Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De "CD&V-maakt hun beloftes waar" post (https://forum.politics.be/showthread.php?t=15914)

psychodad 11 juni 2004 09:05

Al veel gehoord uit de mond van Yves Leterme "Wij beloven niet veel, maar we zullen onze beloftes wel nakomen".
Geen probleem, dan houden we hier toch gewoon de beloftes bij en vergelijken we later...

- YL vandaag in Krant van West-Vlaanderen : "In de volgende regeerperiode willen we drie wetten ongedaan maken: de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet"

- Niet te vergeten de 'Big Bang'

- Een week geleden of zo een foldertje in de bus gekregen waarop beloofd werd om 18000 manjaren in de bouw extra te maken voor werken in het onderwijs (vind het foldertje niet meer, dus misschien niet volledig correct)

giserke 11 juni 2004 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychodad
Al veel gehoord uit de mond van Yves Leterme "Wij beloven niet veel, maar we zullen onze beloftes wel nakomen".
Geen probleem, dan houden we hier toch gewoon de beloftes bij en vergelijken we later...

- YL vandaag in Krant van West-Vlaanderen : "In de volgende regeerperiode willen we drie wetten ongedaan maken: de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet"

- Niet te vergeten de 'Big Bang'

- Een week geleden of zo een foldertje in de bus gekregen waarop beloofd werd om 18000 manjaren in de bouw extra te maken voor werken in het onderwijs (vind het foldertje niet meer, dus misschien niet volledig correct)

Het is bijzonder moeilijk om vanuit de oppositie met cijfers te beginnen zwaaien naar projecten toe. Omdat (terecht) verwacht wordt dat er serieuze blauwe lijken uit de kast zullen vallen wanneer de volgende regering start. Ik denk dat dit correct is, op te passen met beloftes als je vermoet dat je een zaak moet overnemen die vooral gebaseerd is op foute(valse) cijfers.

psychodad 11 juni 2004 09:27

Nog wat beloftes:

- Registratierechten op woningen naar 0 (inderdaad, NUL)

- Wegwerken wachtlijsten

- Meer sociale woningen bouwen dan vorige regering (weet niet of ze hier een cijfer opgeplakt hebben)

Spolpoel 11 juni 2004 09:40

Mr. Letherme & CD& V stappen niet in een Vlaamse regering zolang de federale regering de splitsing B-H-V niet heeft uitgevoerd.
Ik ben benieuwd of deze belofte gehouden zal worden.

pope 11 juni 2004 09:42

Citaat:

- Meer sociale woningen bouwen dan vorige regering (weet niet of ze hier een cijfer opgeplakt hebben)

Minstens 15.000 dixit Audit'04

TL 11 juni 2004 12:11

@Psychodad: YL bedoelt volgens mij enkel de beloftes die nu in de campgane naar voor komen. Dus, de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet zullen blijven (zijn denk ik ook alledrie federale thema's).

En dan nog enkele correcties:
- De registratierechten gaan naar 0 voor de eerste schijf van 12.500 euro.
- 'niet in een Vlaamse regering zolang de federale regering de splitsing B-H-V niet heeft uitgevoerd' is een uitspraak van Bourgeois volgens mij.
- Ze gaan niet meer sociale woningen bouwen, maar wel via andere methodes (huursubsidies, registratierechten, ...) de wachtlijsten trachten weg te werken.

ancapa 11 juni 2004 12:18

ze zullen snel inbinden, tenzij ze met een echte andere Vlaamse partij willen dossiers afwerken in het voordeel van Vlaanderen ! :roll:

ancapa 11 juni 2004 12:19

[size=6]N'ayez pas peur ! Rappelez-vous ![/size]

Seba 11 juni 2004 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
[size=6]N'ayez pas peur ! Rappelez-vous ![/size]

Ancapa, ik begin mij toch echt zorgen te maken over jouw intellectuele capaciteiten,Leterme heeft dat nooit gezegd, je probeert hier gewoon weer mist te spuien ind e hoop dat er ergens wel iets blijft hangen, spijtig

het is inderdaad zo dat Leterme en Bourgeois harde Vlaamse eisen hebben gesteld, ik hoop dat ze beseffen dat indien er echt niks van terechtkomt dat min of meer politieke zelfmoord zou betekenen

psychodad 11 juni 2004 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Ancapa, ik begin mij toch echt zorgen te maken over jouw intellectuele capaciteiten,Leterme heeft dat nooit gezegd, je probeert hier gewoon weer mist te spuien ind e hoop dat er ergens wel iets blijft hangen, spijtig

het is inderdaad zo dat Leterme en Bourgeois harde Vlaamse eisen hebben gesteld, ik hoop dat ze beseffen dat indien er echt niks van terechtkomt dat min of meer politieke zelfmoord zou betekenen

Dat lijkt me ook het grootste gevaar voor dat Vlaams kartel, als ze daarin falen zullen ze het van alle kanten zwaar krijgen (van VB omdat ze niet radicaal genoeg zijn, en van de rest omdat ze dan waarschijnlijk Vlaanderen economisch pijn gedaan zullen hebben om weinig te bereiken)

bruut geweld 11 juni 2004 13:19

tja, iemand moet de kastanjes uit het vuur halen
en dit op een min of meer acceptabele wijze voor alle partijen

Beter dan luid staan brullen aan de zijkant met niets als resultaat , me dunkt 8)

Zijne Heerlijkheid 11 juni 2004 14:01

Leterme heeft, geloof ik, ook al lastenverlagingen beloofd.

dejohan 11 juni 2004 14:09

Citaat:

Ok, nu stem ik zeker niet op de CD&V.

justme 11 juni 2004 15:21

Geen klein detail, maar er is nog een verschil in

BELOFTES en DOELSTELLINGEN

alle partijen hebben DOELSTELLING: wij willen dit, wij willen dat oplossen, wij willen dat bekomen

enkele partijen (soit, alle vermoed ik, maar de ene meer dan de andere) formuleren het zo: wij zullen dat doen, als je voor ons stemt dan zál dit of dat gebeuren, etc...

Verschil in overtuigingskracht bij de kiezer, verschil in beloftes doen en nakomen ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be