Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   CGKR stelt dossier tegen Abou Jahjah samen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15901)

tabufferkwa 11 juni 2004 00:52

bron GvA
Citaat:

10/06 CGKR stelt dossier tegen Abou Jahjah samen

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) stelt een dossier samen met klachten over uitspraken van Dyab Abou Jahjah, de frontman van de Arabische Europese Liga (AEL) en van de Moslim Democratische Partij (MDP).
Het dossier is momenteel nog te mager om al naar de rechtbank te stappen.

Bij het Centrum kwamen de voorbije twee jaar tientallen klachten binnen over racistische uitspraken van Jahjah. In april zei de frontman van AEL dat autochtonen die zich niet kunnen aanpassen aan de multiculturele samenleving, België beter verlaten. Ook Hendrik Boonen van de politieke partij Fervent Nationaal diende onlangs een klacht in bij het Centrum.

Het Centrum verzamelt alle klachten en stelt een dossier samen, net zoals het dat gedaan heeft voor de rechtszaak tegen de vzw's van het Vlaams Blok. Toch vindt het Centrum dat het dossier momenteel nog niet sterk genoeg is om al naar de rechter te stappen. "Met slechts enkele uitspraken loopt Jahjah niet de kans veroordeeld te worden", luidt het bij het Centrum.

Erw 11 juni 2004 01:10

Ze gaan die klachten blijven verzamelen totdat de AEL 850.000 kiezers heeft.

Herman Desmedt ©HD 11 juni 2004 02:31

Bij het VB hebben ze alles in een pot gegooid. De 3 vzw's werden veroordeeld en dat zonder na te gaan welke vzw nu verantwoordelijk is voor welke publicatie of uitspraak.

Dus zou dat bij het MDP / AEL ook moeten gebeuren. Ook de acties in Nederland in rekening brengen enz.
Jahjah kan daarin dan als een specifiek geval beschouwd worden.

Ik snap niet waarom ze nu ineens een andere werkwijze zouden moeten toepassen.

jules 11 juni 2004 02:43

Het is alvast positief dat er aan dat dossier gewerkt wordt. En laat ze bij het CGKR maar goed de tijd nemen om een stevig dossier te maken, zodat ook hier geen vrijspraak mogelijk is.

Erw 11 juni 2004 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jules
Het is alvast positief dat er aan dat dossier gewerkt wordt. En laat ze bij het CGKR maar goed de tijd nemen om een stevig dossier te maken, zodat ook hier geen vrijspraak mogelijk is.

Als tegen de tijd dat het nodig die rechter met pensioen is dan hebben ze wel een probleem.

Tzuvar Raemborr 11 juni 2004 09:07

CGKR kan den boom in. Opdoeken heel die gortige handel!

Al moet ik toegeven dat ik wel aangenaam verrast ben dat ze dus toch ook allochtonen durven viseren. Dat het misschien niet altijd en overal de belangen van de vreemdeling dient. Of is dit enkel een schaamlapje om neutraliteit voor te kunnen wenden?

MDP (en voor een deel ook VB, eigenlijk) zijn nevenverschijnselen van een te groot aantal criminele allochtonen in ons land. Een strikt maar rechtvaardig uitwijzingsbeleid herleidt die fundi-partij tot nul.

Of is DAT de bedoeling? Nu ze gezien hebben hoe de veroordeling het VB ettelijke sympathy votes oplevert, wil het CGKR hun dierbare allochtonen ook zo'n voordeeltje gunnen? Stof tot nadenken :)

En ja, ik besef dat ik hier van de hak op de tak spring en mijzelf hier en daar tegenspreek. Ik vernam dit bericht dan ook met zeer gemengde gevoelens.

Tegendradigaard 11 juni 2004 09:20

Ik kan niets anders dan mijn afschuw uitdrukken voor het feit dat het centrum nu een volgende politieke partij zou proberen te vervolgen.

Ik EIS dat Abou Jahjah vrij zijn mening kan uiten. Hoe gek sommige uitspraken mij ook mogen overkomen ik wil dat hij ze kan uitspreken zonder te moeten vrezen voor de rechter te komen.

Ik EIS dat de vrijheid van spreken echt gegagarandeerd wordt in dit land voor iedereen verdomme.

Geen proces tegen Jahjah en de MDP. Nu niet en later niet.

Weg met het CGKR. Geen vervolging van politieke ideeën. Laat dat maar aan de stalinisten over.

mmm mag ik nu veralgemenen dat al wie dat centrum steunt een stalinist is ?

Alleen de kiezer oordeelt over politieke partijen. Niet de rechter !
Of het CGKR.

Daar gaat mijnen bloeddruk..

Distel 11 juni 2004 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik kan niets anders dan mijn afschuw uitdrukken voor het feit dat het centrum nu een volgende politieke partij zou proberen te vervolgen.

Ik EIS dat Abou Jahjah vrij zijn mening kan uiten. Hoe gek sommige uitspraken mij ook mogen overkomen ik wil dat hij ze kan uitspreken zonder te moeten vrezen voor de rechter te komen.

Ik EIS dat de vrijheid van spreken echt gegagarandeerd wordt in dit land voor iedereen verdomme.

Geen proces tegen Jahjah en de MDP. Nu niet en later niet.

Weg met het CGKR. Geen vervolging van politieke ideeën. Laat dat maar aan de stalinisten over.

mmm mag ik nu veralgemenen dat al wie dat centrum steunt een stalinist is ?

Alleen de kiezer oordeelt over politieke partijen. Niet de rechter !
Of het CGKR.

Daar gaat mijnen bloeddruk..

Daar sluit ik mij voor 100% bij aan. Dit is even verwerpelijk als het proces tegen het Blok. :evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be