Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Antwerpen houdt niet van toeristen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158888)

hurricane 11 augustus 2011 10:34

Antwerpen houdt niet van toeristen.

Als Antwerpenaar was ik gisteren met m'n gezin in Amsterdam.
Groot was mijn verwondering toen ik de prijs las van een park & ride aldaar.
Onze wagen konden we kwijt in een vlot te bereiken zogenaamde P & R.
Van daaruit de metro naar het Amsterdamse centraal station.
Vermits er op dat ogenblik aan de metro gewerkt werd, werden er pendelbussen ingezet. Wachttijd : 0 minuten. Een ware openbaring voor ons.
Na een fijne dag, zelfde verhaal. Geen wachttijden om terug tot bij onze wagen te komen. We waren met 5 mensen. En nu komt het :
totale kostprijs parkeren en shuttle naar centrum en terug : 8 Eurootjes.
Voor 5 mensen !
Zeg van die Nederlanders wat je wil. Maar ze weten in alle geval hoe een stad verkeersarm te maken en de bezoekers op hun hand te krijgen.
Probeer dit in Antwerpen en je bent je drinkgeld al kwijt vooraleer je een baksteen van de stad gezien hebt.
Waarom kan dit in Nederland en niet in onze grootsteden ?
Zijn de inkomsten van de belastingen te laag misschien ?

Volledig los van deze opmerking : de mensen in deze stad zijn vriendelijk en geduldig. Dat hebben we een paar keer mogen ondervinden.
Een aanrader voor wie niet weet wat te doen op een vrije dag.
En voor ons zeker voor herhaling vatbaar...

Scherven A. Mok 11 augustus 2011 10:45

?? Antwerpen heeft ook P&R's en die zijn, dacht ik toch, ook gratis.
http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/8...4MDM0MTE0.html

als je bvb de P&R van de E17 gebruikt betaal je enkel 90ct (met een tienrittenkaart, met gezinskaart nog goedkoper denk ik) per persoon voor de tram tot in de stad

lombas 11 augustus 2011 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5621261)
Vermits er op dat ogenblik aan de metro gewerkt werd, werden er pendelbussen ingezet. Wachttijd : 0 minuten. Een ware openbaring voor ons.
Na een fijne dag, zelfde verhaal. Geen wachttijden om terug tot bij onze wagen te komen. We waren met 5 mensen. En nu komt het :
Voor 5 mensen !
Zeg van die Nederlanders wat je wil. Maar ze weten in alle geval hoe een stad verkeersarm te maken en de bezoekers op hun hand te krijgen.
Probeer dit in Antwerpen en je bent je drinkgeld al kwijt vooraleer je een baksteen van de stad gezien hebt.

Volledig los van deze opmerking : de mensen in deze stad zijn vriendelijk en geduldig. Dat hebben we een paar keer mogen ondervinden.

Antwerpen heeft ook zeer goede en vlot bereikbare P+R's.

hurricane 11 augustus 2011 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5621294)
Antwerpen heeft ook zeer goede en vlot bereikbare P+R's.

Ik had dan misschien ook beter de vraag gewoon gesteld.
Mijn ervaring met parkeren in Antwerpen is, dat het absurd duur is.

lombas 11 augustus 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5622113)

Omdat je in Antwerpen geen gebruik maakt van de P+R's... Tja, ...

Alienation 11 augustus 2011 21:44

Jups, Nederland is misschien wel het gezelligste land van heel de EU.
Van het openbaar vervoer kan ik daar niet veel zeggen, ken het niet. Maar de mensen daar zijn echt veel opener als hier.

Steve_M 11 augustus 2011 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 5622113)

De bedoeling van die dure parkeerplaatsen is dan ook dat toeristen ofwel met het OV komen of de Park en Ride-parkings gebruiken. Zo kunnen de mensen die in de stad wonen hun auto soms ook eens ergens in de buurt parkeren. ;-)

Wat mij betreft mogen ze de parkeerplaatsen in de stad gerust nog eens dubbel zo duur maken.

De schoofzak 11 augustus 2011 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alienation (Bericht 5622576)
Jups, Nederland is misschien wel het gezelligste land van heel de EU.
Van het openbaar vervoer kan ik daar niet veel zeggen, ken het niet. Maar de mensen daar zijn echt veel opener als hier.

Hun mond staat nogal eens te ver open (en dan doel ik op de sterkte van het geproduceerde geluid).
Maar de openingspost doet me goesting krijgen om toch eens dieper door te dringen in Nederland, dan mijn 'verdienste' tot hiertoe, zijnde maximaal 25 km.

AsGardSGO 11 augustus 2011 23:13

Citaat:

Voor 5 mensen !

Misschien is dit een schokkende revelatie maar er heerst met ijzeren hand hier een graaicultuur; zowel van prive als overheids ondernemingen uit alsook onderling bij de mensen zelf!
Men klopt graag de eurootjes uit de andere mens zijn zak voor eigen profijt en men laat ze ook graag uit de zak kloppen blijkbaar, ondanks al het geklaag en gejammer. We gaan weliswaar iets minder weg en doen iets minder op maar toch we "slaan niet graag" een mal of arm figuur en daarom laten we uiterlijk schijnen geld genoeg te hebben en het ook alzo uit te geven..

AsGardSGO 11 augustus 2011 23:29

Citaat:

Er lopen inderdaad daar en overal in Nederland heel vriendelijke mensen rond maar evenveel gefrustreerde en ontspoorde gekken hoor. Duidelijk nog niet het nachtleven geproefd in het mooie, lieve Nederland...
Daarom dat ook meestal die lieve en vriendelijke NL'er toch liever hier in ons landje uitgaat, vaak ook omdat ze het geld ervoor hebben ook.

Trouwens vergeet ook niet dat er al heel wat politieke moorden in dat land gebeurt zijn he; met Pim fortuyn en Leo Van Gogh als recente uitschieters en toevallig in Amsterdam die laatste, niet toevallig een van de steden in NL met hoogste graad crimi in algemeen.
Overdag mooi en leuk maar veel plekjes daarvan vooral 's avonds niet echt veilig meer!

suqar_7loe 11 augustus 2011 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5622746)

Trouwens vergeet ook niet dat er al heel wat politieke moorden in dat land gebeurt zijn he; met Pim fortuyn en Leo Van Gogh als recente uitschieters en toevallig in Amsterdam die laatste,

Shit man :rofl:

Zwijg liever als ge toch niet weet waar ge het over hebt.

AsGardSGO 11 augustus 2011 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5622747)

Doe dat maar eens dringend zelf dan.
Zeg toch gewoon dat ik mij van voornaam vergist heb ofzo dan, jeetje echt alles is goed om iemand proberen de mond te snoeren of wat?! Ga dan zelf fietsen.

suqar_7loe 11 augustus 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5622760)
Doe dat maar eens dringend zelf dan.
Zeg toch gewoon dat ik mij van voornaam vergist heb ofzo dan, jeetje echt alles is goed om iemand proberen de mond te snoeren of wat?! Ga dan zelf fietsen.

Ik dacht nog van u te verbeteren maar die reactie was hilarisch. Ik lach je toe :rofl:

Steve_M 11 augustus 2011 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5622598)
De bedoeling van die dure parkeerplaatsen is dan ook dat toeristen ofwel met het OV komen of de Park en Ride-parkings gebruiken. Zo kunnen de mensen die in de stad wonen hun auto soms ook eens ergens in de buurt parkeren. ;-)

Wat mij betreft mogen ze de parkeerplaatsen in de stad gerust nog eens dubbel zo duur maken.

Ik heb het ter vergelijking even opgezocht: op straat parkeren in het centrum van Amsterdam kost je 5 euro per uur. Ook in de parkeergarages in het centrum ben je 5 euro per uur kwijt. In vergelijking daarmee is parkeren in Antwerpen een koopje: maximaal 3,50 euro per uur op straat en een luttele 2,10 euro per uur onder de Groenplaats. Daarnaast kan je (voorlopig) nog steeds op een aantal plaatsen gratis parkeren (bijv. de gedempte Zuiderdokken of de Scheldekaaien op het Zuid).

http://www.parkerenindestad.nl/amste...amsterdam.html

http://www.parkereninantwerpen.be/parkeermogelijkheden

AsGardSGO 12 augustus 2011 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5622764)
Ik dacht nog van u te verbeteren maar die reactie was hilarisch. Ik lach je toe :rofl:

Oh ja.. eerst mij effe afkraken en dan nog doen alsof ge verongelijkt bent en u stoer voordoen.. puberaal gedrag als je het mij vraagt maar geen probleem, ik begrijp dat perfect. Je voelt je veel beter dan mij en de andere modale mens en hebt nog de arrogantie en pretentie met die onvolmaaktheid te paraderen.

Negeer mij gewoon, ik tracht alvast hetzelfde naar u toe te doen. Het zal ons beiden goed doen, hoop ik.

suqar_7loe 12 augustus 2011 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5622821)
Oh ja.. eerst mij effe afkraken en dan nog doen alsof ge verongelijkt bent en u stoer voordoen.. puberaal gedrag als je het mij vraagt maar geen probleem, ik begrijp dat perfect. Je voelt je veel beter dan mij en de andere modale mens en hebt nog de arrogantie en pretentie met die onvolmaaktheid te paraderen.

Negeer mij gewoon, ik tracht alvast hetzelfde naar u toe te doen. Het zal ons beiden goed doen, hoop ik.

Ik kan er ook niets aandoen dat jij debiele reacties post vandaag. In die andere draad over het halalstrand deed je ookal een opmerkelijke uitspraak. Over arrogantie gesproken: lees je reactie in die andere draad eens opnieuw. Ge werd nogal rap op uw plaats gezet door anderen.

Maar ik zie dat ge op uw lul getrapt zijt. Geen nood, vanzodra ik een fout typ mag je me ook eens goed uitlachen. Het verschil zal zijn dat ik niet de droogkloot zou uithangen en waarschijnlijk gewoon zou mee lachen.

filosoof 12 augustus 2011 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5621277)

als je bvb de P&R van de E17 gebruikt betaal je enkel 90ct (met een tienrittenkaart, met gezinskaart nog goedkoper denk ik) per persoon voor de tram tot in de stad

Brussel heeft dat ook.

Nynorsk 12 augustus 2011 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5622747)

Lach die mens nie uit, suqar.
'Leo' of 'Vincent', ik verwar die twee ook altijd zenne.

Mambo 12 augustus 2011 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5621277)

Dus als je maar 1 ritje nodig hebt betaal je er 9 te veel?
Leuke gast ben jij.

Mam 15 augustus 2011 09:37

Citaat:

Is dat een algemene waarheid ofzo?
De laatste keer dat ik in Amsterdam was, herinner ik me toch dat ik even werd uitgelachen in een ijssalon waar men mijn Antwerps accent hoegenaamd niet verstond.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be