Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Overduidelijk voorbeeld van ziganofobie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159085)

Cynara Cardunculus 18 augustus 2011 10:04

Overduidelijk voorbeeld van ziganofobie.

Het grote probleem volgens het CGKR:

Citaat:

Sinds enkele jaren krijgt het racisme langzaam maar zeker een ander gelaat. Vroeger was racisme meestal gebaseerd op criteria zoals een zogenaamd ras of huidskleur of op gestructureerde politieke ideologieën, nu zien we steeds meer aangiften op basis van multiculturalisme, antisemitisme, islamofobie en antiziganisme.
Deze mevrouw heeft me dunkt weldegelijk ziganofobie en haar houding bewijst overduidelijk haar antiziganisme.

Deze 55-jarige Engelse mevrouw was vrijdagavnd op week-end vertrokken naar haar ouders en maandag naar een concert van de Proms getrokken. Daar werd zij door haar buren telefonisch verwittigd dat er wat aan de hand was in haar woning. Toen de dame haar huis betrad, bleek dit bewoond door een meute zigeuners, die beweerden over officiële documenten te beschikken dat de zoon hen het huis had verhuurd nadat zijn moeder overleden was. De vrouwen van de bende droegen de kleren van de eigenares en de persoonlijke bezittingen waren in plastiek zakken gestopt en in de tuin neergezet.

De volgende dag wist de vrouw een uitwijzigingsbevel te versieren en de Roemenen konden opkrassen. Helaas bevond het huis intussen zich in een lamentabele toestand met allerlei vernielingen, gezien ondermeer metaal van het dak was verwijderd. De rest ziet u op de foto. Mevrouw High verklaarde, dat 30 jaar van haar leven was verwoest op enkele dagen, gezien souvenirs, persoonlijke bezittingen, enz. waren verdwenen of beschadigd.

Ook in andere delen van Engeland pikken Roemeense zigeuners woningen of boerderijen in, waarbij zij zich beroepen op het handvest van de Mensenrechten.

Groot-Brittannië is al tientallen jaren een voorloper in de softe behandeling van vreemdelingen. Politiek-correct tot in het belachelijke toe. Het zijn echter niet de politici die de pijnlijke en beschamende gevolgen dragen van het lakse beleid, maar de burgers, de man en de vrouw in de straat.

Er is slechts een begin van een oplossing : de grenzen drastisch sluiten in gans Europa en ze laten bewaken door de legers.

http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-at-Proms.html
--------------------------

Welke straf zou Yussuf voor deze mevrouw willen voorzien?

Albrecht 18 augustus 2011 10:21

Niet alle zigeuners zijn zo.

Ik ben goed bevriend met een Frans-Brusselse zigeuner.

Fieseler 18 augustus 2011 11:06

Ik moet eerlijk toegeven dat mijn anticentrumisme aan het "ontaarden" is naar centrumofobie, Dewittofobie en cultuurmarxistofobie.......
Ik heb mij laten wijsmaken door mijn Albanese overbuur die getrouwd is met een paar Marrokaanse vrouwen dat de enige behandeling erin bestaat om een paar molotovcocktails naar het lokale politiekantoor te gooien...ik moet zeggen dat ik daar nogal sceptisch tegenover sta maar allahu akbar....wie weet...

Cynara Cardunculus 18 augustus 2011 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5634580)
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn anticentrumisme aan het "ontaarden" is naar centrumofobie, Dewittofobie en cultuurmarxistofobie.......
Ik heb mij laten wijsmaken door mijn Albanese overbuur die getrouwd is met een paar Marrokaanse vrouwen dat de enige behandeling erin bestaat om een paar molotovcocktails naar het lokale politiekantoor te gooien...ik moet zeggen dat ik daar nogal sceptisch tegenover sta maar allahu akbar....wie weet...

Eindelijk iemand die me begrijpt! 8-)

D'ARTOIS 18 augustus 2011 12:12

Roemenen in Engeland?

Weet dan dat ik mijn paspoort in NL niet eens meer kan verlengen en daarvoor naar Parijs moet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!! 1000km voor een paspoort verlengen.

den dinges 22 augustus 2011 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5634521)
Niet alle zigeuners zijn zo.

Ik ben goed bevriend met een Frans-Brusselse zigeuner.

Hoe goed ben je bevriend ? En het is niet omdat hij jou niet besteelt dat hij niemand besteelt.

den dinges 22 augustus 2011 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5634686)
Roemenen in Engeland?

Weet dan dat ik mijn paspoort in NL niet eens meer kan verlengen en daarvoor naar Parijs moet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!! 1000km voor een paspoort verlengen.

Ben je Fransman die in Nederland woont ? Kan dat niet op het consulaat in Nederland geregeld worden ?

den dinges 22 augustus 2011 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5634496)
Het grote probleem volgens het CGKR:

Deze mevrouw heeft me dunkt weldegelijk ziganofobie en haar houding bewijst overduidelijk haar antiziganisme.

Deze 55-jarige Engelse mevrouw was vrijdagavnd op week-end vertrokken naar haar ouders en maandag naar een concert van de Proms getrokken. Daar werd zij door haar buren telefonisch verwittigd dat er wat aan de hand was in haar woning. Toen de dame haar huis betrad, bleek dit bewoond door een meute zigeuners, die beweerden over officiële documenten te beschikken dat de zoon hen het huis had verhuurd nadat zijn moeder overleden was. De vrouwen van de bende droegen de kleren van de eigenares en de persoonlijke bezittingen waren in plastiek zakken gestopt en in de tuin neergezet.

De volgende dag wist de vrouw een uitwijzigingsbevel te versieren en de Roemenen konden opkrassen. Helaas bevond het huis intussen zich in een lamentabele toestand met allerlei vernielingen, gezien ondermeer metaal van het dak was verwijderd. De rest ziet u op de foto. Mevrouw High verklaarde, dat 30 jaar van haar leven was verwoest op enkele dagen, gezien souvenirs, persoonlijke bezittingen, enz. waren verdwenen of beschadigd.

Ook in andere delen van Engeland pikken Roemeense zigeuners woningen of boerderijen in, waarbij zij zich beroepen op het handvest van de Mensenrechten.

Groot-Brittannië is al tientallen jaren een voorloper in de softe behandeling van vreemdelingen. Politiek-correct tot in het belachelijke toe. Het zijn echter niet de politici die de pijnlijke en beschamende gevolgen dragen van het lakse beleid, maar de burgers, de man en de vrouw in de straat.

Er is slechts een begin van een oplossing : de grenzen drastisch sluiten in gans Europa en ze laten bewaken door de legers.

http://www.telegraph.co.uk/news/ukne...-at-Proms.html
--------------------------

Welke straf zou Yussuf voor deze mevrouw willen voorzien?

Toch op z'n minst een zware geldboete...En een vergoeding voor die zigeuners , die door haar schuld terug op straat staan. 500 euros per dag en per persoon zou eerlijk zijn, en dan mag ze tevreden zijn dat ze er zo goed vanaf komt !!

artisjok 22 augustus 2011 05:48

Wat is het onderwerp van deze draad?

Dit lijkt me een draad opgestart om haat te zaaien.

Cynara Cardunculus 22 augustus 2011 08:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5642189)

Ziganofobie

Citaat:

een ware schande. Die gitanes kregen verkeerde informatie en hebben het uiteindelijk nog gedaan ook. De sukkelaars. Weer een gevolg van ziganofobie.

cheverrant 22 augustus 2011 09:49

Wat voor fobie ? Ik diende dat woord op te zoeken om te begrijpen wat het betekent... Maakt dat deel uit van iemands dagelijkse gesprekstaal ? Dank voor het aanbod want ik heb alweer een woord bijgeleerd. Of het nu echt belangrijk was, is een andere zaak...

Macchiavelli 22 augustus 2011 10:01

Citaat:

Het onderwerp van dit topic is, zoals de titel al aangeeft: "Overduidelijk voorbeeld van ziganofobie."

Citaat:

Dit lijkt me een opmerking gemaakt om de aandacht van het onderwerp weg te halen en af te leiden met de bedoeling de discussie te doen verzanden in oeverloos gezever nog voor de discussie goed en wel op gang is gekomen.

Cynara Cardunculus 22 augustus 2011 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant (Bericht 5642402)
Wat voor fobie ? Ik diende dat woord op te zoeken om te begrijpen wat het betekent... Maakt dat deel uit van iemands dagelijkse gesprekstaal ? Dank voor het aanbod want ik heb alweer een woord bijgeleerd. Of het nu echt belangrijk was, is een andere zaak...

Het woord komt van ons o zo geprezen CGKR, anders zou ik het ook niet kennen. Belangrijk is dan wel om het zoveel mogelijk te verspreiden, want stel je voor dat je lijdt aan zo'n fobie en je kent het woord geeneens? Dat kunnen we niet hebben.

oesje... het is een andere ziekte: anti-ziganisme! zou dat iets anders zijn dan ziganofobie? is islamofobie een andere ziekte dan anti-islamisme?

Citaat:

Nieuwe vormen van racisme
De wet staat ook voor nieuwe uitdagingen. Sinds enkele jaren krijgt het racisme langzaam maar zeker een ander gelaat. Vroeger was racisme meestal gebaseerd op criteria zoals een zogenaamd ras of huidskleur of op gestructureerde politieke ideologieën, nu zien we steeds meer aangiften op basis van multiculturalisme, antisemitisme, islamofobie en antiziganisme
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=568

Macchiavelli 22 augustus 2011 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant (Bericht 5642402)

"Ziganofobie" is eigenlijk een niet-bestaand woord (slechts 28 hits op google), volgens mij als reactie op de term "antiziganisme" die door het CGKR gehanteerd wordt, en misschien wel door hetzelfde CGKR geconstrueerd is om zichzelf werk en legitimiteit te verschaffen.
Het CGKR zou zich overigens beter omdopen in "COKDA-BAB" (Centrum voor Ongelijke Kansen en Discriminatie van Autochtonen - Betaald van Uw Belastinggeld).

den dinges 22 augustus 2011 15:44

Citaat:

Het lijkt mij eerder een draad die uitlegt hoe een meute zigeuners haat in iemands hart gezaaid hebben...Of het zou moeten zijn dat die vrouw een heilige is...

artisjok 22 augustus 2011 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5643208)
Het lijkt mij eerder een draad die uitlegt hoe een meute zigeuners haat in iemands hart gezaaid hebben...Of het zou moeten zijn dat die vrouw een heilige is...

Het lijkt me eerder een draad, waarin één feit aangehaald wordt om een hele groep te blameren en te stigmatiseren.

Macchiavelli 22 augustus 2011 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5644091)
Het lijkt me eerder een draad, waarin één feit aangehaald wordt om een hele groep te blameren en te stigmatiseren.

Dat klopt, de lijders aan ziganofobie worden door de feiten die in de openingspost beschreven worden, op schunnige wijze geblameerd en gestigmatiseerd want daaruit blijkt dat er wel degelijk gegronde redenen zijn, en niet, zoals het achtervoegsel "-fobie" aanduidt, er sprake zou zijn van een ongegronde angst.

Karel Martel B 22 augustus 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5644091)

De misdadigers waren ook met een hele groep, hé, 'sjok.

Moet ge ook niet verwonderd zijn als een hele groep gestigmatiseerd wordt. :roll:

D'ARTOIS 22 augustus 2011 21:46

Een tijd geleden is hier een draad geweest over Franse zigeuners die neerstreken op particuliere terreinen.
Hoe is dat verhaal ooit afgelopen?

daiwa 22 augustus 2011 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5642417)
"Ziganofobie" is eigenlijk een niet-bestaand woord (slechts 28 hits op google), volgens mij als reactie op de term "antiziganisme" die door het CGKR gehanteerd wordt, en misschien wel door hetzelfde CGKR geconstrueerd is om zichzelf werk en legitimiteit te verschaffen.
Het CGKR zou zich overigens beter omdopen in "COKDA-BAB" (Centrum voor Ongelijke Kansen en Discriminatie van Autochtonen - Betaald van Uw Belastinggeld).

2!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be