Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Maingain voelt zich aangesproken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=158943)

matthias999 13 augustus 2011 18:09

Maingain voelt zich aangesproken

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...html#reactions

Na de uitlatingen van onze goede meneer vanackere komt Meneer Maingain opnieuw op de proppen.

Citaat:

De echte vraag is of de CD&V tijdens de onderhandelingen in staat zal zijn om afstand te nemen van een aantal stellingen van de N-VA. Dat zegt FDF-voorzitter Olivier Maingain in de Coreliokranten als reactie op verklaringen van minister van Buitenlandse Zaken Steven Vanackere (CD&V).
Hopelijk niet maarja je kent de tjeven hè

Citaat:

De FDF-voorzitter neemt voorts met genoegen akte van het feit dat Vanackere wetenschappelijke funderingen ziet voor een uitbreiding van het Brussels gewest. "Hij zegt immers dat dat het voorwerp kan uitmaken van een wetenschappelijke studie.
Droom maar verder Maingaintje.;-)

ViveLaBelgique 13 augustus 2011 18:13

Maingain heeft weerom gelijk. Zowel over zijn stelling over het minderheidsbedrag en over de wetenschappelijke argumenten in plaats van nationalistische argumenten.

Oberon 13 augustus 2011 18:18

Persoonlijk had ik liever een reactie gezien van Kris Peeters op de uitlatingen van Vanackere. Hij leidt een regering met de "extremisten".

Xenophon 13 augustus 2011 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oberon (Bericht 5626071)
Persoonlijk had ik liever een reactie gezien van Kris Peeters op de uitlatingen van Vanackere. Hij leidt een regering met de "extremisten".

Ja, die zogenaamde Vlaamse vleugel die volgens u bestaat in de CD&V blijft verdacht stil.

En als we er over nadenken, dan komen we tot de conclusie dat die Vlaamse vleugel de laatste veertig jaar al stil heeft gezwegen.

matthias999 13 augustus 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5626079)
Ja, die zogenaamde Vlaamse vleugel die volgens u bestaat in de CD&V blijft verdacht stil.

En als we er over nadenken, dan komen we tot de conclusie dat die Vlaamse vleugel de laatste veertig jaar al stil heeft gezwegen.

Is er dan een vlaamse vleugel?:-P

Xenophon 13 augustus 2011 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5626084)
Is er dan een vlaamse vleugel?:-P

Ik wou Oberon vragen van de mensen in die Vlaamse CD&V vleugel op te noemen, maar hij praat niet meer tegen mij.

vidr 13 augustus 2011 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5626058)
Maingain heeft weerom gelijk. Zowel over zijn stelling over het minderheidsbedrag en over de wetenschappelijke argumenten in plaats van nationalistische argumenten.

Kan je ook eens argumenteren waarom het minderhedenverdrag zou moeten toegepast worden op franstaligen in vlaanderen? Want gewoon zeggen dat hij gelijk heeft is nogal gemakkelijk... zeker als hij overduidelijk ongelijk heeft ;-)

http://www.livingintranslation.be/mi...denverdrag.php

respublica 13 augustus 2011 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5626058)
Maingain heeft weerom gelijk. Zowel over zijn stelling over het minderhedenverdrag en over de wetenschappelijke argumenten in plaats van nationalistische argumenten.

Bestaat er in uw belgicistische opvattingen dan zoiets als een 'Franstalige minderheid in Vlaanderen'? Ik dacht dat we allemaal Belgen waren?

Geef eens wetenschappelijke, niet-nationalistische argumenten die aantonen dat 1) het ontstaan van België in 1830 goed en noodzakelijk was en 2) België anno 2011 hét bestuursniveau van de toekomst is. Ik ben benieuwd!

Oberon 13 augustus 2011 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5626089)
Ik wou Oberon vragen van de mensen in die Vlaamse CD&V vleugel op te noemen, maar hij praat niet meer tegen mij.

Citaat van Johan Slembrouck, voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging:
"Binnen CD&V bestaat er niet alleen de Vlaamse vleugel met minister-president Kris Peeters, ook de oude CVP-vleugel bestaat nog en steekt weer meer de kop op."

Of dwaalt Slembrouck ook ? I rest my case.

ViveLaBelgique 13 augustus 2011 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vidr (Bericht 5626094)
Kan je ook eens argumenteren waarom het minderhedenverdrag zou moeten toegepast worden op franstaligen in vlaanderen? Want gewoon zeggen dat hij gelijk heeft is nogal gemakkelijk... zeker als hij overduidelijk ongelijk heeft ;-)

http://www.livingintranslation.be/mi...denverdrag.php

Omdat België het verdrag getekend heeft. Ze moet het omzetten ook. Wie A zegt, moet B zeggen.

ViveLaBelgique 13 augustus 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5626104)
Bestaat er in uw belgicistische opvattingen dan zoiets als een 'Franstalige minderheid in Vlaanderen'? Ik dacht dat we allemaal Belgen waren?

Er is een verschil met erkenning van minderheden en de ratificatie van het minderheidsverdrag. Dat ze er eindelijk eens uitkomen.

Citaat:

Geef eens wetenschappelijke, niet-nationalistische argumenten die aantonen dat 1) het ontstaan van België in 1830 goed en noodzakelijk was en 2) België anno 2011 hét bestuursniveau van de toekomst is. Ik ben benieuwd!
Doet niet ter zake. Het gaat om de EU waar België deel van uitmaakt.

fonne 13 augustus 2011 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5626119)
Omdat België het verdrag getekend heeft. Ze moet het omzetten ook. Wie A zegt, moet B zeggen.

België kan dat verdrag niet getekend hebben, omdat daarvoor ook de Vlaamse regering moet tekenen. En dat doet die tot nader order niet.

Xenophon 13 augustus 2011 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oberon (Bericht 5626114)
Citaat van Johan Slembrouck, voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging:
"Binnen CD&V bestaat er niet alleen de Vlaamse vleugel met minister-president Kris Peeters, ook de oude CVP-vleugel bestaat nog en steekt weer meer de kop op."

Of dwaalt Slembrouck ook ? I rest my case.

Geef de lijst met namen maar, en geef aan bij elke naam in welke Vlaamse organisatie ze zitten, uit wat hun Vlaams zijn dan wel bestaat?

Kris Peeters, de enige naam die je geeft heeft in zijn leven in geen enkele Vlaamse organisatie gezeten, uit wat precies bestaat dan het Vlaams zijn van Peeters? Er moet toch wel iets meer zijn dan enkel het zwijgen voor de Belgiscisten van de CD&V?

vidr 13 augustus 2011 18:56

Citaat:

Ik had het wel over inhoudelijke argumenten.. waarom grijp je deze gelegenheid niet om eens begrip te kweken voor u standpunten?
Nu blijft iedereen u marginaliseren omwille van de zeer povere argumentatie..

Xenophon 13 augustus 2011 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vidr (Bericht 5626149)
Ik had het wel over inhoudelijke argumenten.. waarom grijp je deze gelegenheid niet om eens begrip te kweken voor u standpunten?
Nu blijft iedereen u marginaliseren omwille van de zeer povere argumentatie..

Ik zie dat je nieuw bent, je probeert nog deftig te discussieren met hem.

Vroeg of laat stop je daarmee.

freelancer 13 augustus 2011 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5626123)
Er is een verschil met erkenning van minderheden en de ratificatie van het minderheidsverdrag. Dat ze er eindelijk eens uitkomen.

Doet niet ter zake. Het gaat om de EU waar België deel van uitmaakt.

Zou er voor België in feite geen meerderheidsverdrag moeten opgesteld worden...
Voor een meerderheid die hier al bijna 200 jaar door een minderheid wordt geblokkeerd...

Of zou dat normaal zijn?

vidr 13 augustus 2011 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5626167)
Zou er voor België in feite geen meerderheidsverdrag moeten opgesteld worden...
Voor een meerderheid die hier al bijna 200 jaar door een minderheid wordt geblokkeerd...

Of zou dat normaal zijn?

Neen sorry dat gaat niet, dat is te vanzelfsprekend..

vidr 13 augustus 2011 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5626159)
Ik zie dat je nieuw bent, je probeert nog deftig te discussieren met hem.

Vroeg of laat stop je daarmee.

Nu heb je hem een excuus gegeven om helemaal niet meer te antwoorden.. :-)

Hollander 13 augustus 2011 19:33

Citaat:

In België wonen wellicht minderheden. Zoals bijvoorbeeld de Walen.

stuyckp 13 augustus 2011 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5626207)
In België wonen wellicht minderheden. Zoals bijvoorbeeld de Walen.

Daar is dat verdrag niet voor bedoeld. De walen willen dat misbruiken om franstalige scholen in vlaanderen te installeren en dergelijke. Het verdrag is bedoeld voor de joodse gemeenschap en dergelijke en dan alleen nog op vlak van cultuur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be