![]() |
lamp halogeenspot buiten voor de 3de keer stuk
Wij hebben buiten in de tuin een halogeenschraler van 500w.
Dit jaar alleen heb ik al 3 keer de lamp moeten vervangen. 1ste keer was een meegeleverde lamp in de doos, dacht ik 't Zal aan de kwaliteit van de lamp gelegen hebben. Maar de volgende keren heb ik telkens een gekend merk gekocht. De lamp heb ik altijd met een papier zakdoekje vastgegrepen (dus nooit met de vingers op het glas). Dan heb ik eens de spanning gemeten of er geen overspanning is? Dat is het ook niet. :evil: Weet iemand een oplossing? |
Het glas vooraan ook monteren?
|
Effectief de lamp niet aanraken, ook niet met papieren zakdoek?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Smijt dat energie verslindend ding buiten en hang daar een LED spot, ...
|
Citaat:
(Is het een "halogeenbuis"?) |
leg je dat ding soms af en kort erna terug aan?
|
Citaat:
|
en 10% hogere spanning dan de specs van uw lamp zorgen al voor een halvering van de levensduur.
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Lijkt me interessant. Hij heeft 779 lumen. Is dit te vergelijken met een gewone spot? ![]() De goesting is snel over. Die lamp kost 600 ballen :evil: |
Citaat:
Als ie aan ligt in de winter is het om de vuilzakken buiten te zetten :-) |
Citaat:
|
Staat die in weer en wind? Plotse afkoeling is ook nie goe eh ;-)
|
Citaat:
Ik heb onlangs ook enorm veel problemen gehad met steekhalogeenlampjes. Bleek dat tijdelijke fluctuaties in het stroomnet (die niet altijd meetbaar zijn) een probleem zouden kunnen zijn. Er werd mij aangeraden lampen te kopen van 240V ipv 230V en tot nu toe heb ik niet zoveel kapotte meer. |
Alleen zijn die ledlampjes fucking expensive :evil:
|
Citaat:
Of eentje lenen van op het werk als ze der hebben....;-) |
Citaat:
|
Die halogeen buisjes zijn te krijgen in 500 tot 100 Watt. Ik zou zeggen: probeer eens 150 Watt erin te doen. Mogelijk reflecteert er licht op de gloeidraad terug die dan extra heet wordt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be