Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Ik kom juist van de Handelstraat, Seefhoek, nergens politie te bespeuren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159043)

Moor 17 augustus 2011 01:47

Ik kom juist van de Handelstraat, Seefhoek, nergens politie te bespeuren

Goeden avond

Na de hele heisa rond de vechtpartijen tussen allochtone winkeliers en illegale drugsdealers

was ik nadat ik m'n vasten had verbroken was ik getrokken naar de Handelsstraat om daar een muntheetje te drinken met m'n schoonbroer

Ik ben amper uitgestapt uit m'n wagen en ik zie een man een pakje geven aan een andere man, het eerste waar ik aan dacht was een "stuk"

die man examineerde die stuk vooraleer hij hem in zijn zak stak

het eerste wat in me opkwam was eerlijk gezegd om die mensen aan te spreken maar dan riep m'n schoonbroer me van "kom we gaan, die café is de andere kant op"

Hetgeen me direct ook opviel was dat er nergens politiepatrouilles waren, nergens politie op straat, waar zijn de controles?

Hetgeen ik wel gezien had waren een aantal politiewagens die geparkeerd stonden aan het einde van de Handelstraat waar ook de politiekantoor ligt.

Dus m'n vraag was "waar zijn die fucking aangekondigde maatregelen"!!!!!!

Ik ben dit eerlijk gezegd kotsbeu, na een paar dagen is men ineens alles vergeten, kan men nu niet eens en voor altijd alles eens grondig opkuisen, gewoon pak die dealers op, en sluit ze op, pak die bendes op, vanwaar dit laks beleid, ik denk persoonlijk dat men "softdrugs" wilt legaliseren, de politie wil drugsgebruikers niet bestraffen, we zijn aan het evolueren naar een tijd waarin cannabis zo gewoon wordt gezien als alcohol en sigaretten, dit verklaart ook waarom men daar niets tegen wilt beginnen

Ik weet dat de politie bang is voor repercussies en nare gevolgen, een soort backlash, maar wie iets wilt bereiken moet er iets voor doen

Ik ben het persoonlijk zat dat mensen die hard werken extra belast worden, terwijl aan den hoek ne dealer soms 50.000 € kan bijeenrijven in 3 maanden tijd, dit vind ik ronduit schandalig, dit maakt me razend kwaad, .....!!!!:Angry2::agrue::Angry5::-?

Pin en Puk 17 augustus 2011 04:41

@ Moor

Mijn idee hierover
Het is komkommertijd en de media heeft weinig om handen om iets degelijks te brengen.
Dat dealen gebeurt al jaren daar, maar nu na een tv reportage doet men alsof of Antwerpen is de junkie stad van Europa.
Dat die handelaars het beu worden is volledig te begrijpen (hun klanten worden lastig gevallen en ze blijven daar weg)
Waarschijnlijk zit de anti-drug brigade na jaren infiltratie ondergronds alles te controleren totdat ze een masale actie op touw zetten om de hoofddealers te vatten.
Stuur ze weg uit de handelstraat, ze centraliseren zich toch op andere plaatsen en alle onderzoekwerk moet opnieuw van start gaan.
Er moet wel vanuit de een of andere hoek een reactie komen om de bevolking te sussen (zoals nu de uitspraken van P.Janssens) omdat het op het nieuws is gekomen.

In Zwitserland en vooral in Bern gaat het er nog gortiger aantoe.
Daar is een bepaalde brug over een rivier en daar zitten de dealers met een stoeltje en klein tafeltje hun heroine te verkopen en wordt er aan de tafel in het openbaar gespoten.
Er lopen zelfs controleurs rond die de drugs nakijken of ze correct versneden zijn.
Doch eens van de brug af en je hebt meer dan 3 gram op zak, ga je onmiddelijk het kot in (als je gesnapt wordt)
Daar centraliseren ze het doelbewust om A) de kleine dealers te kennen
B) om de gebruikers te kennen en C) Om te voorkomen dat kleine dealers niet overgaan tot verkoop van drugs aan minderjarigen.
Resultaat in Bern ---> Politie heeft het dealen onder controle ( zover je over controle mag spreken)
Indien je in Bern dealt of koopt op een andere plaats dan op de brug, ga je effectief de cel in.
Deze methode werkt naar het schijnt goed, want de ancien dealers op de brug dulden geen nieuwe dealers en zij geven dealers aan die op andere plaatsen hun waar verkopen.
Dus --> Bern heeft zijn vaste dealers ( kan je zowat vergelijken met de prostitutie, je mag achter een vitrinne zitten als je het maar op de aangegeven plaatsen doet en onder oogluikend toezicht van politie.

Bhairav 17 augustus 2011 05:59

Een zovéélste bewijs dat de media, al dan niet in opdracht van bepaalde kringen, ons alleen schrik wilt aanjagen.

Pin en Puk 17 augustus 2011 06:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 5632607)
Een zovéélste bewijs dat de media, al dan niet in opdracht van bepaalde kringen, ons alleen schrik wilt aanjagen.

Inderdaad

Xenophon 17 augustus 2011 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moor (Bericht 5632578)
Dus m'n vraag was "waar zijn die fucking aangekondigde maatregelen"!!!!!!

Ah, je dacht dat ze het meenden? :rofl:

Het wordt allemaal beter, want de politici gaan maatregelen treffen... :rofl:

En de mensen blijven dat geloven, die blijven daarin trappen... :rofl:

Herr Flick 17 augustus 2011 13:11

Die dealers werken die overigens niet voor netwerken die door de Turkse of Albanese maffia gecontroleerd worden... ?

De prostitutie , verkoop van fake producten, auto en wapen handel is toch ook in handen van diezelfde bendes ?

Ik vermoed dat de flikken heel goed weten wie er de grote man is, achter al die miljoenen deals.

Johan Bollen 17 augustus 2011 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5633154)
Ik vermoed dat de flikken heel goed weten wie er de grote man is, achter al die miljoenen deals.

En erop verdienen?

Bert Deckers 17 augustus 2011 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk (Bericht 5632588)
Waarschijnlijk zit de anti-drug brigade na jaren infiltratie ondergronds alles te controleren totdat ze een masale actie op touw zetten om de hoofddealers te vatten.

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl: :rofl::rofl:

Yeah right. Naïeveling.

Herr Flick 17 augustus 2011 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5633174)
En erop verdienen?

Wat denkt ge zelf... of hoe ver zitten die ondertussen ook al niet in de reguliere economie, waardoor ze bvb ook politiekers in hun zak hebben...

Lees maar eens het een en ander over de Maffia bvb...

Het is bvb geweten dat er een drugslijn loopt via Turkije naar Afghanistan , Pakistan, waarlangs denk je dat die hun shit verder verschepen ...

Richting UK en bvb Richting US of A, ... de coke komt dan misschien wel van Colombia, de Heroine komt uit het VO en Azie, ...

De schoofzak 17 augustus 2011 14:51

Wees maar gerust dat de Seefhoek opgekuist zal worden.

Als Vlamingen het ergens beu zijn, en ze beginnen te spreken van een burgerwacht, dan is het kot te klein.

Maar als die allochtone zelfstandigen van hun gat maken, dan maken ze van hun gat. Die gasten laten zich niet afschepen door een vent in een onderlijveke.

Zo erg is het gesteld met de Vlamingen: het zijn de geïntegreerde immigranten die ons uit de shit moeten halen ...

Mitgard 17 augustus 2011 15:09

Parkeerbonnen uitschrijven brengt meer op en is een stuk veiliger.
Geen uilen hoor, die politie.

Dixie 17 augustus 2011 15:18

lijkt me iets te zijn van eigen dealers eerst...

Xenophon 17 augustus 2011 15:30

Arme dealers.

Groentje-18 17 augustus 2011 16:15

De politie in België is al lang haar status kwijt. Met name onder allochtone medeburgers heeft zij geen enkele autoriteit. Nooit gehad mogelijk ook, overigens. Hoe zou je zelf zijn als je afkomstig bent uit een land waar de politie even corrupt is als de rest van het staatsapparaat en je met andere woorden meer voor de agenten te vrezen hebt dan voor een willekeurige andere crimineel?
Dat is dus puur het gevolg van ons migratiebeleid.

Ten tweede zijn agenten maar mensen: ze willen ook graag leven, liefst zonder al te veel te moeten doen. Zo hoog is hun pree blijkbaar niet en ik denk niet dat er een commissie is voor gevaarlijke dingen doen. In onze rustige politiezone zijn er laatst die het leven gelaten hebben... Ik heb weet van mensen die de politie wezen op het gebeuren van illegale activiteiten binnenshuis waarvan bewijzen te vinden waren buitenshuis: we kunnen niet binnengaan om een kijkje te nemen, werd er gezegd. Schending van de privacy. :roll:

Zelf ben ik een ongelofelijke fan van het beleid van Zwitserland, op alle vlakken. Het is de slimste leerling uit de klas van Europa gebleken, overduidelijk. Je moet het maar kunnen, te meer gezien haar geografische positie: temidden van de E.U. aan de druk weerstaan om zelf deel uit te maken van de E.U. En daar achteraf gezien prima redenen voor gehad hebben. Chapeau aan Zwitserland. Alles is er prachtig geregeld en georganiseerd al ware het een Scandinavisch land. Om jaloers op te zijn.
Jammer dat het voor buitenlanders nu moeilijker en moeilijker wordt om er te gaan wonen (duurdere Zw. Frank).

Coldwave 18 augustus 2011 11:40

Citaat:

we zijn aan het evolueren naar een tijd waarin cannabis zo gewoon wordt gezien als alcohol en sigaretten, dit verklaart ook waarom men daar niets tegen wilt beginnen

En jij bepaalt wat de norm is zeker?

Citaat:

Ik ben het persoonlijk zat dat mensen die hard werken extra belast worden, terwijl aan den hoek ne dealer soms 50.000 € kan bijeenrijven in 3 maanden tijd, dit vind ik ronduit schandalig, dit maakt me razend kwaad, .....!!!!:Angry2::agrue::Angry5::-?

Dat zijn de gevolgen van het drugsverbod, niets meer. Legaliseer het en die dealers hun inkomen stort als een kaartenhuis in elkaar, maar voor die discussie is al een ander topic natuurlijk.

Cynara Cardunculus 18 augustus 2011 12:35

UNIZO plant overleg met Stefaan De Clerck over aanpak drugscriminaliteit in Antwerpen

Citaat:

UNIZO blijft hameren op het belang van een snelle oplossing voor de drugsoverlast in de Antwerpse wijk Seefhoek. De ondernemersorganisatie ondersteunt de betrokken handelaars in hun vraag naar veiligheid en vroeg daarom bevoegd minister van Justitie Stefaan De Clerck om een overleg.

Een illegalenjacht in Antwerpen is, volgens UNIZO, niet de oplossing, maar criminelen die onwettig rondhangen en de gewone gang van zaken verstoren, kunnen niet getolereerd worden.
http://www.vandaag.be/binnenland/760...antwerpen.html

--------------------------

Is dat nu allemaal in zo'n stroomversnelling gekomen (Pètrick die ze ineens wèl wil laten opsluiten, Unizo die zich mee moeit) omdat het een Turkse en een Marokkaanse winkelier waren die zich gingen moeien?
Waarom werd er nooit actie genomen toen de Vlaamse originele autochtone winkeliers reclameerden? Voor zover ik me herinner werden dié mensen steeds enkel als vuile racisten gebrandmerkt. Nu het een turk en een marokkaan zijn (die er zelfs op klopten!) mag het allemaal wèl? Zijn d�*t dan geen racisten tegenover die oost-europeanen?

daiwa 18 augustus 2011 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5634725)
http://www.vandaag.be/binnenland/760...antwerpen.html

--------------------------

Is dat nu allemaal in zo'n stroomversnelling gekomen (Pètrick die ze ineens wèl wil laten opsluiten, Unizo die zich mee moeit) omdat het een Turkse en een Marokkaanse winkelier waren die zich gingen moeien?
.

Zie hier waarom slaapmans in actie komt.

Janssens is geen domoor. Hij kent al die obstakels zeer goed, vandaar dat zijn geroep niet meer is dan een demagogische zet. Want stel u voor, het zijn niet de klassieke witte winkeliers uit de Seefhoek die op de vuist zijn gegaan met het illegale uitschot, neen, het zijn de kiezers van Janssens, de islambroeders. Zeer terecht werd voor een aantal dagen door een van onze reageerders opgemerkt (ik meen dat het Dominique C. was) dat moslim-knokploegen op termijn een gevaar kunnen betekenen voor iedereen en dat eens zij in het leven geroepen zijn, zij niet uit zichzelf zullen ontbonden geraken. Daar schuilt vermoedelijk de reden van Janssens' manhaftige taalgebruik.

Another Jack 18 augustus 2011 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5633344)
Arme dealers.

Straks moeten uw oude makkers van de motorclub het nog zelf doen, stel u voor...

roger verhiest 18 augustus 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5633403)

Zelf ben ik een ongelofelijke fan van het beleid van Zwitserland, op alle vlakken. Het is de slimste leerling uit de klas van Europa gebleken, overduidelijk. Je moet het maar kunnen, te meer gezien haar geografische positie: temidden van de E.U. aan de druk weerstaan om zelf deel uit te maken van de E.U. En daar achteraf gezien prima redenen voor gehad hebben. Chapeau aan Zwitserland. Alles is er prachtig geregeld en georganiseerd al ware het een Scandinavisch land. Om jaloers op te zijn.
Jammer dat het voor buitenlanders nu moeilijker en moeilijker wordt om er te gaan wonen (duurdere Zw. Frank).

Het is intussen wel zo dat Zwitserland en Noorwegen de EU decreten moeten volgen zonder er zelf inspraak in te hebben. Politiek = perceptie; de burgers hebben een perceptie van "onafhankelijk", maar de realiteit is iets anders.

Cynara Cardunculus 18 augustus 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5634768)
Zie hier waarom slaapmans in actie komt.

Janssens is geen domoor. Hij kent al die obstakels zeer goed, vandaar dat zijn geroep niet meer is dan een demagogische zet. Want stel u voor, het zijn niet de klassieke witte winkeliers uit de Seefhoek die op de vuist zijn gegaan met het illegale uitschot, neen, het zijn de kiezers van Janssens, de islambroeders. Zeer terecht werd voor een aantal dagen door een van onze reageerders opgemerkt (ik meen dat het Dominique C. was) dat moslim-knokploegen op termijn een gevaar kunnen betekenen voor iedereen en dat eens zij in het leven geroepen zijn, zij niet uit zichzelf zullen ontbonden geraken. Daar schuilt vermoedelijk de reden van Janssens' manhaftige taalgebruik.

ik denk dat ge er b�*ts opzit.
De dhimmies van dienst schieten in actie en slaan zich manhaftig op de borst. en nadien kruipen ze onderdanig terug in hun schulp en gaan ze wat VB stemmers bashen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be