelukkig zijn zij niet zo stom om op de politie te rekenen. Ze weten wat die in Antwerpen te betekenen heeft.
't zal binnenkort nog de Marokkaanse middenstand worden die de stad moet redden:evil:

vlijmscherp 11 augustus 2011 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5621328)
Ja, het is wel ironisch. De marokkaanse handelaars daar draaien tijdens de ramadan hun grootste omzet na zonsondergang. Want dan is het feestteeuh gelijk de beesteeuh geblazen. Maar wat blijkt: 's avonds is de straat vergeven van de drugdealers, en durft er niemand nog bij hen te komen kopen. Ze lopen dus de hele ramadan hun omzet mis!
Gelukkig zijn zij niet zo stom om op de politie te rekenen. Ze weten wat die in Antwerpen te betekenen heeft.
't zal binnenkort nog de Marokkaanse middenstand worden die de stad moet redden:evil:

dat is helemaal niet ironisch, meestal zijn het allochtonen die de meeste last hebben van andere allochtonen.

fonne 11 augustus 2011 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5621331)
dat is helemaal niet ironisch, meestal zijn het allochtonen die de meeste last hebben van andere allochtonen.

'k denk dat het VB aan een wederopstanding toe is in Antwerpen. Met de stemmen van misnoegde allochtonen die genoeg hebben van Patje.

Pelgrim 11 augustus 2011 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5621334)
'k denk dat het VB aan een wederopstanding toe is in Antwerpen. Met de stemmen van misnoegde allochtonen die genoeg hebben van Patje.

Ik denk het niet. Het VB is een anti-islampartij en dat zullen ze daar in Borgerokko en de Seefhoek wel weten.

Ik zie wel ruimte voor een strenge, sociale en linkse volkspartij die de yuppie-multikulbullshit achterwege laat en volop gaat voor de stadsgemeenschap op zich.

Alienation 11 augustus 2011 14:00

Wie zei hier onlangs nog dat de Vlaming bang is, zich laat doen?
Ik zei nog: De Vlaming kan veel verdragen, maar als de maat vol is...

Wel onze maat is vol, de frustratie heerst en er zullen nog meer acties volgen!
Bravo Vlaanderen!!!!!!! Vergeet ook niet achter een herverkiezing te vragen he

vlijmscherp 11 augustus 2011 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5621698)
Ik zei nog: De Vlaming kan veel verdragen, maar als de maat vol is...

Wel onze maat is vol, de frustratie heerst en er zullen nog meer acties volgen!
Bravo Vlaanderen!!!!!!! Vergeet ook niet achter een herverkiezing te vragen he

allé, jij vindt dus ook dat mensen van allochtone afkomst Vlaming kunnen zijn. dat had ik niet van jou verwacht.

giserke 11 augustus 2011 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5621706)
allé, jij vindt dus ook dat mensen van allochtone afkomst Vlaming kunnen zijn. dat had ik niet van jou verwacht.

Denk eerder, de vijand van mijn vijand is mijn vriend.

Eberhard Leclerc 11 augustus 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5621698)

Ik.

En daar heb ik keer op keer volstrekt gelijk in.

vlijmscherp 11 augustus 2011 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5621715)
Denk eerder, de vijand van mijn vijand is mijn vriend.

dus deze keer zijn de moslims de goeie?

Zapatista 11 augustus 2011 14:09

Het werd eens tijd.

Edit: Laat maar, afgaande op de foto zijn het allemaal allochtonen die de drugsdealers tussen pakken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be