![]() |
Kieskanton St-Genesius-Rode en het Gelijkheidsbeginsel
Kan iemand mij uitleggen waarom de niewe regeling voor de zes faciliteitsgemeenten, nammelijk dat de inwoners van de zes mogen kiezen tussen een stem uitbrengen in de kieskring Brussel of de kieskring Vlaams Brabant, GEEN schending zou inhouden van het gelijkheidsbeginsel? De andere 98% of zo van de kiezers in Belgie mag niet beslissen in welke kieskring zij hun stem uitbrengen... komen we dan niet gewoon terug in hetzelfde carrousel terecht? Zal het Grondwettelijk Hof het niet gewoon verwerpen? Ik kan me in ieder geval niet inbeelden dat er geen Vlaamse organisaties zullen zijn die een proces opstarten...
|
Tuurlijk komen we in het zelfde schuitje terecht. Die nota is zo gemaakt om de splitsing BHV helemaal ongedaan te maken met nog verdere bedreiging op verfransing. :roll:
Het ergste vanal is dat elke vlaamse partij buiten nva hier met hun blote ogen intrappen...:x |
Citaat:
|
Citaat:
Ze trappen er niet in, ze werken er actief aan mee. |
Citaat:
het grondwettelijk hof gaat hiermee haar boekje te buiten (waarschijnlijk is dit op vraag van de Franstalige leden van het GW op vraag van de Franstalige partijen). |
Citaat:
Trouwens een uitspraak van Het Grondwettelijkhof wwar er een meerderheid Vlamingen nee zegt maar verliest tegen alle franstalige rechters plus een of twee huisnegers zal de volkswoede enkel nog aanwakkeren, dus dat is ook goed :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zij willen de toepassing van de grondwet. is wel wat anders dan wat jij zegt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bovendien wordt het gerechtelijk arrondissement BHV in de nota-Di Rupo helemaal niet gesplitst, hetgeen neerkomt op een verankering van het Frans in HEEL BHV. :evil:
|
Citaat:
In het voorstel Di Rupo echter behoudt men een situatie die reeds ongrondwettelijk en discriminerend is bevonden, maar verkleint men enkel het toepassingsgebied. Ik kan me niet voorstellen dat dat dan wel grondwettelijk bevonden kan worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be