Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Beke heeft toch nog haar op zijn tanden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=159119)

matthias999 19 augustus 2011 10:37

Beke heeft toch nog haar op zijn tanden

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-21-juli.dhtml

Citaat:

Wat het dossier Brussel-Halle-Vilvoorde betreft, herinnerde hij eraan dat op 21 juli duidelijke afspraken zijn gemaakt om te beginnen onderhandelen over BHV op basis van de voorliggende wetsvoorstellen.
Hij gaat toch nog niet plat op de buik voor Di Rupo.

vlijmscherp 19 augustus 2011 10:37

zegt hij voor de camera's.

backfire 19 augustus 2011 10:38

och, stemmingmakerij en zand in de ogen.
Den Tsjeef staat gebukt, de broek aan de enkels.

Eyjafjallajökull 19 augustus 2011 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5636720)
och, stemmingmakerij en zand in de ogen.
Den Tsjeef staat gebukt, de broek aan de enkels.

En in enen weg ook nog eens het pukkelpopdrama politiek recupereren 8O

Salvadorii 19 augustus 2011 11:23

Beke wilt gewoon de perceptie wekken dat dit in ieder geval niet 2007bis is. Het zou kunnen... anderzijds 'if it walks like a duck, quacks like a duck and looks like a duck'...

Jeroenm 19 augustus 2011 11:29

en uiteindelijk gaat hij toch zijn broek afdoen

Salvadorii 19 augustus 2011 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenm (Bericht 5636789)
en uiteindelijk gaat hij toch zijn broek afdoen

Misschien. Ik denk dat niemand het kan weten, CD&V is zo intern verdeeld - het kan alle kanten uit.

Jeroenm 19 augustus 2011 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5636807)
Misschien. Ik denk dat niemand het kan weten, CD&V is zo intern verdeeld - het kan alle kanten uit.

Komaan, je ziet het toch weer van ver aankomen.
Ze gaan de druk zo hoog opvoeren op beke dat hij toegeeft.

matthias999 19 augustus 2011 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenm (Bericht 5636832)

Op Mr en FDF is er ook heel veel druk opgelegd. Als Beke toegeeft dan betekend dat onherstelbare schade aan zijn partij.

Jeroenm 19 augustus 2011 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5636842)
Op Mr en FDF is er ook heel veel druk opgelegd. Als Beke toegeeft dan betekend dat onherstelbare schade aan zijn partij.

Wat bedoel je met onherstelbare schade want dat volg ik niet.

Salvadorii 19 augustus 2011 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroenm (Bericht 5636832)

Dat lijkt me waarschijnlijk. Maar aangezien dat ze bij de CD&V niet weten wat ze gaan doen, is het zeker niet uitgesloten dat ze afhaken als men tereugkomt op de 'garanties' - dat is in ieder geval wat Kris Peeters zou doen. Dan heb je die 5 miljard die de deelstaten moeten ophoesten volgens de nota. Dat versterkt de interne verdeeldheid nog verder. Hoe die tegenstellingen zich exact gaan uitwerken is koffie dik kijken. En dan is er nog heel de kwestie FDF/MR en hoe dat afloopt - als de MR afhaakt kan Beke niet eens plooien.

Jeroenm 19 augustus 2011 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5636852)
Dat lijkt me waarschijnlijk. Maar aangezien dat ze bij de CD&V niet weten wat ze gaan doen, is het zeker niet uitgesloten dat ze afhaken als men tereugkomt op de 'garanties' - dat is in ieder geval wat Kris Peeters zou doen. Dan heb je die 5 miljard die de deelstaten moeten ophoesten volgens de nota. Dat versterkt de interne verdeeldheid nog verder. Hoe die tegenstellingen zich exact gaan uitwerken is koffie dik kijken. En dan is er nog heel de kwestie FDF/MR en hoe dat afloopt - als de MR afhaakt kan Beke niet eens plooien.

MR zal niet afhaken. Ik blijf er rotsvast van overtuigd dat ze BHV niet gesplits krijgen.

Salvadorii 19 augustus 2011 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5636842)

MR riskeert ook onherstelbare schade op te lopen - in Wallonie zullen ze nooit de grootste zijn en dus de MP kunnen leveren. Zonder het FDF kunnen ze het in Brussel ook vergeten. Dus hoe dat afloopt is ook de vraag, zeker als men weet dat het FDF niets te winnen en veel te verliezen heeft bij een staatshervorming.

Jeroenm 19 augustus 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5636867)
MR riskeert ook onherstelbare schade op te lopen - in Wallonie zullen ze nooit de grootste zijn en dus de MP kunnen leveren. Zonder het FDF kunnen ze het in Brussel ook vergeten. Dus hoe dat afloopt is ook de vraag, zeker als men weet dat het FDF niets te winnen en veel te verliezen heeft bij een staatshervorming.

Daarom dat ik ook er van overtuigd ben dat BHV niet gesplits geraakt.

MASTERLUKE 19 augustus 2011 12:04

Het acroniem BOHICA is hier op zijn plaats

matthias999 19 augustus 2011 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5636867)

men moet er zeker niet vanuit gaan dat ze het FDF gaan droppen. Ook al botert het niet zo goed tussen Michel en Maingain.. Als FDF niet toegeeft aan de compensaties van Di Rupo en zich blijf vastketenen aan hun eigen eisen dan is het inderdaad een maat voor niets.

Johan217 19 augustus 2011 12:09

Over welke garanties gaat het dan? Ik herinner me dat de punten die Beke geschrapt wou zien, zouden worden doorverwezen naar aparte commissies. En dus niet geschrapt. En reken maar dat die zaken (en als het aan MR ligt, nog veel meer) toch op tafel komen via amendementen.

EddyBal 19 augustus 2011 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 5636713)
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...-21-juli.dhtml

Hij gaat toch nog niet plat op de buik voor Di Rupo.

Mag ik hem én jullie er dan aan herinneren dat zijn vraag was om over ZIJN eigenste voorstellen te gaan klappen, en NIET over die van Dirupo....

De broek is al beneden: ineens zijn het de voorstellen van Dirupo?

Welke gekken hier denken er nog steeds aan om ooit CD&V nog een stem te geven?:roll:

Salvadorii 19 augustus 2011 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5636933)
Mag ik hem én jullie er dan aan herinneren dat zijn vraag was om over ZIJN eigenste voorstellen te gaan klappen, en NIET over die van Dirupo....

De broek is al beneden: ineens zijn het de voorstellen van Dirupo?

Welke gekken hier denken er nog steeds aan om ooit CD&V nog een stem te geven?:roll:

CD&V is vooral intern zeer verdeeld; op dat vlak is de rampzalige communicatie van een dieper probleem - ze weten echt niet meer wat ze moeten doen. De belangen van de burgemeesters, VPs en (vooral) MP Kris Peeters staan haaks op die van de federale ministers, het ACV en de oude garde. Hoe dat afloopt weet niemand.

Salvadorii 19 augustus 2011 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MASTERLUKE (Bericht 5636884)
Het acroniem BOHICA is hier op zijn plaats

Woeter Becque, Last of the Bohicans

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be