Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Zal Beke plooien omtrend BHV? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159111)

matthias999 18 augustus 2011 18:24

Zal Beke plooien omtrend BHV?

Zal Beke plooien en instemmen voor een onzuivere splitsing van BHV?

BWarrior 18 augustus 2011 19:33

Wat is "omtrend"?;-)

Nebur 18 augustus 2011 19:36

Hmm, zullen tsjeven tsjeven? Wat denk je? ;-)

den ambetantsten 18 augustus 2011 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5635744)
Wat is "omtrend"?;-)

U wordt voorspelbaar.

matthias999 18 augustus 2011 19:41

Ik, persoonlijk denk van niet omdat hij zei dat hij het niet voor minder dan zijn voorstellen zal doen. En hij weet als hij weeral is buigt dat dat de doodsteek voor zijn partij kan betekenen.

den ambetantsten 18 augustus 2011 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5635763)
Ik, persoonlijk denk van niet omdat hij zei dat hij het niet voor minder dan de voorstellen van Di Rupo zal doen. En hij weet als hij weeral is buigt dat dat de doodsteek voor zijn partij kan betekenen.

Correctie - hij ging het niet voor minder doen dan voor zijn EIGEN voorstellen waarover hij (naar eigen zeggen) een akkoord had met Di Rupo en De Wever. Dus als hij aan tafel gaat zitten aan de hand van de voorstellen van Di Rupo gaat hij alvast onder die lat. De limbo kan beginnen!

tschoon verdiep 18 augustus 2011 20:11

Eerst nog wat theater maken en dan het verbloemen als de best mogelijke oplossing voor de Vlamingen.
Onwetend Vlaanderen zal het slikken.

Shadowke 18 augustus 2011 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5635812)
Eerst nog wat theater maken en dan het verbloemen als de best mogelijke oplossing voor de Vlamingen.
Onwetend Vlaanderen zal het slikken.

dan zou ik allereerst de commentaren eens lezen op de verschillende krantenfora ...

tschoon verdiep 18 augustus 2011 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 5635813)
dan zou ik allereerst de commentaren eens lezen op de verschillende krantenfora ...

Hangt er vanaf van welke kleur de krant is en dan nog, indien de kranten het akkoord afbreken, is er na een maand ander nieuws belangrijker.

quercus 18 augustus 2011 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5635600)

Ik heb nee gestemd, omdat ik veronderstel dat de angst voor een zware afstraffing bij volgende verkiezingen (gemeentelijke of andere) er wellicht bij de CD&V zeer diep inzit. Maar eigenlijk weet niemand het. Ik ben nochtans wel bereid om tot nader order Wouter Beke niet zomaar als een snolletje af te schrijven. Hij ziet er wat bedeesd en braafjes uit, maar dergelijke mensen kunnen soms totaal onverwacht héél anders uit de hoek komen.

Maikel Joosten 18 augustus 2011 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5635825)
Hangt er vanaf van welke kleur de krant is en dan nog, indien de kranten het akkoord afbreken, is er na een maand ander nieuws belangrijker.

tja veel objectieve kranten zul je in dit land niet vinden vooral niet over de taalgrens en aan deze kant is het niet veel beter

fonne 18 augustus 2011 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5635600)

Onze enige hoop in bange dagen is Olivier Maingain:twisted:

matthias999 18 augustus 2011 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5635900)
Onze enige hoop in bange dagen is Olivier Maingain:twisted:

Je moet niet alle hoop op Maingain stellen. Hij onderhandelt nog niet eens mee. Michel moet enkel de voorstellen aan hem voorstellen en hij moet dan zeggen of het goed is of niet. De overige partijen gaan zich echt niet laten gijselen door een kiesdrempel partijtje van 3 zetels...

lollysticky 18 augustus 2011 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5635906)
Je moet niet alle hoop op Maingain stellen. Hij onderhandelt nog niet eens mee. Michel moet enkel de voorstellen aan hem voorstellen en hij moet dan zeggen of het goed is of niet. De overige partijen gaan zich echt niet laten gijselen door een kiesdrempel partijtje van 3 zetels...

de franstaligen willen altijd als één front naar buiten komen. Ik weet echt niet of zij het zouden wagen om een akkoord te sluiten waar het FDF radicaal tegen is. Zeker de MR kan veel verliezen in Brussel aan het FDF...

aan vlaamse zijde daarentegen... welja... :D

matthias999 18 augustus 2011 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5635915)
de franstaligen willen altijd als één front naar buiten komen. Ik weet echt niet of zij het zouden wagen om een akkoord te sluiten waar het FDF radicaal tegen is. Zeker de MR kan veel verliezen in Brussel aan het FDF...

aan vlaamse zijde daarentegen... welja... :D

Lees reactie Milquet en Onkelinxc, zij keuren zijn reactie van: Brussel moet uitgebreid worden niet goed dus. De vraag is inderdaad of MR tegen de eisen van FDF kan instemmen... Er is gegarandeerd vuurwerk gepland voor volgende week.

tschoon verdiep 18 augustus 2011 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5635925)
Lees reactie Milquet en Onkelinxc, zij keuren zijn reactie van: Brussel moet uitgebreid worden niet goed dus. De vraag is inderdaad of MR tegen de eisen van FDF kan instemmen... Er is gegarandeerd vuurwerk gepland voor volgende week.

Alleen hopen dat de vlaamse vertegenwoordigers niet te dicht staan of ze zouden zich kunnen verbranden

BWarrior 19 augustus 2011 01:10

80% denkt dat CD&V zal plooien en 80% denkt (in andere topic) dat onderhandelingen mislukken. Totaal onlogisch.

Fred Kroket 19 augustus 2011 01:32

Beke heeft alleszins meer haar op zijn tanden dan Marrianne.
Begrijp mij niet verkeerd, heb absoluut geen sympathie voor die partij, maar als objectieve waarnemer heeft hij tot nu toe een bijna foutloos parcours afgelegd en is nu solo slim aan het spelen naar aanleiding van de nakende verkiezingen.
Een betere poll zou zijn: verkiezingen voor of na nieuwjaar.
Wie durft de regeringsvorming nog te rekken tot volgend jaar?

BWarrior 19 augustus 2011 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fred Kroket (Bericht 5636301)
Beke heeft alleszins meer haar op zijn tanden dan Marrianne.
Begrijp mij niet verkeerd, heb absoluut geen sympathie voor die partij, maar als objectieve waarnemer heeft hij tot nu toe een bijna foutloos parcours afgelegd en is nu solo slim aan het spelen naar aanleiding van de nakende verkiezingen.
Een betere poll zou zijn: verkiezingen voor of na nieuwjaar.
Wie durft de regeringsvorming nog te rekken tot volgend jaar?

Foutloos? De man beweert tem 12 juli: "nooit zonder N-VA onderhandelen".

fredo2008 19 augustus 2011 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5635906)

De vraag is gewoon of MR het voorstel in Di Rupo aanvaardt en nadien de FDF'ers genoegen nemen om op rood knopje te drukken in parlement. Daarnee is het probleem BHV van de baan. Michel zei voor de schermen wel dat MF/FDF één en ondeelbaar is, maar achter de schermen worden andere dingen gezegd (zegt Johny Vansevenant :-))

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be