![]() |
Al veel gehoord uit de mond van Yves Leterme "Wij beloven niet veel, maar we zullen onze beloftes wel nakomen".
Geen probleem, dan houden we hier toch gewoon de beloftes bij en vergelijken we later... - YL vandaag in Krant van West-Vlaanderen : "In de volgende regeerperiode willen we drie wetten ongedaan maken: de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet" - Niet te vergeten de 'Big Bang' - Een week geleden of zo een foldertje in de bus gekregen waarop beloofd werd om 18000 manjaren in de bouw extra te maken voor werken in het onderwijs (vind het foldertje niet meer, dus misschien niet volledig correct) |
Citaat:
|
Nog wat beloftes:
- Registratierechten op woningen naar 0 (inderdaad, NUL) - Wegwerken wachtlijsten - Meer sociale woningen bouwen dan vorige regering (weet niet of ze hier een cijfer opgeplakt hebben) |
Mr. Letherme & CD& V stappen niet in een Vlaamse regering zolang de federale regering de splitsing B-H-V niet heeft uitgevoerd.
Ik ben benieuwd of deze belofte gehouden zal worden. |
Citaat:
|
@Psychodad: YL bedoelt volgens mij enkel de beloftes die nu in de campgane naar voor komen. Dus, de snel-Belgwet, het stemrecht voor migranten en de drugswet zullen blijven (zijn denk ik ook alledrie federale thema's).
En dan nog enkele correcties: - De registratierechten gaan naar 0 voor de eerste schijf van 12.500 euro. - 'niet in een Vlaamse regering zolang de federale regering de splitsing B-H-V niet heeft uitgevoerd' is een uitspraak van Bourgeois volgens mij. - Ze gaan niet meer sociale woningen bouwen, maar wel via andere methodes (huursubsidies, registratierechten, ...) de wachtlijsten trachten weg te werken. |
ze zullen snel inbinden, tenzij ze met een echte andere Vlaamse partij willen dossiers afwerken in het voordeel van Vlaanderen ! :roll:
|
[size=6]N'ayez pas peur ! Rappelez-vous ![/size]
|
Citaat:
het is inderdaad zo dat Leterme en Bourgeois harde Vlaamse eisen hebben gesteld, ik hoop dat ze beseffen dat indien er echt niks van terechtkomt dat min of meer politieke zelfmoord zou betekenen |
Citaat:
|
tja, iemand moet de kastanjes uit het vuur halen
en dit op een min of meer acceptabele wijze voor alle partijen Beter dan luid staan brullen aan de zijkant met niets als resultaat , me dunkt 8) |
Leterme heeft, geloof ik, ook al lastenverlagingen beloofd.
|
Citaat:
|
Geen klein detail, maar er is nog een verschil in
BELOFTES en DOELSTELLINGEN alle partijen hebben DOELSTELLING: wij willen dit, wij willen dat oplossen, wij willen dat bekomen enkele partijen (soit, alle vermoed ik, maar de ene meer dan de andere) formuleren het zo: wij zullen dat doen, als je voor ons stemt dan zál dit of dat gebeuren, etc... Verschil in overtuigingskracht bij de kiezer, verschil in beloftes doen en nakomen ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be