Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belastingafrekening komt dubbel zo snel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159069)

Cynara Cardunculus 17 augustus 2011 16:28

Belastingafrekening komt dubbel zo snel

Citaat:

Belastingafrekening komt dubbel zo snel

De fiscus gaat deze maand minstens 800.000 aanslagbiljetten versturen, zowat het dubbele van vorig jaar. Dat schrijft De Tijd.
Volgens de zakenkrant is de fiscus vandaag begonnen met het versturen van de eerste 400.000 aanslagbiljetten. Deze maand zouden er 800.000 tot 1 miljoen afrekeningen kunnen verstuurd worden. Vorig jaar waren dat er maar 461.000.
Dit is natuurlijk weeral een verdoken vorm van extra belastingen;

Ik moet normaal een serieus bedrag bijbetalen, ik weet dat en hou er rekening mee.
Origineel kwam die sloef rond mei of juni op mijn boterham.
Verleden jaar had ik in mei betaald en kreeg ik in december van hetzelfde jaar de volgende boterham.

Ben eens benieuwd wanneer ze dit jaar gaan komen. Binnenkort is het opnieuw juni en dan hebben ze lekker een jaar uitgespaard.

Jantje 17 augustus 2011 16:44

Zal weer mogen wachten tot de laatste minuut.

Betaal steeds te veel en moet dan dus terug krijgen.
En krijg er geen 2 in hetzelfde jaar terug betaald.

Freddie 17 augustus 2011 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5633420)

Ik moet normaal een serieus bedrag bijbetalen, ik weet dat en hou er rekening mee.
Verleden jaar had ik in mei betaald en kreeg ik in december van hetzelfde jaar de volgende boterham.

Ben eens benieuwd wanneer ze dit jaar gaan komen. Binnenkort is het opnieuw juni en dan hebben ze lekker een jaar uitgespaard.

De zakken van Mohammed moeten gevuld blijven!

alfa16vjtd 17 augustus 2011 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 5633627)
De zakken van Mohammed moeten gevuld blijven!

Neen, mijn zakken want ik trek terug ;)

Alboreto 17 augustus 2011 19:21

Citaat:

Voor u misschien, maar voor de meesten is het een goede zaak, niet voor de fiscus.

Citaat:

Het voorbije jaar heeft 55 procent van de Belgen geld teruggekregen van de belastingen, terwijl 28 procent van de belastingplichtigen moest bijbetalen
Bij de afrekening moesten de belastingplichtigen een bedrag van 2,8 miljard euro bijbetalen, maar de fiscus moest zelf 4,5 miljard euro terugstorten
http://www.express.be/sectors/nl/pub...len/150856.htm

maddox 17 augustus 2011 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5633663)
Voor u misschien, maar voor de meesten is het een goede zaak, niet voor de fiscus.

http://www.express.be/sectors/nl/pub...len/150856.htm

Als ge terugtrekt, hebt ge op voorhand teveel betaald, waar de fiscus gedurende een leuke periode mooi weer mee kan spelen.

dat ze nu sneller "teruggeven" is wel een nadeeltje voor de fiscus, maar met de huidige spaarrente en aandelen opbrengsten, is het eerder een goeie zaak dat ze daarvan af zijn. De inflatie is hoger dan de potentiele winsten.

De schoofzak 17 augustus 2011 20:28

Het zou pas eerlijk zijn, indien er een marktconforme rente verrekend zou worden, ten voordele van zij die te vroeg teveel betaald hebben; en ten nadele van zij die te laat te weinig betaald hebben.

Iedereen zou een rekening moeten hebben bij Financiën, waarop alle verrichtingen met de overheid zouden geregeld moeten worden.
Sta je daar in het rood, bijvoorbeeld, dan zal dit bij de volgende bonus (vb. het maandelijks kindergeld) verrekend worden (mits eventueel wat veiligheden .. bla bla ..)

(en omgekeerd: stort je voor welke reden dan ook een belasting een week te vroeg, dan krijg je daarvoor ook de marktconforme rente)

In deze digitale tijden ... achterlijkheid troef in dit (on)land.

subocaj 17 augustus 2011 20:58

Zijn ze eens snel en dan is het ook weer niet goed.

koe de poing 17 augustus 2011 21:18

Ik heb me altijd laten vertellen dat bijbetalen voordeliger is dan terugtrekken

Svennies 18 augustus 2011 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5633704)
Als ge terugtrekt, hebt ge op voorhand teveel betaald, waar de fiscus gedurende een leuke periode mooi weer mee kan spelen.

dat ze nu sneller "teruggeven" is wel een nadeeltje voor de fiscus, maar met de huidige spaarrente en aandelen opbrengsten, is het eerder een goeie zaak dat ze daarvan af zijn. De inflatie is hoger dan de potentiele winsten.

Denkt u dat,tussen zeggen én doen is een héle wereld van verschil...

Verleden jaar zeiden ze ook al dat ze sneller waren met terug te betalen...

Nochtans heb ik nu 2 maanden langer mogen wachten,namelijk tot de 31ste mei op mijn hogere terug te trekken bedrag te ontvangen in vergelijking met de voorgaande jaren...

Nu moet ik het dubbele terugkrijgen,en vrees ik eerder dan ik nog véle maanden zal moeten wachten om dit bedrag terug te zien...:cry:

Mijn ervaring met de fiscus is,dat hoe méér je moet bijbetalen,des te sneller je de rekening in de bus krijgt...

Moet je echter terugtrekken zal de hoogte van de te terug trekken som bepalen hoevéél maanden je langer zal moeten wachten op je eigen geld...

Alboreto 18 augustus 2011 05:58

Citaat:

Ja, dat weet ik.

Citaat:

dat ze nu sneller "teruggeven" is wel een nadeeltje voor de fiscus

Dat was wat ik inderdaad schreef, in tegenstelling tot Circes foutieve stelling.

Alboreto 18 augustus 2011 06:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5634204)
Mijn ervaring met de fiscus is,dat hoe méér je moet bijbetalen,des te sneller je de rekening in de bus krijgt...

Mijn ervaring is dat ik mijn geld altijd maar sneller terug krijg.
Wat wel opvalt is dat de aangiften via tax-on-web een stuk sneller terugbetaald worden. Dat heb ik gemerkt bij het overschakelen.

Bob 18 augustus 2011 06:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5633878)

In zoverre betalen, voordelig kan zijn.

giserke 18 augustus 2011 08:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg (Bericht 5633878)

Als het over grote bedragen gaat wel ja.
Want dat bedrag staat ondertussen op jou rekening geparkeerd, waardoor je rente hebt op dat bedrag.

fox 18 augustus 2011 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5634204)
Denkt u dat,tussen zeggen én doen is een héle wereld van verschil...

Verleden jaar zeiden ze ook al dat ze sneller waren met terug te betalen...

Nochtans heb ik nu 2 maanden langer mogen wachten,namelijk tot de 31ste mei op mijn hogere terug te trekken bedrag te ontvangen in vergelijking met de voorgaande jaren...

Nu moet ik het dubbele terugkrijgen,en vrees ik eerder dan ik nog véle maanden zal moeten wachten om dit bedrag terug te zien...:cry:

Moet je echter terugtrekken zal de hoogte van de te terug trekken som bepalen hoevéél maanden je langer zal moeten wachten op je eigen geld...

Ik moet nochtans zeggen dat ik die indruk helemaal niet heb. Vorig jaar kregen wij 4K terug en dat hadden we eind december op de rekening staan. Dat was heel wat vroeger dan de jaren ervoor. Dit jaar zal het naar alle waarschijnlijkheid nog vroeger zijn. Niet dat ik tevreden ben met de renteloze lening die ik hen nog steeds geef, maar het gaat toch heel wat sneller dan vroeger.

lombas 18 augustus 2011 08:40

Ik ben in elk geval tevreden dat ik vorig jaar alles in september terugkreeg.

Hopelijk dan dit jaar eens voor het einde van de maand proberen.

Leuke bonus (enfin, het blijft mijn geld natuurlijk...)!

lombas 18 augustus 2011 08:43

Uiteindelijk maakt het niet zoveel meer uit of je het nu op de bank had staan of het enkele maanden later van de overheid terugtrekt.

Zoals P.J. O'Rourke opmerkt: “The best investment I’ve made lately? I left a $20 bill in the pocket of my tweed jacket last spring, and I just found it.”

Svennies 18 augustus 2011 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5634288)
Mijn ervaring is dat ik mijn geld altijd maar sneller terug krijg.
Wat wel opvalt is dat de aangiften via tax-on-web een stuk sneller terugbetaald worden. Dat heb ik gemerkt bij het overschakelen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5634404)
Ik moet nochtans zeggen dat ik die indruk helemaal niet heb. Vorig jaar kregen wij 4K terug en dat hadden we eind december op de rekening staan. Dat was heel wat vroeger dan de jaren ervoor. Dit jaar zal het naar alle waarschijnlijkheid nog vroeger zijn. Niet dat ik tevreden ben met de renteloze lening die ik hen nog steeds geef, maar het gaat toch heel wat sneller dan vroeger.

Mijn ervaring is nét omgekeerd....

En mijn belastingsaangifte gaat ook via tax on web...

Verleden jaar keer ik mijn vierhonderd eurokes terugbetaald einde maart...

Dit jaar kreeg ik mijn 700 eurokes maar pas terugbetaald einde mei de 31 ste om precies te zijn...

Nu moet ik méér dan 1300 euro's terugtrekken.....

Alboreto 19 augustus 2011 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 5636186)
Mijn ervaring is nét omgekeerd....

En mijn belastingsaangifte gaat ook via tax on web...

Verleden jaar keer ik mijn vierhonderd eurokes terugbetaald einde maart...

Dit jaar kreeg ik mijn 700 eurokes maar pas terugbetaald einde mei de 31 ste om precies te zijn...

Nu moet ik méér dan 1300 euro's terugtrekken.....

Laat weten wanneer je ze gekregen hebt hé.

Rudy 19 augustus 2011 07:42

Citaat:

Moraal van het verhaal: wie denkt te moeten betalen gebruikt geen 'Tax on Web'.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be