![]() |
Brug in Luikse Trooz stort in
In Trooz reed een zware zandfoergon
over een brug met klasse 5 ton. Het kunstwerk begaf. Maar wie krijgt de straf ? Reed hij met Garmin of met TomTom ? ![]() Het Nieuwsblad |
Eindelijk krijgen ze een nieuwe brug... was uit 1920´s :-)
En de signalisatie wslk ook... :-P Citaat:
Voor het feit dat die brug vernield werd wslk geen verkeersboete, want het bord was: - ongeldig (enkel onderbord, en ook onwettelijk van vorm volgens verkeersreglement) - bovendien zeer slecht leesbaar (volgens verkeersreglement) oordeel zelf: Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
dubbel.
|
Citaat:
In Duitsland is dat veel beter gereglementeerd (zie geel-zwarte platen vòòr elke brug). Ik vermoed dat de gemeente in gebreke zal worden gesteld. Als de gerechtsexpert tenminste weer geen mislukte architect is met een PS-kaart. |
Welke snuggere rijdt daar nu over?
Dat ziet hij toch met het blote oog dat het nie gaat, man, man, man, miserie.:roll: |
Citaat:
Of sinds wanneer legt men stalen brugconstructies aan tot 5 ton draagkracht ? :lol: Als men die C43-20 kmh en dat toebehorend onderbord 5T kan* interpreteren wordt daar een snelheidsbeperking van 20 kmh opgelegd aan voertuigen boven de 5 ton. Niet meer en niet minder. *als het zichtbaar was vd andere kant. En als de fundering van die zware stalen brug, toch ca. 85-90 jaar oud volgens de media, volledig "verrot" zijn, en nog maar max 5 ton extra kan dragen, dan moet de wegbeheerder daar een C21-5 ton plaatsen volgens het verkeersreglement. En @ stropke, laat je dus niets wijsmaken door journalisten. |
Citaat:
|
RTL-commentaar:
Citaat:
Welkom in Belziek ! Citaat:
http://www.gva.be/antwerpen/putte/ge...erwoekerd.aspx http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...d/110814_regen |
Citaat:
Terugdraaien zou ook geen optie geweest zijn denk ik.:lol: |
Hij mocht erover. Toch?
Ik zie geen bord dat aangeeft dat hij er niet over mocht, tenzij tegen 20km/h. Maar al bij al, die oude brug is weg.... kan er een modernere gezet worden waar tweerichtingsverkeer op kan. |
Citaat:
Het is nu maar te zien of ze niet allemaal in Congo of Afghanistan staan. |
Citaat:
Al een geluk dat het geen nationale weg meer kan zijn. In geval van 'veroordeling', zal het het 'ten hoogste' het Waalse Gewest zijn. |
Citaat:
't Kan natuurlijk zijn dat de verantwoordelijke tamzakken op provinciaal of gewestelijk niveau zich nog eens rekken op hun transatlantique aan de Azurenkust. Ik had uiteraard niks anders verwacht. Maar ik vermoed dat die gemeente geen stappen zou ondernemen als het geen boter op het hoofd had ... |
Typisch Waals brugske.
|
Citaat:
Maar ja, ik kan je je anti-Waals vooroordeel niet verwijten hé. Je kent nog niet eens je eigen Vlaamse land. |
Citaat:
De eerste is volledig gerestaureerd (en enkel toegelaten voor fietsers en voetgangers ) De tweede ligt er nog steeds, en daar passeren dagelijks heel wat auto's en vrachtwagens over, en ik denk wel dat die nog redelijk stevig is. ;-) |
Citaat:
Via VDAB Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be